Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین «سید حیدر علوی نژاد»، از علمای برجسته مهاجر افغانستانی در نشستی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در فرهنگسرای انقلاب مشهد گفت: مردم ایران نیازی به توصیه ندارند آنها بصریت خود را نشان داده اند اما از آنها می خواهیم آنچه بر ملت افغانستان می گذرد را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برای شناخت هر انقلابی اول از همه باید ماهیت آن انقلاب را بشناسیم؛ مثلا انقلاب فرانسه برای هدف خاصی به وجود آمد و انقلاب کمونیست ها و شوروری نیز با شعارهای خاصی شکل گرفت؛ بسیاری از انقلاب ها با شعار نان و مسکن مردم را با خود همراه کردند که البته بعد از انقلاب، کاملا مخالف شعارهای خود عمل نمودند اما انقلابی که شعارش نان و خانه و ثروت بیشتر نباشد و در عین حال میلیون ها نفر را به خیابان ها بکشاند از معجزات دین و مکتب اسلامی است.

سید حیدر علوی نژاد افزود: امام در انقلاب اسلامی چند شعار داشتند؛ اولین شعار آقایی و سیادت این ملت بود. امام می فرمود چرا آمریکا باید برای ما تصمیم بگیرد؟ چرا دیگران باید به ما سلاح بفروشد که آن را به نفعشان به کار ببریم؟

این عالم برجسته دینی افغانستانی بیان داشت: امام مبارزه را از مساله اسرائیل شروع کردند؛ امام خمینی برای سیادت ملت ایران، مبارزه با اسرائیل را به عنوان هدف اولیه تعیین کردند.

وی تاکید کرد: «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» از شعارهای اصلی انقلاب است؛ امام گفتند که آزادی باید در پرتو دین باشد و استقلال یعنی ژاندارم دیگران نبودن؛ جمهوری اسلامی نیز یعنی رای مردم اما نه به این معنا که مردم قانون بگذارند بلکه به این معنا که مردم قانون اسلام را کشف کنند و جمهوری شان بر اساس اسلام و قرآن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین «سید حیدر علوی نژاد» عنوان کرد: مردم به رهبری خود به عنوان یک شخصیت و عالم دینی عادل اعتماد دارند و وظیفه خود می دانند که از فرمایشات ایشان به عنوان یک تکلیف شرعی پیروی کنند.

این مدرس حوزه علمیه مشهد و افغانستان گفت: حضور مردم در صحنه به این معناست که اگر اتفاقی افتاد مردم در خانه ننشینند که دیگران بیایند کاری کنند؛ در جریان انقلاب و بعد از پیروزی آن بارها این اتفاق افتاد و مردم با حضور خود در صحنه همیشه نقش اساسی داشته اند. دشمنان از حضور مردم واهمه دارند و همیشه اهرم های فشاری درست کرده اند تا مانع این کار شوند.

وی در پایان افزود: مردم ایران نیازی به توصیه ندارند؛ آنها بصریت خود را نشان داده اند اما از آنها می خواهیم آنچه بر ملت افغانستان می گذرد را مطالعه کنند؛ عراق و افغانستان نمونه خوبی است برای آنهایی که دل به غربی ها بسته اند.

قابل ذکر است که روز گذشته مهاجرین افغانستانی در سرتاسر ایران حضوری گسترده و پرشور در راهپیمایی 22 بهمن داشتند و در کنار برادران و خواهران ایرانی خود با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

حضور چشمگیر مهاجرین افغانستانی در راهپیمایی 22 بهمن 96 + تصاویر

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر شنبه در آئین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی را به یادماندنی دانست و اظهار کرد: فداکاری مردم این خطه در انقلاب فراموش نخواهد شد.

قاضی عسکر در ادامه با اشاره ضرورت حجاب بانوان گفت: حجاب برای بانوان محدودیت محسوب نمی‌شو چرا که که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه اسلام زن را اجتماعی و نقش‌آفرینی آنان در جامعه را مهم می‌داند افزود: زنان باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی به آنها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، حامیان دروغین آزادی زنان ایران، امروز در کف خیابان، دختران دانشجوی کشورشان را لگد مال می‌کنن، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

بر اساس این گزارش در پایان ای مراسم از خانواده ۲۰ شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6096516

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، راه را نشان خواهد داد
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند