Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@11:17:45 GMT

ساخت در چوبی سنتی برای 9 اثر تاریخی

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۲۰۴۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ جواد صدیقیان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بید گل گفت: در راستای مرمت و بهسازی آثار تاریخی شهرستان 30 درب چوبی سنتی به صورت کلندونی، قاب تونیک، دو و سه جام شیشه قاب تونیک برای 9 اثر تاریخی شهرستان آران و بیدگل شامل خانه تاریخی رجبیان، خانه تاریخی ارباب رحیم در شهر آران و بیدگل، مسجد علی(ع)، مسجد موسی بن جعفر(ع)، حوضخانه مسجد جامع و خانه تاریخی ارباب ذبیح اله در شهر نوش آباد و خانه مرتضوی در شهر ابوزید آباد و خانه تاریخی حاج ارباب در روستای علی آباد ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرستان آران و بیدگل  دارای 132 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور می باشد که زمینه افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی را در شهرستان فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ۴۸ داروخانه کاشان در تعطیلات نوروز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۱۲ داروخانه شبانه‌روزی و ۳۶ باب داروخانه روزانه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در کاشان و آران و بیدگل به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند. - اخبار استانها -

محمدرضا رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان از پلمپ یک واحد تولید کننده مواد غذایی در آران و بیدگل خبر داد و گفت: کارشناسان از یک واحد تولیدکننده انواع ترشیجات بازدید و تخلفات متعددی را در این واحد تولیدی مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه این واحد تولیدی شرایط بهداشتی بسیار نامناسبی داشت، افزود: این واحد با دستور دادستان و حضور ماموران نیروی انتظامی پلمب و بیش از هشت تن محصولات آن توقیف شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه محصولات تولیدی این شرکت که در محیط بسیار غیربهداشتی تولید می‌شد و حاوی مقادیر بالای کپک بود، بیان داشت: شهروندان باید به مصرف فرآورده‌های خوراکی دارای مجوز پروانه ساخت و به درج آرم سازمان غذا و دارو روی بسته‌بندی مواد غذایی توجه کنند.

رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 12 داروخانه شبانه‌روزی و 36 باب داروخانه روزانه در تعطیلات نوروز  1403 در کاشان و آران و بیدگل خبر داد و گفت: داروهای خاص در سه داروخانه دانش، بیمارستان نقوی و دکتر شکاری در اختیار بیماران مربوطه قرار داده می‌شود.

موافقت با تأسیس 63 داروخانه در استان چهارمحال و بختیاری

وی تصریح کرد: شهروندان به منظور سهولت و دسترسی آسان می‌توانند برای تهیه داروهایی کمیاب خود در ایام نوروز با شماره 03155473025 داخلی 133 تماس گرفته یا تصویر واضح نسخه یا کد ملی بیمار را از طریق پیام رسان ایتا به شماره 09923238677 ارسال کنند.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات ۴۸ داروخانه کاشان در تعطیلات نوروز
  • یک فعال میراث‌فرهنگی: بافت تاریخی محله «ابواسحاقیه» اصفهان شرایط دشواری دارد
  • تجربه آرامشی وصف‌نشدنی با سفر به آران و بیدگل
  • حمله شغال به شهروندان نوش‌آبادی و مصدومیت ۱۰ نفر 
  • گازگرفتگی ۱۰ نفر توسط شغال مشکوک به هاری در نوش‌آباد + جزئیات
  • حمله شغال به ۱۰ شهروند نوش‌آبادی
  • سبزوار، پایتخت سربداران با مجموعه‌ای غنی از آثار فرهنگی و تاریخی
  • آموزش احیای محیط زیست به شهروندان آران و بیدگلی
  • آران و بیدگل آماده استقبال از مسافران نوروزی
  • پهن شدن سفره افطاری در دبستان امام خمینی (ره) آران و بیدگل + فیلم