Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سهیلا جلودارزاده ضمن استقبال از بخشنامه اخیر وزیر کار، گفت: پیشنهاد می‌دهم همه وزارتخانه‌ها کمیته‌ای برای شناسایی افراد منتسب به چهره‌های سیاسی تشکیل دهند که شایستگی این افراد را هم مشخص کنند تا در نهایت محیط فعالیت‌شان حرفه‌ای و مطلوب شود.

سهیلا جلودارزاده، نایب رییس کمیسیون اجتماعی در مورد بخشنامه‌ علی ربیعی وزیر کار مبنی بر به کار‌گیری شایستگان و عدم استفاده از منسوبین سیاسی گفت: باید دو نکته را در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که اگر این افراد در زمان وزارت شخص آقای ربیعی به کار گرفته‌ شده‌اند باید ابتدا آسیب‌شناسی صورت گیرد که اساسا چرا در این وزارتخانه برخی افراد صرف نزدیکی و نسبت با افراد سیاسی پست گرفته‌اند. اگر وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی می‌خواهد این بخش‌نامه موفق باشد و به نتیجه برسد باید این آسیب‌شناسی صورت گرفته و افراد هم مشخص شوند».

وی افزود: « نکته بعدی هم این است که اگر افراد منتسب به سیاسیون در وزارتخانه‌‌ای حضور دارند که پیش از تصدی ایشان در وزارتخانه استخدام شده‌اند باید به سرعت مورد بررسی قرار گیرد. در این میان باید توجه کرد که ممکن است فردی به چهره‌ای سیاسی منسوب باشد اما در زمینه‌‌ای که به او محول شده‌است گزینه‌ای شایسته باشد. نمی‌توان هر کس را به این جهت که با چهره ای سیاسی نسبت و ارتباطی دارد از کار برکنار کرد. ضمن اینکه نمی‌توان از این موضوع چشم‌ پوشید که ممکن است فردی در مسیر رسیدن به پست با وجود شایستگی‌های لازم اما در مسیر گزینش قرار نگرفته و صرفا با داشتن توصیه به پستی دست یافته باشد».

جلودار زاده با تاکید بر اینکه موضوع بسیار حساس است و باید از جوانب مختلف مورد بررسی و دقت قرار بگیرد، گفت: « برای رسیدگی به این موضوع با درنظر گرفتن شایسته‌سالاری باید به سرعت کمیته‌ای تشکیل شود تا افراد این چنینی در وزارتخانه را مورد بررسی قرار دهد. البته این در شرایطی است که وزیر کار نخواهد این بخشنامه صرفا در حد یک شو و اقدام نمایشی باقی بماند».

وی همچنین گفت: «اگر وزیر کار بخواهند واقعا اقدامات عملیاتی انجام دهد، حرکت شایسته و قابل تحسینی است و می‌تواند مفید باشد. ضمن اینکه بررسی حضور چنین افرادی در تمامی نهادها و وزارتخانه‌ها یک ضرورت محسوب می‌شود. مردم از اینگونه انتساب‌ها به ستوه آمده‌اند اما اگر وزیر کار اگر بخواهد این بخشنامه‌ها به واقع عملی شود باید پای کار بایستد. کار کارشناسی انجام دهند تا حقی ناحق نشود. در موارد این چنین حتی دیده‌ شده‌است که برخی از این چهره‌های سیاسی باج گیری می‌کنند یا وزیر را به استیضاح تهدید می‌کنند. به هر حال رانت‌خواری اقدامی ضد ملی و خیانت به مردم است و شایسته‌سالاری خواست مردم از ابتدای انقلاب بوده و هست. پیشنهاد می‌دهم همه وزارتخانه‌ها کمیته‌ای برای شناسایی افراد منتسب به چهره‌های سیاسی تشکیل دهند که شایستگی این افراد را هم مشخص کنند تا در نهایت محیط فعالیت‌شان حرفه‌ای و مطلوب شود»

خبرانلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه