Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-24@16:38:10 GMT

نوشابه را با این خوراکی ها نخورید

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۲۶۹۰

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف نوشابه‌های شیرین در کنار برگر یا مرغ سوخاری واقعا می‌تواند بدن را در شرایط افزایش وزن شدیدتر قرار بدهد. گزارشی از این مطالعه در «BMC Nutrition» منتشر شده است.

مصرف همزمان نوشابه‌های شیرین و وعده‌های غذایی سرشار از پروتئین، یکی از عادت‌های غذایی رایج در میان بسیاری از مردم جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌حال، محققان در این مطالعه متوجه شده‌اند که چنین ترکیبی، ذخیره‌سازی چربی‌های استفاده‌ نشده را افزایش می‌دهد.

در واقع، بدن افرادی که از این ترکیب غذایی استفاده می‌کنند، حدود یک‌سوم از کالری‌های اضافی را نمی‌سوزاند.

در ضمن، چربی دریافت‌شده از غذا نیز در بدن این افراد کمتر سوزانده می‌شود و انرژی کمتری هم به هضم غذا اختصاص داده می‌شود.

یافته‌های محققان حاکی از آن هستند که مصرف نوشابه‌های شیرین و گازدار، اکسیداسیون چربی را ۸ درصد ضعیف‌تر می‌کند.

در همین فرآیند است که تجزیه مولکول‌های چربی آغاز می‌شود بنابراین، ضعیف شدن فرآیند اکسیداسیون چربی، ذخیره‌سازی چربی‌ها را افزایش می‌دهد.

محققان فکر می‌کنند با توجه به این‌که چربی‌ها سخت‌تر از قند‌ها می‌سوزند، در نتیجه کربوهیدرات اضافی نوشابه می‌تواند نیاز بدن به پردازش چربی غذایی برای تولید انرژی را ضعیف کند. در واقع، بدن در این حالت ترجیح می‌دهد که از کربوهیدرات‌ها به‌عنوان منبع انرژی استفاده کند.

آنان می‌گویند که همچنان به مطالعات تکمیلی نیاز دارند، اما فاصله گرفتن مردم از این ترکیب غذایی (خصوصا افرادی که باید وزن خودشان را مدیریت کنند)، می‌تواند راهکار مناسبی برای کنترل وزن باشد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان شرکت در کنکور به بهانه فروش سوالات و منابع و ... هشدار داد.

وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت: همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • قارچ خودرو نخورید
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید