Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > مجامع‌ جهانی - همشهری‌آنلاین:
آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد از هر چهار کودک عراقی یک نفر در فقر به سر می‌برد و چهار میلیون نفر از مردم این کشور در نتیجه جنگ با گروه تروریستی داعش در عراق نیازمند کمک هستند.

 یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان ملل از سال ۲۰۱۴ تاکنون بالغ بر ۱۵۰ حمله به تاسیسات آموزشی و ۵۰ حمله به پرسنل و مراکز بهداشتی در عراق ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بیانیه نیمی از مدارس عراق نیازمند تعمیر هستند و بيش از سه میلیون کودک در عراق دچار وقفه تحصیلی شدند.

این در حالی است که در ماه دسامبر عراق پیروزی بر گروه تروریستی داعش در این کشور را اعلام کرد و از بازپس‌گیری همه مناطق اشغال شده در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به دست داعش خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،همچنین عراق به دنبال سرمایه‌گذاری‌های خارجی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار در بخش‌های حمل و نقل،‌ انرژی و کشاورزی در راستای طرح بازسازی این کشور است.

گرت کاپیلار، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: کودکان آینده کشور عراق هستند.

او خاطر نشان کرد: کنفرانس عراق در کشور کویت فرصتی است که تا رهبران جهان نشان دهند که ما متمایل به سرمایه‌گذاری برای کودکان هستیم و می‌خواهیم از طریق این سرمایه‌گذاری برای کودکان به سرمایه‌گذاری برای بازسازی عراق کمک کنیم.

كنفرانس عراق در كويت از 23 تا 25 بهمن برگزار مي‌شود.

در همین زمینه: عراق برای بازسازی به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد تحریم جدید آمریکا علیه داعش جت‌های ترکیه ۸ منطقه را در عراق هدف قرار دادند یونیسف: دنیا دربرابر قتل کودکان بی‌تفاوت است بازگشت ۵۰ درصد آوارگان عراقی به خانه‌هایشان نیمی از ایزدی‌های ربوده شده همچنان مفقود هستند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، یونیسف اعلام کرده است که تقریباً تمام ۶۰۰۰۰۰ کودک در رفح «مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه» هستند.
وبگاه «کامن دریمز» روز یکشنبه به نقل از «کاترین راسل» مدیر عامل یونیسف نوشت، عملیات نظامی بزرگ اسرائیل علیه شهر رفح فاجعه‌ای برای کودکان به همراه خواهد داشت.
به گفته خانم راسل، حدود ۶۰۰۰۰۰ کودک مستقر در رفح  مجروح، بیمار، دچار سوءتغذیه و معلول هستند.
رئیس یونیسف خاطرنشان کرد:«بسیاری چندین بار آواره شده‌اند و خانه‌ها، والدین و عزیزان خود را از دست داده‌اند. هیچ جای امنی برای رفتن به غزه وجود ندارد. خانه‌ها، جاده‌ها ویران شده و زمین مملو از مهمات منفجر نشده است.»

راسل گفت:«یونیسف به درخواست حمایت از همه زنان و کودکان در رفح و سراسر نوار غزه و حفاظت از زیرساخت‌ها، خدمات و کمک‌های بشردوستانه که آنها بر آن تکیه دارند، ادامه می‌دهد.»
این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران مناطق مختلف رفح است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر انجام حمله زمینی به این منطقه با ادعای نابودی آخرین گردانهای حماس پافشاری می‌کند. هرچند که کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا به عنوان متحدان اصلی رژیم اسرائیل از نتانیاهو می‌خواهند که از این اقدام پرهیز کند. 
علاوه بر خسارات انسانی که این حمله بر نوار غزه تحمیل می‌کند، به منزله یک ضربه قوی به عملیات‌های امدادرسانی در سراسر نوار غزه است زیرا رفح در قلب عملیات‌های امدادی قرار دارد. 

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • مرور یک تجاوز شیمیایی