Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@23:18:31 GMT

برگزاری دومین جشنواره گردشگری در شهرستان درگز

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۹۵۳۷

برگزاری دومین جشنواره گردشگری در شهرستان درگز

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان درگز از برگزاری دومین جشنواره گردشگری شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای بزرگداشت دهه فجر و با عنوان جشنواره فجر در حال برگزاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مددی در گفتگو با درگزخبر؛ از برگزاری دومین جشنواره گردشگری شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای بزرگداشت دهه فجر و با عنوان جشنواره فجر در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: جشنواره دهه فجر در زمینه های مختلفی همچون کشتی با چوخه، گردشگری، صنایع دستی، زندگی و محصولات عشایری، غذا و موسیقی های محلی، نمایش گونه های مختلف جانوری تاکسیدرمی شده منطقه و داروهای گیاهی تا پایان روز 22 بهمن ماه سال جاری در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان درگز و با مشارکت تعدادی از دستگاههای اجرایی شهرستان مشغول به فعالیت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان درگز در این خصوص گفت: معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری، ورزشهای بومی و محلی، صنایع دستی و محصولات محلی شهرستان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است که در سنوات گذشته نیز از طریق برگزاری نمایشگاههای متعدد در مناسبتهای مختلف، انتشار مطالب در فضاهای مجازی و چاپ بروشور به طور شایسته ای انجام می گرفت.

 

مددی تاکید کرد: اجرای چنین جشنواره هایی علاوه بر تشویق و ترغیب همشهریان جهت استفاده از محصولات اصیل محلی و بومی شهرستان، تاثیر بسزایی در آشنایی هموطنان با پتانسیلهای شهرستان و جذب گردشگر از نقاط مختلف کشور داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محصولات این جشنواره که در 10 غرفه به علاقه مندان و بازدید کنندگان ارائه می شود تاکنون بازخورد بسیاری خوبی داشته و تصمیم داریم از اواخر اسفند ماه به مناسبت فرارسیدن نوروز باستانی، نمایشگاهی را جهت استفاده و بازدید مسافران نوروزی به مدت 40 روز در سطح شهرستان دایر کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی خاکسار، با اشاره به حضور همدان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: در غرفه استان همدان و در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، بیان کرد: مشخصات کلی طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه‌ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه افزود: این ۱۰ بسته با ارزش ۳۷هزار میلیارد ریال و در قالب انعقاد یک تفاهم نامه ۵ ساله در استان همدان قابل اجرا خواهد شد.

خاکسار در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق نمونه گردشگری، پردیس گردشگری خورزنه و دهکده گردشگری سلامت، تولید سفال و سرامیک، صنایع‌دستی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید چرم، مبل و منبت و منبت‌کاری از جمله این بسته‌های سرمایه‌گذاری هستند.

دیگر خبرها

  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر