Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: یک پرنده شکاری سارگپه پس از تیمار و درمان در محیط زندگی طبیعی خود در شهرستان سمیرم رها سازی شد.

مصطفی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: یک پرنده شکاری سارگپه که دچار حادثه شده و آسیب دیده بود توسط یک شهروند دوست‌دار طبیعت به اداره محیط زیست شهرستان سمیرم تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از تیمار و اطمینان از سلامتی پرنده نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان این سارگپه را در محیط زیست طبیعی خود در منطقه شکار ممنوع سد حنا واقع در شهرستان سمیرم رهاسازی کردند.

اطلاع رسانی شهروندان در حفظ حیوانات محافظت شده بسیار تاثیر گذار است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه این پرنده در نواحی جنگلی با درختان پراکنده و کشتزارها و مناطق استپی به سر برده و روی صخره های ساحلی و نواحی کوهستانی، درختان و اراضی ناهموار آشیانه می سازد، تاکید کرد: سارگپه از راسته شاهین‌سانان و از پرندگان شکاری حفاظت شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی شهروندان در ارتباط با حیات وحش در حفظ حیوانات محافظت شده بسیار تاثیر گذار است، ادامه داد: بسیاری از پرندگان در جست و جوی غذا یا به دلایل دیگر ممکن است تا حدودی از محل زندگی خود دور شده یا به هر دلیلی دچار آسیب شوند که در این صورت شهروندان و هم وطنان دوست دار محیط زیست می توانند سریعا مطالب را محیط زیست شهرستان خود اطلاع دهند تا اقدامات عاجل انجام شود.

کشف ۷ پرنده سهره وحشی از متخلفان شکار در گلپایگان

جمشیدیان همچنین به دستگیری دو متخلف شکار پرندگان همراه با ۷ پرنده در شهرستان گلپایگان اشاره کرد و بیان داشت: این افراد که اقدام به زنده گیری پرندگان وحشی در زیستگاه های طبیعی کرده بودند با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: از این متخلفان ۷ پرنده سهره وحشی، ادوات صید و یک دستگاه خودرو پژو کشف شده است.

گفتنی است اقدام به شکار و یا حتی آغاز به شکار در زیستگاه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده جرم است و مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پلنگ ایرانی پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، بزرگترین گربه‌سان کشور به شمار می‌رود. کمبود طعمه در اثر شکار غیر مجاز و بی رویه، تخریب زیستگاه طبیعی پلنگ به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی، کشته شدن پلنگ‌ها به دست افراد محلی و شکارچیان متخلف باعث شده است که این گربه‌سان ایرانی به سمت انقراض برود.

«پلنگ در هر کجا به دام‌ها خسارت بزند از طریق صندوق توسعه محیط زیست خسارت آن پرداخت می‌شود.» این گفته کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر به خبرنگار فارس بود.

در نتیجه تقابل پلنگ با انسان و آسیب‌پذیری این گونه کمیاب در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

کمبود طعمه‌های پلنگ در اثر شکار بی‌رویه و تخریب عرصه‌های طبیعی از عوامل مهم کاهش جمعیت و افزایش حمله پلنگ به دام‌های اهلی و تقابل این گونه با انسان بوده است.

«در بخش گسترده‌ای از محدوده پراکنش پلنگ، به‌ویژه در منطقه زاگرس با کمبود طعمه و به‌تبع آن تعارض بین پلنگ و دام‌های اهلی و دامداران روبه‌رو هستیم.» این گفته حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می‌گوید.

کد خبر 847559 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم پاکستان حیوانات - یوزپلنگ آسیایی

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان