Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون اجرایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از رسانه ها به عنوان یاور همیشگی سینمای ایران یاد کرد و گفت: رسانه به وظیفه خود در قبال سینما به درستی عمل کرده است.

عزت الله علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا افزود: رسانه ها همواره انتقاد داشتند که چرا شرایط مطلوب و کیفیت مناسب استاندارد برای نمایش فیلم در جشنواره فجر ایجاد نمی شود که انتقاد صحیحی بود چون ساختار سالن میلاد برای نمایش فیلم مناسب نبود و به دلیل شرایط و ظرفیت برج میلاد، جشنواره فیلم فجر را چندین سال در آنجا برگزار کردیم ولی به هر حال برج میلاد یکی از مکان های مهم کشور است که با وجود این اهمیت از نظر فنی چنین قابلیتی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وقتی چنین امکانی برای رسانه فراهم نمی شود، طبیعی است که این گله‌مندی همچنان باقی بماند و به همین دلیل در این دوره تصمیم گرفتیم به منظور کاهش هزینه ها، شرایطی فراهم کنیم که فیلم ها با کیفیت مناسب و تخصصی تر با حضور صاحبان آثار و رسانه به نمایش درآید.
علیزاده کیفیت سالن های پردیس سینمایی ملت را مطابق با استانداردهای جهانی دانست و گفت: ممکن است ضعف هایی به ویژه از نظر رفاهی در پردیس ملت وجود داشته باشد که باید این ضعف ها را رفع کرد ولی مهمترین مساله ما این است که فیلم را با کیفیت ببینیم.
وی افزود: امسال چنین شرایطی را در پردیس ملت برای اصحاب رسانه فراهم کردیم و خوب نیست که به جای دیدن این مسائل به برخی مشکلات جزئی بپردازیم.
علیزاده از رسانه، مخاطب و سینما به عنوان اضلاع یک مثلث یاد کرد که باید همپوشانی داشته باشند و افزود: رسانه ها همیشه یاور سینمای ایران هستند که مخاطب را برای ورود به سینما و دیدن فیلم ترغیب می کند و همیشه این رسالت را به خوبی انجام داده است.
وی افزود: معتقدم رسانه ها به وظیفه خود در قبال سینما به درستی عمل کرده و لازم است که رسانه‌ها با سینمای نجیب ایران همدل و همراه باشند تا شاهد ارتقای سینمای ایران و اقناع مخاطب باشیم چون مخاطب امروز با مخاطب دیروز تفاوت دارد و فیلمساز باید خواسته و نیاز هنری او را برآورده کند.
معاون اجرایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر همچنین گفت: به نظر من این مثلث باید همگراتر و همدل تر باشد تا در نهایت بتوانیم به هدف اصلی یعنی یک سینمای نجیب و ملی توجه جدی تری داشته باشیم.
وی افزود: نقد همیشه سازنده است و همه ما باید ظرفیت خود را بالا ببریم و نقدها را همچون آینه ای بدانیم که ایرادهایمان را بهتر ببینیم و نباید از نقد ناراحت شویم بلکه با تحمل نقدها به همدیگر مهلت دهیم و احترام بگذاریم و در یک گفت و گوی دوستانه بسیاری از مسائل را حل کنیم.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار شد.
فراهنگ ** 1003 **1055
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده‌مژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.

محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله‌میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفش‌دار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد.

وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاترهای با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) می‌گیرم با کارهای دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) می‌گیرد به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.

کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.

وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهرهای خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.

رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجراهای عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.

کد خبر 6095119 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • سینما به روایت «آپاراتچی»