Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- «رضا عامری»سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: ایران اسلامی پس از چهار دهه توطئه، تهدید و فشارهای خارجی ،همچنان ثابت قدم و با گام های استوار در جهت ثبات، پیشرفت و آرامش حرکت می کند.

به گزارش ایرنا، سفیر ایران در الجزایر در مراسم باشکوه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که با حضور دو تن از وزرای کابینه ( حسین نسیب وزیر منابع آبی و طاهر حجار وزیر آموزش عالی و پژوهشهای علمی الجزایر)، شمار زیادی از نمایندگان دو مجلس ملی و سنا از جمله دو تن از نواب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون سیاست خارجی و همچنین روسای احزاب سیاسی ، مدیران مسئول و سردبیران روزنامه ها ، اصحاب رسانه ، علما و شماری از شخصیت های مدنی و فعالان اقتصادی الجزایر برگزار شد، گفت: انقلاب ایران ضد استبداد داخلی و تسلط خارجی بر کشور و برای رسیدن به آزادی ، استقلال و عدالت اجتماعی بود ، مردم ایران پس از مبارزات طولانی موفق شدند نظام جمهوری اسلامی را ایجاد و پایه های آن را مستحکم و مشارکت مردم در حکومت و تصمیم گیری در مورد سرنوشتشان را محقق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عامری افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود تلاش دشمنان برای تخریب وجهه آن و ارائه تصاویری غیر واقعی از پیشرفت ها و موضع گیری های شرافتمندانه اش در مسائل منطقه ای و بین المللی، سعی در برقراری روابط دوستانه با همه کشورهای جهان بر اساس اصل احترام متقابل و احترام به حاکمیت ملی و دخالت نکردن در امور داخلی دیگران دارد ، این موارد از جمله اولویت های سیاست خارجی ایران بوده است و از سوی دیگر پیوسته در نهادهای منطقه ای و بین المللی سعی در مبارزه با تروریسم و اعتلای ارزش های انسانی داشته است.
سفیر ایران در الجزایر، استقلال سیاسی ایران و تعیین سرنوشت کشور توسط خود مردم را از جمله مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت مردم در جمهوری اسلامی، خود در تعیین سرنوشتشان دخالت دارند، در نظام جمهوری اسلامی حقوق سیاسی و اجتماعی شهروندان و همچنین مشارکت جوانان و زنان در تصمیم گیری ها تضمین شده است .
وی در ادامه گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تاکنون، بیش از 40 انتخابات با مشارکت گسترده مردمی برگزار شده است که 12 مورد آن مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و 10 مورد آن مربوط به انتخابات مجلس نمایندگان بوده است .
سفیر ایران در الجزایر در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 نیز گفت، این توافق یکی از نمونه های تعامل درست جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جهان بود .چنین توافق هایی می تواند الگویی برای حل بحران ها و مشکلات بین المللی و منطقه ای و تکیه گاهی برای تحقق صلح و امنیت جهانی باشد .
وی در ادامه به شرایط منطقه ای و بین المللی به دلیل تروریسم و تندروی اشاره کرد و گفت کشورهای آزاد مشتاق آرامش و صلح وظیفه سنگینی بر دوش دارند ، آن ها باید برای مبارزه با تروریسم و مقابله با افکار تکفیری و خشکاندن منابع مالی آن همکاری جدی داشته باشند.
عامری در ادامه رژیم صهیونیستی را دشمن نخست امت اسلامی دانست و تاکید کرد که فلسطین و آزاد کردن سرزمین های اشغالی باید در راس اولویت های مسلمانان باشد.
سفیر ایران در الجزایر همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت های اقتصادی ایران، تاکید کرد ایران از کشوری مصرف کننده به کشوری تولید و صادر کننده و خودکفا در بسیاری از عرصه های علمی واقتصادی تبدیل شده است و از همه توان و امکانات خود برای تحقق اهداف انسانی و مسالمت آمیز خود استفاده می کند.
عامری در مورد روابط ایران و الجزایر با اشاره به چهار برابر شدن حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سه سال اخیر گفت بیش از نیم قرن از روابط دوجانبه دو کشور می گذرد و طی این مدت دو کشور اراده خود را برای ایجاد روابطی راهبردی در همه زمینه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و پارلمانی ثابت کرده بگونه ای که مناسبات ایران و الجزایر را میتوان نمونه موفقی از یک روابط دوستانه و برادرانه میان ملتها و دولتها دانست.
رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه الجزایر هریک جداگانه با ارسال دسته گل این مناسبت را تبریک گفتند. علاوه بر آن «عبدالعزیز بوتفلیقه»رئیس جمهوری الجزایر نیز طی پیامی این رخداد را به مقام معظم رهبری٬ رئیس جمهوری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.
خاورم **2041**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها

محمد رستگاری، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خرابی‌ها شامل تخریب ابنیه فنی و آب روها بوده است، اظهار کرد: جاده یزد-دربید یکی از محورهایی بود که از شروع بارندگی مسدود شد چرا که ۳ کیلومتر از این مسیر به صورت کامل تخریب شده است.

وی با اشاره به تخریب و مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی استان از جمله اردکان-هامانه، ده جمال- بهاباد، مهریز- انار و غیره در اثر بارندگی‌ها گفت: همه مسیرها به جز محور دربید در حال حاضر بازگشایی شده است و قطعاً ترمیم این مسیر و سایر مسیرهایی که در اثر بارندگی دچار تخریب شده‌اند زمان بر و هزینه بر خواهد بود.

کد خبر 6089826

دیگر خبرها

  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • پائز و چند انتخاب سورپرایز کننده
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها