Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ این فیلم سینمائی که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده است برای فیلمبرداری صحنه هایی نیازمند به فضائی بود که شباهت زیادی به منطقه عمومی این تنگه در جنوب کشور داشته باشد که از همین رو با هماهنگی ، اداره کل منابع طبیعی استان تهران اراضی محدوده پلاک آرادکوه بخش حسن آباد فشافویه در حوزه استحفاظی شهرستان ری را در اختیار این پروژه قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا منصوری مدیر تولید پروژه «تنگه ابو قریب» در همین ارتباط می گوید: این فیلم پدیده جدیدی در سینمای ایران و دفاع مقدس است که برای بیان و به تصویر کشیدن واقعیت ها نیاز به عرصه ای بود که شباهت نزدیکی به منطقه عمومی این رخداد مهم در تاریخ هشت سال دفاع مقدس داشته باشد که این مکان انتخاب شد.
وی با ابراز خرسندی و تشکر از همکاری مجموعه منابع طبیعی استان تهران در ساخت این فیلم افزود: منابع طبیعی همکاری بسیار خوب و ارزشمندی را با این پروژه داشت و خوشبختانه تمامی صحنه های اکشن و جنگی این فیلم که حدود نیمی از زمان فیلم را به خود اختصاص می دهد در این اراضی با موفقیت به تصویر کشیده شد و این نوع همکاری صرفه جویی قابل توجهی را در هزینه های این فیلم ارزشی به دنبال داشت.
این فیلم روایتی است از گردان عمار لشگر 27 محمد رسول ا... (ص) که در روزهای پایانی جنگ تحمیلی در برابر لشگرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی با تمام وجود به دفاع می پردازد.
در این فیلم بازیگرانی همچون جواد عزتی، مهدی پاکدل، حمید رضا آذرنگ، امیر جدیدی، علی سلیمانی، قربان نجفی، مهدی قربانی، یداله شادمانی، میلاد یزدانی و مهدی صباغی به ایفای نقش پرداخته اند.
فیلم تنگه ابوقریب یک فیلم با ژانر دفاع مقدسی به معنای کامل و واقعی است.
بسیاری از تولیدات سینمایی در حوزه دفاع مقدس تنها به موضوع پشت صحنه جنگ می پردازند اما اصل داستان این فیلم در خط مقدم جبهه روایت و اجرا می شود.
در فیلم تنگه ابوقریب با فضای کاملاً جنگی روبرو هستیم که این فضا را در سینما خیلی کم دیده ایم.
فیلم "تنگه ابوقریب" به صورت نسبی در این جشنواره جزو فیلم های برتر بود و این فیلم در ایده خیلی درخشان تر است تا نتیجه ای که از آن می گیریم.
فیلم "تنگه ابوقریب" کار سنگینی است و در حقیقت فیلمی اکشن و پر تحرک و با سکانس های عظیم است که عینیت خیلی بیشتر در آن نمود دارد.
اگر این فیلم را با سایر فیلم های پر هزینه ای که با همین موضوع در این جشنواره به نمایش درآمدند مقایسه کنیم ، به نوعی الگو محسوب می شود.
تنگه ابوقریب باور پذیری دارد و کنش ها را کاملا درک می کنیم.
این اثر تیم بازیگری قدرتمندی دارد و بازیگران یک دست و هماهنگ هستند. ارتباط میان نقش ها بسیار مناسب است. جواد عزتی در این اثر یکی از بهترین نقش آفرینی ها و اجرا های خود را انجام داد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران

دریافت 10 MB کد خبر 6095015

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین