Web Analytics Made Easy - Statcounter

دامغان - رئیس بهزیستی دامغان از فعال شدن مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست امیرآباد این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر شش کودک در این مرکز نگهداری می‌شود.

محمود زحمتکش در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست امیرآباد دامغان فعال می‌شود، ابراز داشت: در حال حاضر در این مرکز شش کودک نگهداری می‌شوند که با افزایش تعداد کودکان این مرکز از تعطیلی آن جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه برای عدم تعطیلی مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست (سارینای) امیرآباد تلاش‌های زیادی از سوی نهادهای مختلف صورت گرفت، افزود: این مرکز بهتر از گذشته و با مدیریت یک خیر به کار خود ادامه خواهد داد.

رئیس بهزیستی دامغان بابیان اینکه دو هزار و ۲۱۱ نفر در حوزه توان‌بخشی تحت پوشش این مرکز هستند، ابراز داشت: ۲۹۴ نفر در دامغان سالانه از حوزه اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند که عمده افراد تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار دارای پرونده در بهزیستی این شهرستان تشکیل می‌دهند.

زحمتکش بابیان اینکه بهزیستی دامغان  برای ۱۶۴ نفر از افراد تحت پوشش خود هزینه بیمه پرداخت می‌کند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۶ نفر بیمه تأمین اجتماعی و ۵۸ نفر دیگر بیمه روستایی هستند.

وی بابیان اینکه ۱۵۴ نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش بهزیستی دامغان هستند، افزود: از این تعداد ۱۱۷ نفر را دانش‌آموز و ۳۷ نفر دانشجو در طی سال از خدمات بهزیستی در بحث تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بهزیستی دامغان یادآور شد: در شهرستان ۱۵ نفر امداد بگیر وجود دارد که بهزیستی ماهانه به ازای هر فرزند رقمی معادل ۳۷۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

وی بابیان اینکه اعتبارات بهزیستی دامغان ۲۲۵ میلیون تومان در سال جاری بوده است، اضافه کرد: این مبلغ از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و توسعه متوازن اختصاص‌یافته است که صرف تعمیر و تجهیز تالار همایش‌ها و سالن ویژه برای برگزاری جلسات معتادان گمنام  خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند

بنابر گزارش منتشر شده در رسانه‌های بلژیک بیش از ۵۰ هزار کودک بی‌سرپرست که در ۳ سال گذشته به اروپا مهاجرت کرده‌اند، ناپدید شده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه