Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به افزایش اعتراضات مردمی در انتقاد از عملکرد شهرداری تهران، گفت: محسن هاشمی باید به این سوال پاسخ دهد که آیا تا پیش از این نمی‌دانستید که نجفی به علت بیماری رسماً از مسولیت پیشین خود در ریاست جمهوری استعفا کردند؟به گزارش بلاغ، عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به افزایش اعتراضات مردمی در انتقاد از عملکرد شهرداری تهران، گفت: محسن هاشمی باید به این سوال پاسخ دهد که آیا تا پیش از این نمی‌دانستید که نجفی به علت بیماری رسماً از مسولیت پیشین خود در ریاست جمهوری استعفا کردند؟  پرویز سروری شهرداری تهران را فاقد کارآمدی خوانده و در این باره اظهار داشت: طی ۶ ماه گذشته کارنامه شهرداری تهران فاقد گزینه‌های قابل قبولی در مدیریت هماهنگ، منسجم و خادم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوادث اضطراری اخیر نشان داد مدیریت شهر تهران چابک و فعال نیست بلکه به جای تمرکز بر فعالیت‌های مهم شهری، نگاهی ستادی به عرصه‌های عملیاتی و میدانی دارد در حالیکه نگاه ستادی اساساً با نیاز‌های شهری به‌خصوص در زمان اضطرار همخوانی ندارد.

سروری تاکید کرد: از سوی دیگر با گذشت ۶ ماه از جایگزینی مدیریت جدید همچنان روند، اهداف؛ برنامه‌ها و چینش نیروی انسانی در شهرداری واضح نیست! تزلزل مشاهده شده در عملکرد مدیران در ۶ ماه گذشته بسیار مشهود است. این تزلزل را می‌توان در عدم تحرک متناسب با نیاز‌های مردم در شهرمشاهده کرد، از این منظر شورای شهر تهران نظر مثبتی به عملکرد آقای شهردار ندارد چرا که به زودی با اعتراض مردمی مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به افزایش اعتراضات مردمی بدون توجه به جناح سیاسی در انتقاد از عملکرد شهرداری تهران یادآور شد: افزایش نارضایتی شهروندان از سوء مدیریت و عملکرد ضعیف شهرداری منجر به اعلام نارضایتی شورای شهر و رئیس این شورا از مدیریت ۶ ماهه دکتر نجفی شده است. اعتراضات مردمی در فضای مجازی به عملکرد شهرداری بسیار افزایش یافته به‌نحوی که اعتراضات دیگر در دایره جناح‌های سیاسی قرار نمی‌گیرد بطوریکه که فضای عمومی علیه مدیریت، عملکرد و کارکرد شهری شکل گرفته از این نظر انتقاد آقای هاشمی به ضعف آقای نجفی وارد و سخن درستی است.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه محسن هاشمی اولین مقصر در انتخاب شهردار ضعیف است، از وی پرسید:، اما سوال اساسی از اقای هاشمی این است که مگر آقای نجفی شهردار تهران انتخاب خود شما نیست؟ آیا شما قبل از انتخاب شهردار ۶ ماه فرصت انتخاب بهترین گزینه را برای شهرداری تهران نداشتید؟ بنده معتقدم نجفی همان نجفی همیشگی است و تغییری نکرده‌اند بلکه این شورای شهر است که باید پاسخگوی ضعف انتخابشان باشند. طرح این سوال بسیار مهم است که آیا ۲۱ عضو شورای شهر تهران با چشمان بسته حکم آقای نجفی را امضا کردند؟ امروز شورای شهر تهران مسول پاسخگویی سوء مدیریت و عملکرد ضعیف شهرداری است.

وی گفت: محسن هاشمی باید به این سوال پاسخ دهند که آیا تا پیش از این نمی‌دانستید که نجفی به علت بیماری رسماً از مسوولیت پیشین خود در ریاست جمهوری استعفا کردند؟ آیا این فرد می‌توانست در راس یکی از پرکارترین پست‌های کشور قرار بگیرد؟ مدیری که ۲۴ ساعته باید در حال آماده باش و خدمت رسانی باشد با چنین مشخصاتی قادر به حل مشکلات و پیشامد‌های شهری است؟

سروری در این باره افزود: به هر حال از همان روز‌های اول قابل پیش بینی بود که با سوء مدیریت و عملکرد ضعیفی در شهر تهران روبه رو خواهیم شد از این منظر ایراد اصلی را باید به محسن هاشمی و سایر اعضای شورا گرفت تا خود نجفی! انتخابی که نباید از آن عبور و یا فرار کرد! به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر درصدد هستند تا موضوع را از زوایه دیگری دنبال کنند تا بار مشکلات و تقصیر را از گردن خود باز کنند در حالیکه محسن هاشمی و سایر نمایندگان شورای شهر و پس از آن‌ها شهردار تهران مقصر اصلی کم کاری و بی تدبیری در پایتخت هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه روال شورای پنجم و شهرداری تداعی کننده شورای اول است به راهبرد اصلاح طلبان در عدم تکرار یک افتضاح دیگر پرداخت و گفت: هر چند شورای پنجم نیز همان راه شورای اول را طی می‌کند، اما با توجه به سنگینی بار انحلال شورا برای اصلاح طلبان یقیناً به هر طریقی جسد شورای شهر را تا پایان دوره آن به دوش می‌کشند، به هر حال اختلاف نظر و مشکلات موجود بین شهرداری و شورا تداعی کننده روند شورای اول شهر تهران است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • ژاوی: ماندم چون اعتماد‌به‌نفس تیم بالا رفته بود
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان