Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته کمیسیونر نیروهای مسلح پارلمان آلمان، این کشور باید پیش از موافقت با هر عملیات جدید دریایی با ناتو، اتحادیه اروپا یا سازمان ملل، شرکت در آن را به دقت بررسی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، هانس-پیتر بارتلز، کمیسیونر نیروهای مسلح پارلمان آلمان در مصاحبه‌ خود با روزنامه "بیلد آم زونتاگ"، بروکراسی و مدیریت نامناسب را دلیل کمبود ناوچه‌های در دسترس دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاستمدار وابسته به حزب سوسیال دموکرات اظهار کرد: نیروی دریایی به زودی تمام کشتی‌های عملیاتی خود را از دست می‌دهد.

وی افزود، کمبود قطعات یدکی برای کشتی‌های نیروی دریایی آلمان می‌تواند توقف‌های تعمیراتی طولانی‌تری را به دنبال داشته باشد.

بر اساس گزارش روزنامه "بیلد آم زونتاگ"، انتظار می‌رفت که کشتی "EGV Berlin" در کنار کشتی تامین ملزومات "EGV Bonn" برای زمان بسیار بیشتری نسبت به زمان پیش‌بینی شده توقف فعالیت داشته باشند.

بر اساس گزارش‌های داخلی نیروی دریایی، این دو کشتی 18 ماه کنار گذاشته شده و در کارخانه کشتی‌سازی هامبورگ بوده‌اند و تعمیر آن‌ها به دلیل کمبود قطعات یدکی با تاخیر روبه‌رو بوده است.

بارتلز اظهار کرد، کنار گذاشتن ناوچه‌های قدیمی نیروی دریایی آلمان طبق برنامه تعیین شده پیش می‌رفت اما تاخیر در جایگزینی کشتی‌های جدید به جای آن‌ها، در این روند اخلال ایجاد کرد.

وی افزود: شش عدد از 15 ناوچه قدیمی کنار گذاشته شده‌ اما هیچ یک از ناوچه‌های "F125" به نیروی دریایی تحویل داده نشده‌اند.

نیروی دریایی آلمان در میان عملیات بسیار خود، از ماه مه 2015 به عنوان بخشی از عملیات سازمان ملل به نام "سوفیا"، در دریای مدیترانه گشت‌زنی کرده است. این عملیات تا پایان سال 2018 ادامه خواهد داشت.

کشتی‌هایی با همین ماموریت نیز که در گروه دریایی دوم ناتو در دریای اژه قرار داشتند، از فعالیت کنار گذاشته شده‌اند.

نیروی دریایی آلمان با داشتن ناوگانی با نزدیک به 100 کشتی، نقشی کلیدی در پشتیبانی ماموریت‌های ناتو و سازمان ملل در سراسر جهان ایفا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از ۳ رزمایش نیرو‌های ترکیه در ماه جاری

آفتاب‌‌نیوز :

نیرو‌های مسلح ترکیه در ماه جاری میلادی ۳ رزمایش بزرگ را تا ۸ ماه می‌برگزار خواهند کرد. این رزمایش‌ها عبارتند از: رزمایش بین المللی ققنوس آنادولو (۷ تا ۱۸ می)، گرگ دریایی (۶ تا ۱۷ می) و رزمایش افس-۲۰۲۴.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رزمایش بین‌المللی آنادولو ۲۰۲۴ با شرکت جمهوری آذربایجان، قطر، لهستان، رومانی، عربستان سعودی و ترکیه در سومین فرماندهی پایگاه جت اصلی قونیه برگزار م ی‌شود.

هدف از این رزمایش، آزمایش و بهبود فرآیند فرماندهی و کنترل در محدوده عملیات امداد و نجات پرسنل، بهبود سطح همکاری بین عناصر گروه عملیات نجات پرسنل و با سایر کشور‌ها در محیط رزمی و تعیین زمینه‌های همکاری است.

روز رسانه‌ای این رزمایش که در آن تیم‌هایی از فرماندهی نیرو، فرماندهی کل ژاندارمری و فرماندهی یگان ویژه و عناصر خارجی در آن شرکت خواهند کرد، ۱۶ ماه می‌خواهد بود.

رزمایش گرگ دریایی با هدف ارزیابی مدیریت عملیاتی و اثربخشی مدیریت فرماندهی نیروی دریایی و فرماندهی‌های تابعه آن در مارماریس روی می‌دهد. یگان‌هایی از فرماندهی نیروی دریایی، فرماندهی نیروی هوایی و فرماندهی گارد ساحلی ترکیه نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

۱۵ هزار پرسنل در این رزمایش شرکت خواهند کرد که ۱۰۰ کشتی، ۸ زیردریایی، ۳۹ هواپیما، ۱۶ بالگرد، ۲۸ هواپیمای بدون سرنشین، ۷ خودروی دریایی بدون سرنشین، ۲ تیم SAT متشکل از ۸ نفر و ۳ تیم SAS متشکل از ۵ نفر شرکت خواهند کرد.

در چارچوب برگزاری رزمایش افس-۲۰۲۴ پایگاه فرماندهی مشترک و رزمایش آتش میدانی به کمک رایانه، به میزبانی ترکیه، تحت هدایت و مدیریت فرماندهی ارتش دریای اژه، با مشارکت کشور‌های دوست و متحد برگزار می‌شود.

این رزمایش، رزمایشی با بیشترین مشارکت در میان رزمایش‌های سری EFES خواهد بود که تا به امروز انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از ۳ رزمایش نیرو‌های ترکیه در ماه جاری
  • فناوری کوانتومی یک ضرورت برای نیروی دریایی است
  • ارتش آلمان حضور نظامی در اقیانوس هند و آرام را تقویت می‌کند
  • افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند
  • جزئیات تماس آمریکایی‌ها با ناو ایرانی!
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس