Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@22:52:23 GMT

کشاورزی و صنایع تبدیلی اولویت اصلی توسعه استان

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۷۷۱۵

استاندار در جلسه با اصحاب رسانه ضمن پایان تحقیر و غارت اموال ملت با پیروزی انقلابتبریک ایام مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آن را پدیده‌ای بی نظیر در دگردیسی سیاست و تحولات منطقه‌ای و دنبا دانست و گفت: با پیروزی این شجره طیبه خدمات و دستاورد‌های مهمی برای مردم کشور بویژه این استان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی محمد احمدی عزت، اقتدار، پیشرفت در عرصه‌های هوافضا، سلول‌های بنیادین، انرژی صلح آمیز هسته ای، مخابرات، توسعه راه‌ها و مراکز علمی را از جمله ره آورد‌های مهم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: همه وظیفه داریم در حفظ، صیانت و پاسداشت این سرمایه گرانب‌ها تلاش کنیم.
وی آغاز ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در دهدشت با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان و بهره برداری از بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج، گچساران و لیکک در آینده نزدیک در استان را نمونه‌ای بارز از خدمات و برکات نظام و انقلاب در استان بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها تحول شگرفی در تامین برق استان و حتی کشور و نیز بالا رفتن تعداد تخت‌های بیمارستانی استان از میانگین کشوری خواهیم بود.
احمدی همچنین به سفر اخیر وزیر نفت به استان اشاره کرد و افزود: در حوزه انرژی بویژه ساخت و تکمیل طرح‌های پتروشیمی ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است که برای به سرانجام رساندن این طرح‌ها نیاز به همت والا و تلاش شبانه روزی مسئولان استان دارد.
وی رسانه‌ها را مولفه بارز جامعه مدنی دانست و گفت، نقد دلسوزانه، امید دادن به مردم، آگاهی بخشی، ایجاد وحدت و همدلی و پرهیز از تخریب، تفرقه و اختلاف افکنی از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه است که باید به این مهم توجه کنند.
استاندار در ادامه سخنانش با اشاره به توانمندی‌های بالای استان در حوزه‌های انسانی، منابع طبیعی و خدادادی، کشاورزی، گردشگری، معادن، نفت و گاز، منابع آبی این استان را بی نظیر در نوع خود در کشور برشمرد و افزود: عزم جدی و همه جانبه، وحدت و همدلی، همفکری، پرهیز از نگاه قومی و قبیله‌ای و منطقه‌ای و دوری از سیاسی کاری راهکار‌های مهم برای شکوفایی این ظرفیت‌ها و رشد و تعالی استان است.
احمدی احیا و بازگرداندن واحد‌های تولیدی و مشکل دار استان به چرخه تولید با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید و بهره وری را از اولویت‌های کاری دولت عنوان کرد و گفت: تاکنون برخی از این واحد‌ها و با پرداخت تسهلات سرمایه در گردش و رفع موانع پیش روی آن‌ها به چرخه تولید بازگشت.

استاندار در رابطه با ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل در استان با بیان اینکه تطویل باند فرودگاه یاسوج و مسائل ایمنی و روشنایی آن انجام شده، از برقرار شدن پرواز بعد از ظهر در فرودگاه یاسوج در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با چند ایرلاین در این رابطه رایزنی کرده‌ایم و به طور حتم این اتفاق می‌افتد.

وی به راه آهن یاسوج-اقلید اشاره داشت و گفت: ۲۰ کیلومتر از این پروژه در حال کار است، در بودجه ۹۷ نیز ۱۵ میلیارد اعتبار برای این پروژه قرار دادیم و به صورت جدی دنبال این هستیم که عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر دیگر نیز آغاز شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالی در رابطه با روند تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف را شناسایی کردیم یک بخش تغییر در حوزه معاونین بود که به سرانجام رساندیم، در مورد مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز از همان ابتدا گفتم که پنج تا ۶ ماه فرصت نیاز دارم که ارزیابی‌ها انجام شود و هر جا تشخیص دهیم آرام آرام تغییر مدیران صورت می‌گیرد.

احمدی در رابطه با استخدام‌های غیرقانونی در برخی ادارات استان گفت: استخدام‌های غیرقانونی بخشی از فرهنگ بد ما است، باید ناشایست بودن این مسائل را دنبال کنیم و هر جا کسی تخلفی کرد تعارف نداشته باشیم، باید در این رابطه به دنبال فرهنگسازی و پیشگیری باشیم و در صورتی که چنین اتفاقی رخ داد از نهاد‌های نظارتی می‌خواهیم قاطعانه برخورد کنند.

وی در مورد انتصاب معاونین خود گفت: شایسته‌سالاری ملاک انتخاب مدیران است و در انتصاب مدیران هیچ ملاحظات منطقه‌ای نداشته‌ام، برای انتخاب یک مدیر نظر نمایندگان و نخبگان غیرسیاسی استان را جویا شده و جمع‌بندی آخر را خودم انجام می‌دهم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اولویت اصلی ما در استان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است و ۹۰ درصد تسهیلات اختصاص یافته باید وارد بخش کشاورزی شود و یکی از دلایل انتخاب رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی به عنوان معاون اقتصادی استاندار نیز همین بود.

احمدی گردشگری را از دیگر اولویت‌های توسعه استان عنوان کرد و گفت: به دنبال تدوین طرح جامع گردشگری استان هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در ابتدای این جلسه گفت: هم اکنون بیش از ۴۰ سایت و پایگاه خبری، ۱۵ خبرگزاری بصورت نمایندگی، ۵ روزنامه و ۲۰ هفته نامه دارای مجوز در استان فعالیت دارند.
دهبانی پور با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در جهت ارتقا و رشد آگاهی اصحاب رساانه استان افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش حرفه‌ای برای خبرنگاران، تشکیل هیات نظارت و منصفه بر کار اصحاب رسانه، مدیریت آگهی‌های تبلیغاتی، جشنواره مطبوعات و برپایی نمایشگاهی از دستاورد‌ها و آثار سایتها، پایگاه‌های خبری و نشریات استان از جمله این اقدامات است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاههای اجرایی استان که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، از تلاش‌ها و فعالیت‌های فکری و رسانه‌ای روابط‌عمومی‌های استان قدردانی و اظهار کرد: روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با افکار و تمایلات مخاطبان جامعه است.

وی با بیان اینکه نقش روابط عمومی‌ها در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بسیار پیچیده است، تصریح کرد: زمانی می‌توانیم در تعریف روابط عمومی موفق و پویا به آن نقطه اصلی و هدف غایی دست‌یابیم که جامعه مخاطب آن سازمان را نسبت به خبرها و مطالبی که در آن بستر منتشر می‌کنیم قانع و ترغیب به پیگیری آن مطلب کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه روابط عمومی پل ارتباطی یک سازمان با افکار، نگرش‌ها و تمایلات و سلائق مخاطبان خاص و عام یک جامعه است، تصریح کرد: بازخورد اقدامات سازمان به مدیران و مسوولان و از طرفی اقناع و ترغیب مخاطبان به منظور مشارکت همه جانبه و ایجاد سرمایه اجتماعی، ایجاد انگیزه و پیوند مدیران با مخاطبان است.

رمضانی با اشاره به اینکه هیچ سازمانی بدون روابط عمومی غنی و قوی، به اهداف خود نمی‌رسد، افزود: در این فضای جنگ رسانه‌ای، ادراکی و حرفه‌ای که در تمام دنیا جریان دارد اقناع سازی مخاطب تاثیر فوق‌العاده مهمی دارد و چنین رویه‌ای بسیار ماموریت سخت و از جمله رسالت بارز مسئولین روابط عمومی‌ها است.

وی امیدآفرینی، اقناع و اعتمادسازی را ازوظایف مهم روابط‌عمومی‌ها برشمرد و افزود: کار تبیینی در قالب مسئولیت روابط عمومی‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران به مراتب سخت‌تر از دیگر نقاط دنیا است چراکه ما نظامات رقیبی داریم که مانع از دیده‌شدن کارهای ما می‌شوند و نمی‌خواهند جامعه ما امیدوار شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: امید کلیدواژه زنده بودن و پویایی هر جامعه‌ای است اگر امید از آحاد مردم سلب شود آن جامعه به مقصد نامعلومی سوق داده می‌شود.

رمضانی یاد آور شد: جایگاه روابط عمومی‌ها باید به خوبی درک شود که متاسفانه در این زمینه ضعف‌هایی در سطح کشور و به تبع استان داریم که بایستی برطرف شود.

وی سنجش و ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌ها توسط کارشناسان، اساتید دانشگاهی، نخبگان و صاحب نظران کارآمد در حوزه رسانه را الزامی دانست و گفت: برخی روابط عمومی‌ها در نظر خود احساس می‌کنند که خبرهایشان مخاطب دارد اما متاسفانه بسیار بی‌کیفیت، بدون مهارت و ناشیانه در حد کلمات تکراری و بسیار مبسوط و بدون توجه به عناصر خبری فقط برای رفع تکلیف، منتشر می‌کنند.

رمضانی تاکید کرد: دانش روز و تکنولوژی باید در ارتقاء عملکرد روابط عمومی‌ها بکارگیری شود و این قشر فرهیخته باید با جامعه هدف ارتباط موثر داشته و همچنین در معرفی سازمان مطلوب عمل کند.

وی در ادامه مخاطب شناسی را یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی با استفاده از ابزارها و فعالیت‌های خاص حرفه‌ای به ایجاد سازش و تفاهم بین سازمان و گروه های مخاطب دست می‌یابد و از رهگذر این گونه فعالیت‌ها می‌تواند فرهنگ صحیح و پویا را تبلیغ کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان با ذکر اینکه روابط عمومی‌ها بازوان اصلی مدیران دستگاه‌ها هستند، افزود: متاسفانه امروزه روابط عمومی از رسالت واقعی خود دور شده است و باید در مورد نفوذ اجتماعی و خبرهایی که در حوزه روابط عمومی تهیه می‌شود کار آماری به صورت جدی با درنظرگرفتن کمیت و دقت انجام شود و بررسی کنیم تا پوشش این اخبار در جامعه چه میزان تاثیر گذاری داشته است.

گفتنی است، در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، نظرات و راهکارهای اعضای جلسه پیرامون برگزاری همایش روز گرامیداشت روابط عمومی‌ها مورد بحث قرار گرفت.

این همایش یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در استاندار ی و با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6092619

دیگر خبرها

  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم