Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (ع) در مساجد جامع ابوذر، اباعبدالله (ع) و امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، از برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (ع) در مساجد شرق تهران خبر داد و گفت: این مراسم عزاداری در مسجد جامع ابوذر واقع در خیابان پیروزی، بلوار ابوذر با سخنرانی حجت‌الاسلام سید سجاد عبدالله زاده و با مرثیه‌خوانی محمدرضا احمدی از 29 بهمن تا اول اسفند برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: این مراسم عزاداری در مسجد اباعبدالله (ع) واقع در خیابان پیروزی، خیابان پرواز از 28 بهمن تا اول اسفند با سخنرانی حجت‌الاسلام بدری و مداحی سید جواد محمودی و مصطفی علقمه در این مسجد انجام می‌شود.

 

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: این مراسم عزاداری در مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در خیابان امامت، نبش استخر، خیابان فرهاد با سخنرانی حجج اسلام سعیدیان و ادیب یزدی و با مرثیه‌خوانی مجید بادکوبه و محسن عیوضی از 29 بهمن تا سوم اسفند در این مسجد برپا می‌شود.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: خداوند متعال خواندن قرآن را از مهم‌ترین و بهترین اعمال قرار داده است. گواه این است که خداوند متعال می‌فرماید: «إِنَّ هَٰذَا الْقرآن یَهْدِیلِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ؛ همانا این قرآن به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌کند.» (سوره اسرا، آیه ۹). در روایتی از پیامبر نیز بر فضیلت خواندن روزانه قرآن شواهدی وجود دارد، چنان‌که پیامبر صلی‌الله علیه و آله می‌فرماید: «بخوانید قرآن را که شفیع شما در روز قیامت می‌شود.» لذا به‌منظور بهره‌مندی از اثرات مادی و معنوی قرآن باید قرآن را وارد متن زندگی خود کنیم.

حجت‌الاسلام وحید پیرشریف از جمله کسانی است که با فعالیت‌های ارزشمند خود در مسجد فاطمه الزهرا قمسال شهرستان خوی سعی دارد قرآن را از مهجوریت خارج کرده و با تدبر و تفکر در اقیانوس معرفت باعث انس بیشتر با قرآن شود.

حضور ۲۰۰ نوجوان در پویش قرآنی زندگی با آیه‌ها

این امام محله دغدغه‌مند، در ماه رمضان باتکیه برطرح «زندگی با آیه‌ها»، هر روز برنامه‌های متنوعی از قبیل آشنایی با احکام و نهج‌البلاغه، جز خوانی و مسابقات قرآنی را تدارک می‌دید و هر روز ۴۰۰ نفر را افطاری می‌داد.

حجت‌الاسلام پیرشریف در خصوص استقبال جوانان از طرح زندگی با آیه‌ها می‌گوید: «این طرح باعث انس بیشتر نوجوانان و جوانان با قرآن شده است؛ تا جایی که در ماه رمضان که ۴۰۰ نفر در مراسم قرآن‌خوانی شرکت می‌کردند، حدود ۲۰۰ نفر از آنها نوجوانان بودند.»

این روحانی فعال، در طول سال هم از این دریای علم و معرفت بهره جسته و در طول سال هر هفته دو روز را به تلاوت یک صفحه و تفسیر یک آیه از آن صفحه اختصاص می‌دهد. حدوداً دو سه ماه یک بار جز خوانی قرآنی نیز در این مسجد انجام می‌شود و جایزه بچه‌ها در آن محفل قرآن اهدا می‌گردد.

طرحی برای تشویق نوجوانان و جوانان

حجت‌الاسلام پیرشریف طرحی را در مسجد فاطمه الزهرا دنبال می‌کند و درباره آن توضیح می‌دهد: «حدود چهار ماه است که طرح بچه‌های مسجد را اجرا کرده‌ایم. در این طرح حدود ۳۵۰ نفر نوجوان را ثبت‌نام و برای آنها کارت نماز صادر کردیم؛ هر وعده نماز که آنها در مسجد حضور پیدا می‌کنند، ما در آن کارت‌ها مهر می‌زنیم و در نهایت به آنها جایزه می‌دهیم؛ این امر باعث تشویق نوجوانان به حضور در مسجد و خواندن نماز اول وقت شده است.»

جذب نوجوانان به حفظ قرآن با اهدای جوایز

برگزاری کلاس‌های حفظ و روخوانی قرآن در مسجد فاطمه الزهرا قمسال یکی دیگر از اقدامات این امام محله است و هر روز یک ساعت مانده به اذان برنامه قرآن‌خوانی و آشنایی با احکام و نهج البلاغه در این مسجد برگزار می‌شود.

این روحانی به‌منظور جذب کودکان و نوجوانان به حفظ قرآن مسابقه حفظ جز سی قرآن را در مسجد برگزار کرد و در این مسابقه حتی از بچه‌هایی که دو سوره از قرآن را حفظ بودند، دعوت به عمل آورد. او در این باره می‌گوید: «اگرچه این برنامه با عنوان مسابقه برگزار شد؛ اما سعی کردیم بین بچه‌ها رقابت ایجاد نکنیم و در پایان مسابقه به همه بچه‌ها جایزه اهدا کردیم و همین باعث شد تا بچه‌هایی انگیزه حفظ قرآن پیدا کنند.»

رونق مسجد با کمک‌های مردمی

تأمین مخارج مسجد یکی از دغدغه امام محله‌های مساجد است؛ اما این روحانی دغدغه‌مند با جلب‌اعتماد مردم توانسته تمایل به کمک‌های مالی را در مردم ایجاد نماید. به گفته او، در ماه رمضان امسال نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان بابت افطاری، قاریان و جوایز مسابقات در این مسجد هزینه شد که تمام این هزینه‌ها از کمک‌های مردمی تأمین شد. در هر سه شب قدر نیز نزدیک به هزار افطاری داده شد و هزینه این سه شب نزدیک به حدود ۸۰ میلیون تومان تمام شد که همه این هزینه را یک نفر از تهران تقبل کرد.

کارآمدی قرآن در رشد جوامع اسلامی

حجت‌الاسلام پیرشریف معتقد است کارآمدی قرآن کریم در رشد و بالندگی جوامع اسلامی بسیار مؤثر بوده و ملت‌ها را بیدار می‌کند. او دلیل بی‌رغبتی مردم به تلاوت و حفظ قرآن را ناشی از کم‌کاری مساجد در این زمینه می‌داند و دراین‌باره می‌گوید: «اگر مردم به خواندن قرآن اقبال نشان نمی‌دهند ما مقصر هستیم. اگر تمام مساجد تلاش کنند برای برگزاری برنامه‌های قرآنی ما تأثیر آن را در کل جامعه می‌بینیم.»

استفاده از ظرفیت مسجد برای دستگیری از نیازمندان

با توجه به سفارش‌های مؤکد ائمه معصومین (ع) درباره دستگیری از نیازمندان، این روحانی پرتلاش با کمک مرکز نیکوکاری مسجد، سالانه بالای ۲ میلیارد تومان را صرف کمک به نیازمندان کرده و هر ماه حدود ۲۰-۳۰ میلیون را هزینه درمان نیازمندان می‌کند. به دنبال ویران شدن برخی خانه‌ها در زلزله سال گذشته خوی نیز این روحانی با استفاده از ظرفیت مسجد ساخت و ساز خانه برای بچه یتیمان را دنبال کرد.

بها دادن به روحانیان راهی برای بهتر شدن وضع مساجد

حجت‌الاسلام پیرشریف که پنج سال است مسئولیت مسجد فاطمه الزهرا را برعهده دارد، یکی از مشکلات مساجد را محدود کردن روحانیان در اداره مساجد می‌داند و می‌گوید: «یکی از مشکلات خیلی از مساجد بر می‌گردد به اینکه امام محله کاره‌ای نیست. در همین محله ما شاید یکی - دو مسجد باشد که روحانی در رأس امور است و آنها موفق‌ترین مساجد شهر ما هستند.»

وی تأکید می‌کند: «اگر مسئولین ما به روحانیان بها دهند و مدیریت مساجد را به دست خود روحانیان بسپارند و کمی از نظر مالی به مبلغین رسیدگی کنند ما شاهد وضع بهتری از مساجد خواهیم بود.»

کد خبر 6086668

دیگر خبرها

  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»