Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:36:13 GMT

سیمرغ جشنواره فجر در گرگان با استقبال مردم بدرقه شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۹۸۱۳

سیمرغ جشنواره فجر در گرگان با استقبال مردم بدرقه شد

گرگان- پرونده سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در آخرین شب اکران فیلم‌ها به میزبانی گرگان، در حالی با استقبال خوب تماشاگران بسته شد که زیرساخت های فرهنگی گلستان نیازمند توجه مسئولان است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: پرونده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گرگان با همه اتفاقات و زیبایی‌هایش، شامگاه یکشنبه، بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پردیس سینمایی کاپری گرگان در آخرین شب جشنواره، میزبان فیلم‌های «جشن دلتنگی»، «سرو زیر آب»، «شعله ور» و «عرق سرد» بود که استقبال خوبی از آن‌ها صورت گرفت و بلیت فیلم «عرق سرد» چند ساعت قبل از اکران تمام شد.

۱۰ شب از میزبانی کاپری می‌گذشت و در این مدت عده زیادی از مردم و هنرمندان و مسئولان به آنجا آمدند و با اشتیاق به تماشای فیلم‌ها نشستند.

افراد زیادی در کنار پوستر جشنواره عکس یادگاری گرفته و آن را در قاب زندگی خود ثبت کردند. برخی با کاراکتر فیلم‌ها همدردی کردند، برخی با فیلم‌ها خندیدند و در فضای جشنواره خاطرات خوبی را برای خود رقم زدند.

مهمانان زینت جشنواره

حضور مهمانان هم زینت بخش جشنواره فجر گرگان بود، مهمانانی همچون استاندار گلستان که نتوانست از «تنگه ابوقریب» بگذرد، شهردار گرگان که «سرو زیر آب» را انتخاب کرد، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، کارگردان فیلم «امیر» و برخی دیگر از هنرمندان و نشستن آن‌ها در کنار مردم و تماشای فیلم با آن‌ها از نکات مثبتی بود که امیدواریم در آینده تکرار شود و شاهد حضور سایر مدیران هم باشیم.

بهترین تبلیغ برای جشنواره خود مردم هستند، حضور حداکثری تماشاگران، برای آخرین اکران «عرق سرد» نشان از تمجید این فیلم توسط مردمی بود که در اکران‌های قبلی به تماشای این فیلم نشسته بودند. در گوشه‌ای از سالن تعدادی از شهروندان با اشتیاق درباره این فیلم صحبت می‌کردند.

فیلم «جشن دلتنگی» که برای اولین بار در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گرگان اکران شده بود در روز آخر هم اکران و علیرغم این‌که روز تعطیل بود اما نتوانست تمام صندلی‌های سالن را پر کند.

خرید بلیت؛ کمک به اقتصاد سینماست

با چند نفر از افرادی که در محل پردیس سینمایی کاپری حضور داشتند، درباره سینما، جشنواره فیلم فجر و میزبانی کاپری، گفتگو کردم. اکرم ساوری در گفتگو با مهر اظهار کرد: یکی از تجربه‌های موفق جشنواره فجر در گرگان، امسال رقم خورد و استقبال مردم، حداقل در شب‌هایی که من در سینما حضور داشتم، خوب بود.

خانواده‌ها با خریدن بلیت و رفتن به سینما علاوه بر فرهنگ‌سازی برای نسل بعد به اقتصاد سینما هم کمک می‌کنندوی در حالی که به دختر کوچکش نگاه می‌کرد، ادامه داد: سه فیلم جشنواره را به همراه خانواده تماشا کردم که البته یکی از آن‌ها را نپسندیدم که این سلیقه شخصی من است.

ساوری با اشاره به پردیس کاپری گفت: باید فضای فرهنگی این‌چنینی در شهر و استان زیاد شود تا فرصت رقابت با دیگر استان‌ها فراهم آید.

وی با بیان این‌که تولیدات سینمایی استان و هنرمندان هم باید حمایت شوند، ادامه داد: خانواده‌ها با خریدن بلیت و رفتن به سینما علاوه بر فرهنگ‌سازی برای نسل بعد به اقتصاد سینما هم کمک می‌کنند.

ساوری افزود: هر کس با خرید یک بلیت به نوعی خیّر محسوب شده و علاوه بر لذت بردن از فیلم در فضای واقعی تماشای فیلم به صنعت سینما هم یاری می‌رساند.

حمایت از هنرمندان استان

وی گفت: ۳۶ جشنواره را پشت سر گذاشتیم، باید از تجربیات موفق کارگردانان درس بگیریم و به سمت تولیدات استانی برویم که این البته نیازمند حمایت مسئولان است.

ساوری اظهار کرد: علاوه بر مسئولان، خیران هم باید در زمینه فرهنگ ورود یابند و بدانند که سینما و فیلم خود یک کلاس آموزشی قوی است که بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: کاپری یک نمونه موفق از مجتمع چند منظوره در استان است و جای تأسف است که می‌شنویم برخی از شهرهای ما سینما ندارند.

وی اظهار امیدواری کرد که تماشای فیلم و استقبال از سینما تنها منحصر به زمان جشنواره نباشد و خانواده‌ها یکی از موارد تشویق‌ فرزند خود را به رفتن سینما یا به تئاتر اختصاص دهند.

اشتغال‌زایی سینما

حمایت از بخش خصوصی و ساخت مجتمع‌های چندمنظوره از نکات خوبی است که همگان به آن اشاره می‌کنند. محمدرضا اسفندیاری یکی از هنردوستان گنبدی است که در شب آخر جشنواره در کاپری حضور یافت. وی به مهر گفت: میزبانی کاپری خوب بود، جز یک مورد بسیار کوچک که نه تنها در کاپری بلکه در سایر سینماها هم اتفاق می‌افتد و نیاز به اصلاح دارد. تماشای فیلم و استقبال از سینما تنها منحصر به زمان جشنواره نباشد و خانواده‌ها یکی از موارد تشویق‌ فرزند خود را به رفتن سینما یا به تئاتر اختصاص دهند

اسفندیاری ادامه داد: با توجه به این‌که در سال اقتصادی مقاومتی هستیم و همه ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی وظایفی برای ایجاد اشتغال دارند و وام‌های اشتغال‌زایی خوبی هم داده می‌شود، یکی از این وام‌ها برای تولید فیلم باشد که با حمایت از تهیه‌کننده موجبات اشتغال یک گروه فراهم شده و استمرار آن، تقویت این صنعت در استان را در پی دارد.

وی گفت: سینما متعلق به همه است و حمایت از آن سبب رشد و مطرح شدن استان در کشور می‌شود.

فرهنگ سینما رفتن را به فرزندان بیاموزیم

اسفندیاری با بیان این‌که یکی از نکات اخلاقی رعایت قانون کپی رایت است، ادامه داد: سینمای ما با پیشرفت علم و تکنولوژی نباید از بین برود و باید مانند دیگر کشورها پررنگ و قوی بماند، فرهنگ سینما رفتن را به فرزندان خود بیاموزیم و یکی از راه‌های شروع آن تماشای فیلم‌های جشنواره است.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گرگان با همه تلخی‌ها و شیرین‌هایش گذشت، این تجربه موفق که بیشتر افراد به آن اذعان دارند نتیجه و مصداق «کار را به کاردان سپردن» است.

قطعاً اشکالاتی در طول برگزاری جشنواره وجود داشته اما صحبت با تماشاگران حاکی از رضایت آن‌هاست و بیشتر این افراد نمره مثبتی به این میزبانی دادند.

حکایت جشنواره به پایان رسید اما مشکلات زیرساختی فرهنگی گرگان و گلستان همچنان ادامه دارد، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افزایش سرانه‌های فرهنگی شهر و استان باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر در شهرستان نور با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد مردم مازندران از کالابرگ خود استفاده کردند، گفت: استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ الکترونیک و طرح فجرانه، نشاندهنده عملکرد مطلوب دولت در این بخش است.

علی باقری با بیان اینکه۱۲ هزار و ۶۰۰ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در این استان صادر شده است، افزود: یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او لازمه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را توجه بیش از پیش به تعاونی‌ها دانست و ادامه داد:‌ توسعه اقتصاد روستاها و شهرها با محوریت تعاونی ها زودتر محقق می شود

علی باقری گفت: حمایت از تعاونی ها اولویت اصلی دولت است و تسهیلات و خطوط اعتباری به سمت تعاونی ها سوق داده می شود 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از مردم خواست با جمع کردن سرمایه های خرد و تشکیل تعاونی برای خود و جامعه شغل ایجاد کنند. 

او با بیان اینکه در هفته کار و کارگر بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه پیش بینی شده است، گفت: ۱۱۰ هزار کارگاه‌ بزرگ و کوچک در ا استان وجود دارد که بازرسان اداره کار در چند ماه گذشته از ۶ هزار و ۲۰۰ کارگاه‌ها بازرسی کردند.

باقری گفت: میزان تعهد اشتغال پارسال مازندران ۴۹ هزار و ۹۰۰ شغل بود که ۱۲۴ درصد آن محقق شده است.

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • بلینکن هنگام ترک چین تنها توسط سفیر کشورش بدرقه شد
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر