Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه پارگی رباط صلیبی قدامی، شایعترین آسیب رباطی زانو به ویژه در ورزشکاران است، گفت: عدم درمان این مشکل سبب آرتروز زودرس می‌شود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،حمیدرضا یزدی در ارتباط با مشکل مفصل زانو در ورزشکاران اظهار داشت: مفصل زانو یک مفصل لولایی است که توسط یک سری رباط استحکام خود را به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مفصل زانو حداقل چهار رباط اصلی داریم که شامل دو رباط صلیبی و دو رباط جانبی است. این چهار رباط اصلی مفصل را کاملا پایدار می‌کند تا ما بتوانیم راه برویم، ورزش کنیم و زندگی روزمره خود را داشته باشیم.

وی افزود: اگر این رباط‌ها دچار آسیب بشوند، مفصل دچار اختلال حرکتی و ناپایداری می‌شود. یکی از شایع‌ترین رباط‌های زانو که معمولا دچار آسیب می‌شود، رباط صلیبی قدامی (ای سی ال) است که ورزشکاران آن را به خوبی می‌شناسند.

عضو انجمن ارتوپدی ایران بیان داشت: پارگی این رباط شایعترین میزان آسیب رباطی زانو است به خصوص در ورزشکارانی مانند فوتبالیست‌ها، والیبالیست‌ها، بسکتبالیست‌ها و افرادی که اسکی می‌کنند یا آن‌هایی که ورزش‌های پرجنب و جوش دارند.

وی اضافه کرد: این بیماری منجر به خالی کردن زانو و ناپایداری در زانو می‌شود و به تدریج با گذر زمان، آسیب‌های ثانویه اتفاق می‌افتد که می‌تواند شامل پارگی‌های مینیسک، آسیب سایر رباط‌های زانو و همچنین احتمال آسیب غضروف باشد که ماحصل این‌ها منجر به آرتروز زودرس می‌شود.

یزدی با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در درمان بیماری‌های زانو گفت: امروزه به خصوص با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه جراحی و درمان آسیب‌های رباط صلیبی قدامی داریم، باید وقتی فردی دچار این آسیب‌ها می‌شود، تشخیص صحیح داده شده و سریعا درمان آغاز شود.

وی اظهار داشت: ثابت شده افرادی که دچار آسیب رباط صلیبی می‌شوند، در سنین پائین تری به آرتروز مبتلا می‌شوند بنابراین با درمان جراحی این رباط می‌توان احتمال آسیب‌های ثانویه را کم کرد و بنابراین سن آرتروز را به تاخیر انداخت و در نتیجه احتمال آسیب‌های ثانویه را کمتر کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان

این طرح بنا به تصمیم وزارت بهداشت و با تصویب و ابلاغ دولت باهدف ارتقا سلامت جامعه و اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بااستناد به بند الف ماده نه قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تحت پوشش این دانشگاه تمام خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال بیمه شده کاملا رایگان خواهد بود

 کامران قدس بااشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح در بیمارستان امیرالمومنین سمنان اجرایی شده است گفت: پذیرش، بستری، عمل‌های جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت رایگان انجام خواهدشد

قدس  گفت: این طرح درراستای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات حوزه سلامت و تحقق طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اگر کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه نباشند و در مدت زمان بستری در بیمارستان بتوانند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند و برای کودکان زیر ۲ سال شرط پوشش خانوار حذف شده است و اگر فقط کودک زیر ۲ سال تحت پوشش بیمه پایه باشد از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود؛ به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه ، آزمایشگاه ، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • عوامل موثر در بروز آرتروز زانو (فیلم)
  • عفونت‌های باکتریال و ویروسی پوست در ورزشکاران
  • طرز تهیه ۲ معجون فوق‌العاده برای درمان درد و پوکی استخوان
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • چالش‌های درمان رادیوتراپی در تومورهای مغزی کودکان
  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان