Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-18@07:10:56 GMT

محرومیت‌زدایی از وظایف مهم مسئولان استان است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۸۳۴۲

محرومیت‌زدایی از وظایف مهم مسئولان استان است

به گزارش دانشجویی خبرگزاری بسیج،   شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولین ادارات، نهادها و نمایندگان استان در مجلس در خصوص رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان جامعه اعلام داشت: مسئولین باید با سر لوحه قرار دادن مدیریت انقلابی، پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب، به ویژه عمل به اقتصاد مقاومتی و حمایت از حرکت های جهادی دانشجویان بسیجی، مسئولیت های فعلی را ودیعه ای از جانب خداوند متعال دانسته و در سامان بخشیدن به اوضاع محرومان، تلاش مضاعف و شبانه روزی انجام دهند

در این نامه آمده است: بدون شک یکی از اهداف بزرگ و آرمانی انقلاب اسلامی ایران، رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان و حمایت از ایشان و برپایی عدالت همه جانبه در میان آحاد جامعه اسلامی می باشد و از آنجایی که  به فرموده حضرت امام(ره):« مردم ولی نعمتان مسئولان هستند»، و هر کجا لازم بوده، از ایثار جان، مال و آبروی خود در راه اسلام و انقلاب دریغ نورزیده اند، بر خود فرض دانستیم، از باب امر به معروف و اصل قرآنی « فذکر ان الذکر تنفع المومن»  نظر شما را  در رسیدگی هر چه بیشتر نسبت به وضعیت  نقاط حاشیه شهر  جلب نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا غیر از این است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولین از دل همین مردم و نظر مستقیم و غیر مستقیم آنها انتخاب شده و متولی امور آنها می گردند؟! بر هیچ کس پوشیده نیست که بار اصلی این انقلاب بر دوش مردم محروم و طبقه متوسط جامعه است و عموماً  این طیف هستند که در مواقع بحرانی و چالش های پیش روی نظام، تمامی هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و از انقلاب و ارزش های آن دفاع می کنند و همین موضوع ایجاب می کند که مسئولین رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان را در اولویت قرار دهند.

مسئله بالانشینی و پایین نشینی در شهر، زیبنده جامعه اسلامی نیست و در توزیع امکانات و مقدورات شهری بایستی عدالت رعایت گردد و بلکه به دلیل آسیب پذیر بودن حاشیه و نقاط پایین شهر، توان و وقت بیشتری صرف گردد.

متاسفانه در ایام انتخابات، نامزدهای محترم که اکثراً خود از درون مدیران سابق همین جامعه بوده اند، با وعده های رنگین در این مناطق حاضر می شوند و پس از  عبور از گردنه انتخابات به کلی فراموش می کنند که مناطق محروم و حاشیه شهری نیز وجود دارد. و همین عملی نشدن وعده های داده شده باعث سرخوردگی و یاس می گردد.

 از شما مسئولین عالی قدر سوال داریم آیا در زمان تصدی مسئولیت خود تاکنون دیدار و حشر و نشر از مناطق  محروم  و حاشیه شهرها داشته و از نزدیک با درد و رنج این مردم آشنا شده اید؟

آیا برآوردی از وجود و یا عدم وجود  امکانات  و بسترها و زیر ساخت های لازم در این مناطق دارید؟آیا در برنامه ریزهای خود جایی برای این مناطق باز کرده اید؟ ...

در انتهای این نامه به فعالیت های جهادی دانشجویان اشاره شده و آمده است: فرزندان و دانشجویان انقلابی و بسیجی ملت ایران، سال هاست که در قالب اردوهای سازندگی و جهادی در روستاها، حاشیه شهرها و نقاط محروم در میان آنان بوده و از نزدیک با مشکلات و مطالبات آنها آشنا هستند و در وسع خود سعی در محرومیت زدایی داشته اند و بدین وسیله همچون گذشته و بلکه مصمم تر از قبل آمادگی خود را برای محرومیت زدایی و کمک به مستضعفین و محرومین اعلام می دارند و از مسئولین ذیربط نیز می خواهند با سر لوحه قرار دادن مدیریت انقلابی، پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب، به ویژه عمل به اقتصاد مقاومتی و حمایت از حرکت های جهادی دانشجویان بسیجی، مسئولیت های فعلی را ودیعه ای از جانب خداوند متعال دانسته و پاسخگوی عملکرد خود بوده و در سامان بخشیدن به اوضاع محرومان،شبانه روز تلاش کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه بازوی توانمند دولت در حوزه محرومیت‌زدایی

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به ماموریت‌های متعدد سپاه کربلا در حوزه محرومیت‌زدایی و آبرسانی گفت: همراهی با دولت و تولید امید از ماموریت‌های سپاه کربلا به شمار می‌آید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سردار سیاوش مسلمی؛ فرمانده سپاه کربلا با حضور در نیروگاه شهید سلیمی نکا، ضمن‌ بازدید از بخش‌های مختلف نشستی صمیمی با مدیران، کارکنان و بسیجیان این نیروگاه داشت.

سردار مسلمی با اشاره به ماموریت‌‌های متنوع  سپاه گفت: فعالیت در نیروگاه از جمله مشاغلی است که با آحاد مردم، اقشار و صنوف سر و کار دارد و همچنین نوع محصولی که تولید می‌شود بسیار با ارزش و حیاتی است.

وی با طرح این پرسش که اگر خدای نکرده در طی یک اتفاق همه واحدهای نیروگاه مختل شود چه اتفاقی می افتد؟! افزود: خیلی از صنایع و اقشار مورد تهدید قرار می‌گیرند، در واقع ماهیت و وجودشان تحت شعاع قرار می‌گیرد. از همین رو باید با اشرافیت در کار  از بعضی اقدامات مراقبت کنیم.

فرمانده سپاه کربلا مراقبت و هوشیاری همه نیروهای نیروگاه را خواستار شد و گفت: در نیروگاه باید به واسطه نوع محصولی که تولید می‌شود و جایگاهی که در حوزه صنعت در استان مازندران دارد، یک امنیت پایدار برقرار باشد، لذا امنیت صد در صدی مورد انتظار است.

سردار مسلمی یکی از ماموریت‌های سپاه را کمک به صنعت دانست و با اشاره به قرارداد 60هزار میلیاردی جهت کارهای عمرانی افزود: در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سال گذشته، با حضور سردار آبرومند که نماینده ریاست جمهور و آقای قالیباف هستند، قرادادی بین دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کشور و استاندار بسته شد و در واقع چیزی در حدود 60 هزار میلیارد تومان کارهای عمرانی تفاهم شد.

وی با اشاره به برخی از حوزه‌های ماموریتی سپاه تصریح کرد: حوزه‌های اشتغال، مسکن، آبندان رودخانه‌ها، برق و خانه‌های محرومین، مباحث کاری عملیاتی سپاه کربلا هستند که به‌عنوان یکی از ماموریت‌های سپاه مورد توجه قرار گرفته است و ما باید آنجا ورود پیدا کنیم تا مردم دچار مشکل نشوند و به ایجاد امید در مردم کمک کرده باشیم و با القای ناامیدی در سطح جامعه که از اقدامات دشمن است مبارزه کنیم.

سردار مسلمی گفت: در حوزه راه در قسمت بالادست و روستایی حدود 1500 کیلومتر راه احتیاج است که 500 کیلومتر آسفالت و هزار کیلومتر هم تامین زیرساخت و آسفالت است. همچنین تاکنون حدود 23 هزار میلیارد تومان در حوزه آب اختصاص یافته است که 1350 روستا در استان مازندران شناسایی شده و در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کار آبرسانی در دستور کار قرار گرفته و 1750 میلیارد تومان از محل قرارگاه بودجه تخصیص داده شده که ما ظرف سه سال آینده مشکل آب را در استان مازندران برطرف کنیم.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: با توجه به اصل 150 قانون اساسی که به ماموریت سپاه اشاره شده است ما در مجموعه سپاه اندازه یک دولت مسئولیت داریم و همه جا باید خودمان را آماده کنیم تا به عنوان یک بازو در کنار دولت باشیم.

سردار مسلمی تصریح کرد: امروز ما باید به اهمیت صنعت برق توجه کنیم چه در حوزه گسترش شبکه، چه در حوزه تولید برق و گسترش شبکه بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده سپاه کربلا یادآور شد:  نیروگاه شهید سلیمی قدمگاه شهداست و حدود 35 شهید عزیز هم در عرصه دفاع مقدس و هم در سه مرحله بمبارانی که در اینجا شکل گرفته، تقدیم انقلاب شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محرومیت زدایی سپاه با بهسازی ۶۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز
  • برر سی طرحهای محرومیت زدایی در نقده
  • اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد
  • اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • سپاه بازوی توانمند دولت در حوزه محرومیت‌زدایی
  • جمله حاشیه ساز ثابتی درباره بنی صدر