Web Analytics Made Easy - Statcounter

"به گزارش خبرگزاری بسیج، باقر رحمانی" مبارز انقلابی در سال های 56 و 57 در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلام پویا گفت: تظاهرات سیل آسای مردم ایلام در مناسبت های مختلف و فعالیت های گسترده روزانه در کوی بزرن و شهر و روستای این دیار در مبارزه با سلطه طاغوت و برقراری حکومت اسلامی افتخار بزرگی است که در تاریخ کهن ایلام می درخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام ها و سخنرانی های امام راحل با سرمستی شگفت انگیز به همه جا می رسید. دل و جان مردم یک پارچه در تسخیر امام راحل بود.مساجد، کانون انقلاب و سنگر مبارزه و پایگاه هم دلی و تعاون بود ؛ مرزهای خودخواهی، قوم گرایی و بخشی نگری رنگ باخته و باورها فقط روی مرز حق و باطل تمرکز یافته بود. در این سوی مرز، مودت بود و محبت، همبستگی بود و  وحدت. مدارا بود و تولی.
نسبت به آن سوی مرز- به خصوص در مورد ثلث شوم شاه، آمریکا و اسراییل غاصب و سر سپردگان آن ها صلابت بود و انعطاف ناپذیری، انزجار بود و ستیز شجاعانه، نفرت بود و تبری. خود محوری ها به خدا محوری، قوم گرایی ها به اسلام گرایی تبدیل شده بود. طلوع خورشید اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و اله و سلم) از آیینه روشن وجود امام راحل، دیوارهای کاذب تحزیه جامعه را در نوردیده و با نور وحدت، روشن کرده بود.
این مبارز انقلابی از روزهای سخت و مبارزه با ایلام پویا چنین گفت: سال55 وارد  دانشگاه رازی کرمانشاه شدم و در همان اوایل به گروه انجمن اسلامی دانشگاه پیوستم انجمنی که بصورت مخفیانه با اجاره منزل مسکونی خارج از دانشگاه فعالیت می کرد.
این مبارز انقلابی اظهار کرد: بی تاب دریافت اعلامیه و سخنان جدید امام  بودیم و به محض دریافت اعلامیه از قم که گاهی تنها یک برگ بود شروع به چاپ، دست نویسی و تکثیر اعلامیه میکردیم و با گرفتن اعلامیه ها علیرغم خطرات و دستگیری راهی ایلام می شدم و با کمک دوستان شبانه اعلامیه ها را در شهرستان های ایلام، مهران و دهلران توزیع می کردیم.
رحمانی در بخش دیگر از خاطراتش گفت: با تشکیل ستادی در مرکز استان و مسجد جامع شهر ایلام، فعالیت وسیع تری را شروع کردیم و مرحوم "محمد تقی مروارید" محور فعالیت انقلابی جوانان پرشور ایلامی بود؛ توزیع  و تکثیر اعلامیه، ساخت کوتو   و تنظیم برنامه های راهپیمایی از دیگر فعالیت های ما بود.
وی درخصوص یکی از خاطرات شیرین مبارزاتش میگوید: با جمع کردن جوانان پرشور و حق طلب به کوه های اطرف شهر می رفتیم و شعارهای راهپیمایی را تمرین میکردیم  و در روزهای تظاهرات نفرات در نقاط  مختلف بین جمعیت پخش میشدند و با اولین شعار جوابگوی شعارها می شدند و مردم به پیروی شروع به سردادن شعارهای انقلابی می کردند.
رحمانی تاکید کرد: دستگیری و اعدام دوستان از خاطرات غم انگیز آن روزهاست؛ انتقال دوستان به زندان فلک الافلاک سبب شد تا مدت ها به کوه ها متواری شده و شبانه برای تهیه مایحتاج به خانه روستائیان آشنا برویم.
وی افزود: "ایوب سورمیری" و "رسول امامیان" که تا مدت ها پیش نماز مسجد جامع شهر ایلام بود، "علی دشتی پور"، "محمد رضا مروارید"، "خلیل نوراللهی"، "سلمانی پور" و "زنگنه" از جمله افرادی بودند که در توزیع اعلامیه و مبارزات فعالیت  داشتند و  دستگیر شدند.
رحمانی تصریح کرد: با گسترش فعالیت ها از قدرت نظامی حکومت طاغوت کاسته شد؛ انتقال اعلامیه ها و نوار کاست ضبط به زبان کوردی از کرمانشاه به ایلام سبب انگیزه بیشتر در بین مبارزان شد پس از پیروزی انقلاب تاسیس کتابخانه، کلاس کوهنوردی، کلاس سواد آموزی و قرائت قرآن و تاسیس کتابخانه شهدا در خیابان از دیگر فعالیت های ما به همراه دوستان بود.
رحمانی درادامه درخصوص فعالیت های فرهنگی ورزشی خود پس از پیروزی انقلاب گفت: تاسیس و راه اندازی باشگاه کوهنوردان ایلام و نمایندگی انجمن کوهنوردان ایران در ایلام؛ مدرسه غیر انتفاعی  مهر و مدرسه خیام، آموزشگاه زبان انگلیسی و کلاس های سنگ نوردی از دیگر فعالیت های فرهنگی و ورزشی است که در حال انجام آنها هستم.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و بکارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی هرمزگان منصوب شد
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • ورود سامانه بارشی جدید به استان ایلام
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی