Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس بازرسي اداره تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت گفت: امکان چاپ برچسب اصالت تقلبي وجود نداشته و نصب آن بر تجهيزات پزشکي، تا حد بالايي قاچاق اينگونه کالا‌ها را کاهش مي‌دهد.
حسين عظيم زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان در خصوص سطوح نظارت بر قاچاق تجهيزات پزشکي گفت: اداره کل تجهيزات پزشکي به دليل محدوديت در نيروي انساني و استمرار در بازرسي‌ها وظيفه نظارت بر قاچاق تجهيزات پزشکي را به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي محول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براين اساس دوره‌هاي آموزشي به منظور آشنايي با چک ليست‌هاي طراحي شده براي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي برگزار شد.
افزود: امسال براي اولين بار برنامه نظارت‌ها در دو مرحله انجام شد. در ٦ ماهه اول سال بازرسي‌ها توسط دانشگاه‌ها به طور مستمر و در ٦ ماهه دوم بازرسي‌ها به صورت رندومي توسط اداره کل تجهيزات پزشکي انجام مي‌شود.
رئيس بازرسي اداره تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تمامي نظارت‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در سامانه نظارت ارزيابي ثبت شده و در مراحل بعد توسط اداره کل تجهيزات پزشکي بررسي مي‌شود. نظارت بر اساس چک ليست‌ها در اين حد محدود نمي‌شود و به شکل رندومي از جانب اداره کل تجهيزات پزشکي انجام مي‌شود.
وي عنوان کرد: بر اساس آخرين آمار حدود ١٠٠٠ًبازديد در سال جديد انجام شده که پيش از اين ١٥٠ بازديد در استان‌ها انجام مي‌شد. در حال حاضر ٦٥٠ نفر در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي مشغول به کار هستند که در روند نظارت در حوزه‌هاي مختلف همچون نظارت بر توليد، بازرسي، خدمات پس از فروش شرکت‌ها فعاليت دارند.
همچنين چک ليست‌هاي متعددي تعريف شده که در روند نظارت‌ها بررسي مي‌شود.
عظيم زاده اذعان داشت: نصب برچسب اصالت بر تجهيزات پزشکي، ترفندي است که در کاهش قاچاق کالا تا حد بالايي تاثير گذار است. در حالي که پروتکل نصب برچسب اصالت با سختي همراه بوده و امکان جعل و يا نصب برچسب تقلبي وجود ندارد.
وي در ادامه گفت: براي نصب برچسب اصالت کالا نياز به مجوز ترخيص، ثبت در سامانه غذا و دارو و دريافت کد اصالت دارد بنابراين دريافت برچسب به راحتي امکان پذير نبوده و قاچاقچيان نمي‌توانند در روند اخذ آن تقلب کنند.
لازم به ذکر است امکان چاپ برچسب اصالت محصول براي خاطيان وجودندارد و اصل و فرع اين تاييديه به راحتي قابل شناسايي است.
رئيس بازرسي اداره تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت افزود: باوجود نظارت‌هاي متداوم، قاچاق کالا وجود دارد و نميتوان به طور کامل مانع فعاليت قاچاقچيان شد. اين روند در تجهيزات پزشکي غير بيمارستاني مانند تجهيزات آزمايشگاهي، ليزر و دندانپزشکي که شخصي تهيه مي‌شود، بيش از ديگر کالا‌ها اتفاق مي‌افتد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: پنج واحد صنفی شامل سه آرایشگاه زنانه و ۲ واحد عرضه پوشاک و شکلات در این شهر به دلیل تخلفات متعدد پلمب شدند.

محسن صیادی روز جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: این واحدها در گشت مشترک امروز مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با دیگر دستگاههای نظارتی شناسایی شدند.

وی بیان کرد: پلمب این واحدها به دایل تخلفات گرانفروشی و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی انجام گرفت.

۱۵۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۹۵ اتحادیه در مشهد فعالیت دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلمب قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل حجاب تشکیل ۳۰ هزار پرونده عدم انجام تعهد برای خودروسازان

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی