Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تأمین اجتماعی خلیل آباد اولویت اول این سازمان در شهرستان را ارائه خدمات به کشاورزان و کارگران دانست و گفت: 16 هزار و 520 نفر در خلیل آباد تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، رضا خطائی، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان خلیل آباد با اشاره به دستاوردها تأمین اجتماعی در سطح شهرستان اظهار داشت: شعبه خلیل آباد قبل از سال 85 زیر نظر شعبه کاشمر اداره می شد و از سال 85 به بعد شعبه اقماری در شهرستان خلیل آباد با یک کارمند افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در سال 93 شعبه اقماری خلیل آباد با تلاش های مدیرکل وقت به شعبه اصلی ارتقاء و با ارائه کلیه خدمات به بیمه شدگان به صورت مستقل کار خود را شروع کرد.

 

رئیس تأمین اجتماعی خلیل آباد با بیان اینکه 16 هزار و 520 نفر تعداد کل افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی شهرستان شامل بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی است، خاطرنشان کرد: 85 درصد بیمه شدگان شهرستان در بخش کشاورزی هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه 4 هزار و 500 نفر تعداد بیمه شدگان اجباری اصلی تحت پوشش شعبه خلیل آباد هستند که تعداد آن با خانواده به 13 هزار و 850 نفر می رسد، تصریح کرد: تعداد بیمه شدگان خاص 750 نفر اصلی که به تفکیک شامل 211 نفر مشاغل آزاد، 15 نفر اختیاری، 162 نفر بافندگان، 240 نفر کارگران ساختمانی که با خانواده به بیش از 1890 نفر می رسند.

 

خطائی همچنین با اشاره به اینکه تعداد مستمری بگیران اصلی شعبه 450 نفر هستند که با افراد تبعی 763 نفر می باشند که حدود 16% نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اذعان کرد: میزان پرداختی شعبه در 9 ماهه سال جاری در حوزه تعهدات بلند مدت مبلغ 28 میلیارد و 628 میلیون ریال و در قسمت تعهدات کوتاه مدت 3 میلیارد و 46 میلیون ریال است که به ترتیب در قسمت تعهدات بلند مدت 35 درصد و تعهدات کوتاه مدت 60 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته است.

 

وی وجود فرصت های مناسب جهت سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار های مختلف را از جمله نقطه قوت شهرستان دانست و عنوان کرد: این فرصت ها می تواند با راه اندازی کارخانه جات به خصوص در زمینه صنایع تبدیلی می توان بر تعداد افراد شاغل و بیمه شده شهرستان افزود.

 

این مقام مسئول همچنین در ادامه تشریح کرد: از دستاوردهای شاخص شعبه در حوزه ارائه خدمات و گسترش سطح پوشش بیمه ای می توان به موضوع تشکیل کمیته اطلاع رسانی همکاران در مباحث بیمه مشاغل آزاد، اختیاری و زنان خانه دار اشاره کرد که باعث افزایش بیمه شده در این بخش شده است.

 

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان خلیل آباد به عنوان قطب کشاورزی منطقه ترشیز، اولویت اصلی برنامه های شعبه تأمین اجتماعی در این شهرستان، ارائه خدمات بیمه ای و درمانی به این قشر از بیمه شدگان در سطح شهرستان است.

 

خطائی همچنین در پایان با اشاره به خدمات بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: به منظور گسترش سطح پوشش بیمه ای برای اقشار مختلف جامعه از کلیه زنان و مردان که فاقد پوشش بیمه ای هستند می توانند با مراجعه به شعبه تأمین اجتماعی خلیل آباد از بیمه خود اظهاری (مردان) و بیمه زنان خانه دار با نرخ 12، 14 و 18 درصد با مبلغ حداقل 111 هزار تومان و حداکثر 167 هزار تومان در ماه ( سال96) از مزایای بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی و یا از بیمه اختیاری با نرخ بیمه 26% با مبلغ 241 هزار تومان در ماه همراه با دفترچه درمان که با حداقل سابقه یک ماه و یا داشتن کارت پایان خدمت با حداکثر سن 50 سال بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از بیمۀ ۱۱۶ هزار روستایی و کشاورز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدرضا عسگری، شامگاه سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران گفت: 116 هزار نفر بیمه‌شدۀ صندوق بیمه اجتماعی در لرستان هستند.

او با بیان اینکه 60هزار و 263 نفر در لرستان بیمه‌شدۀ فعال هستند، اضافه کرد: ما در سال 1402 به‌اندازۀ 16سال گذشته کشاورز بیمه‌شده داشته‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به عدم همکاری برخی از فرمانداران این استان با این صندوق، مطرح کرد: بیمۀ کشاورزان، عشایر و روستاییان اولویت این فرمانداران نبوده‌است.

13 هزار هکتار از محصولات زراعی لرستان بیمه شد

عسگری بیان کرد: مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر باشند به‌صورت رایگان در صندوق بیمۀ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه می‌شوند.

او با اشاره به ثبت‌نام 3380 نفر مادر دارای سه فرزند و بیشتر در لرستان برای برخورداری از بیمۀ روستایی، اضافه کرد: تاریخ تولید فرزند سوم این خانواده‌ها باید فروردین 1396 به بعد باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  لرستان اعلام کرد: حق بیمۀ مادران دارای سه فرزند و بیشتر به‌صورت صددرصدی توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به‌ازای هر فرزند اضافه می‌شود.

عسگری با تأکید به لزوم اطلاع‌رسانی کامل برای بهره‌مندی از بیمۀ اجتماعی اطلاع داد: حداقل حق بیمه برای افراد مشمول در این صندوق سالانه 960هزار تومان است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند