Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:03:41 GMT

ایران، منطقه و فرصت‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۹۵۱۰

ایران، منطقه و فرصت‌ها

تهران- ایرنا- روند اوضاع تا به امروز تا حدود بسیاری به نفع ایران است. به‌رغم هزینه‌ها و مشکلاتی که در منطقه به ایران تحمیل شد اما نتیجه به سرکوب داعش انجامید که این خود گام بزرگ و مثبتی بوده است.

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم فریدون مجلسی دیپلمات و تحلیلگر، نوشته است: اما نابودی داعش دلیلی بر کاسته شدن خصومت متقابل ایران و آمریکا نمی‌تواند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه پای آمریکا همچنان در منطقه باز است و به نظر هدف نهایی آمریکا این است که ایران را هر چه بیشتر به تدریج به یک جنگ فرسایشی در منطقه سوق دهد و همان سیاستی را که علیه سایر کشورها اعمال کرد، علیه ایران نیز دنبال کند.

آمریکا درصدد است که با تضعیف منابع مالی و اقتصادی ایران، به کشورمان لطمات زیادی وارد کند. این مهم ممکن است راه علاجی هم داشته باشد، البته مشخص نیست که بهترین فرصت چه زمانی است و آیا با امتیازات بیشتر می‌توان به نتیجه رسید. بنابراین می‌توان برای ارزیابی این مهم مقایسه‌ای میان جنگ ایران و عراق صورت داد. زیرا در آن زمان ایران دست پیش را داشت و می‌توانست امتیاز بیشتری کسب کند.

اکنون بدون تردید دستگاه دیپلماسی نسبت به شرایط به خوبی واقف بوده و می‌دانند ایران برای اینکه در تله اقدامات پرخطر و هزینه‌ساز از سوی آمریکا در منطقه نیفتد چه باید چه کرد؟ زیرا اطلاعات وزارت خارجه و تلاش شان برای مصالحه و به میان کشیدن مخالفان غیرسلفی سوریه به کنفرانس صلح نشان از آگاهی وزارت خارجه نسبت به شرایط دارد. دستگاه دیپلماسی کشورمان همواره خواهان این مهم بود که ایران در شرایط کنونی دست پیش را در منطقه دارد و باید از این شرایط بهره‌مند شود و مصالحه‌ای در سوریه انجام بگیرد. اقدامات اصلی در سوریه توسط مستشاران غیردیپلماتیک انجام می‌گیرد، بنابراین تصور می‌رود درگام نخست باید دستگاه دیپلماسی کشورمان خود را با نیروهای مستشاری هماهنگ کند و پس از آن اقدام نماید.

اما اگر روند تمایل به سمت تشدید درگیری باشد در این صورت از عهده دیپلماسی کاری ساخته نیست. اما اگر تمایل به نوعی مصالحه با دست پر باشد در این صورت به طور قطع می‌توان نسبت به آینده در منطقه امیدوار بود. شاید حتی لازم باشد که ترکیه و عراق نیز در تصمیمات و اقدامات جدید مشارکتی داشته باشند تا توهمات سیاسی یکبار دیگر در ذهن برخی از کشورهای منطقه به ویژه ترکیه شکل نگیرد.

*منبع:روزنامه آرمان،1396،11،23
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131**انتشاردهنده: شهربانو جمعه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل

جدول رده‌بندی محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شد که رئال مادرید در صدر و دست نیافتنی است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پرسپولیس و استقلال هم بین پرطرفدارترین های دنیا دیده می‌شوند.

پرسپولیس با ۹ میلیون نفر دنبال کننده رتبه ۲۵ دنیا و استقلال با ۴ میلیون نفر فالوئر رتبه ۳۹ جهان را در اختیار دارند.

این رده‌بندی به تنهایی ارزش برند این دو تیم ایرانی را در آستانه واگذاری به مالکان جدید را نشان می‌دهد.

با این میزان هوادار، عملکرد بسیار بد مدیران دولتی و سو استفاده صداوسیمای حکومتی باعث شده که درآمد سرخابی‌ها کفاف مخارج معمولی دو تیم را هم ندهد.

تا پیش از خرید ستاره های اروپایی و آمریکای جنوبی توسط تیم‌های عربستانی، پرسپولیس و استقلال با اختلاف محبوب‌ترین تیم‌های قاره آسیا بودند اما تیم‌های النصر با استخدام کریستیانو رونالدو و الهلال با جذب نیمار برزیلی در جدول از دو تیم بزرگ ایران در تعداد دنبال‌کننده پیشی گرفتند.

سبقت تیم‌های سعودی از پرسپولیس و استقلال، برای صندوق سرمایه گذاری عربستان بیش از یک میلیارد دلار آب خورده است. در حالیکه متولیان ورزش ایران و در راس آن دولت های پس از انقلاب ، به این دو تیم با چشم تهدید و نه فرصت، نگریسته اند و هیچ برنامه ای جز بهره‌برداری از عنصر شهرت موجود در آنها با انتصاب مهره‌های گمنام و بیگانه با مدیریت ورزشی در هیات‌مدیره قرمز و آبی نداشته‌اند.

تلویزیون ایران که به بودجه عمومی وصل است و از آن ارتزاق می‌کند، با پخش رایگان بازی‌های پربیننده این دوتیم و بالاکشیدن درآمد نجومی پخش تیزر ، شیره جان آنها را مکید و این دو تیم را در رقابت با رقبای عرب و شرق آسیا، نحیف و ناتوان رها کرد ، تا جایی‌که این دو نماینده فوتبال ایران طی چندفصل اخیر بخاطر بدهی ، مجوز حرفه‌ای را هم دریافت نکردند و قبل از ورود به مسابقات، از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

حالا بد نیست خریداران و مشتریان احتمالی سهام این دو تیم که گفته می‌شود در تاریخ یازدهم فروردین ماه قرار است پیشنهاد رسمی خود برای خرید ۵۱ درصد سهام مالکیتی استقلال و پرسپولیس را در فرابورس ارائه دهند، بدانند این دو مجموعه به مراتب از بانک‌ها ، خودروسازان، اپراتورها، ابر هلدینگ‌های دولتی و پتروشیمی‌ها و شرکت‌های نفت‌وگاز بزرگ‌تر هستند و اگر مالک جدید بتوانند حقوق رسمی و قانونی باشگاه را از نهادهای حاکمیتی استیفا کند، به سودی هنگفت و فراتر از تصور خواهد رسید.

پرسپولیس و استقلال با چنین سرمایه اجتماعی بی‌بدیل، حق دارند و باید در سطوح بین‌المللی بدرخشند و با غول‌های اروپایی رقابت کنند، فقط کافی‌ست درست و اصولی مدیریت شوند و مچ دلالان و سودجویان و مدیران کاسب از خوان گسترده این دو باشگاه فعلا دولتی قطع شود.

مشتریان سرخابی باید بدانند قیمت چنین برندهایی بسیار بیشتر از ۲۱ میلیارد ریالی که برای پرسپولیس و ۱۸ میلیارد ریالی که برای استقلال نرخ‌گذاری شده، می‌ارزند و این پول‌ها در مقابل فرصت استثنایی بیزنس و تنوع کسب‌وکار و تبلیغات دو تیم تقریبا هیچ است.

پرسپولیس و استقلال تشنه نگاه حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند تا به جمع بزرگان جهان بپیوندند. تیم‌هایی که در حال حاضر، با پول یک بازیکن متوسط اروپایی اداره می‌شوند ولی می‌توانند منبعی از درآمد باشند. فقط کافی بود درها برای ورود خریداران خارجی در عرضه سهام این دو باشگاه باز می‌شد تا قیمت واقعی شان در مزایده متقاضیان غربی و عربی مشخص شود. 

حالا که با محدود کردن مشتریان، شرکت‌ها و موسسات ایرانی صاحب این فرصت انحصاری شده‌اند، بهتر است با برنامه و با انگیزه وارد گود شوند و محبوبیتی تاریخی برای خود دست‌وپا کنند و کالا و خدمات خود را به بهترین شکل، به حدود ۵۰ میلیون هوادار دو تیم عرضه کنند.

نویسنده: بهنام شریفی

دیگر خبرها

  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل
  • امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم
  • تسلیحات پهپاد «کرار»، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد /اولین پهپاد رزمی ایران را بشناسید+ تصاویر
  • نماینده پارلمان اسرائیل: ماه رمضان که فلسطینی ها گرسنه اند بهترین فرصت برای کشتار آنهاست (فیلم)
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
  • جزیره‌های دریاچه ارومیه بعد از ۵ سال در محاصره آب + فیلم | بارندگی‌ها چشم ایران را از خوشحالی پر آب کرد
  • بخش بین الملل نمایشگاه قرآن
  • تغییر سیاست آمریکا در برابر رژیم اسرائیل/ نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه قابل تقدیر است