Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@15:08:54 GMT

افزایش 40 درصدی بازدیدکنندگان مناطق طبیعی اردستان

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۲۷۲۳

افزایش 40 درصدی بازدیدکنندگان مناطق طبیعی اردستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه شاهد استقبال گردشگران در شش ماهه دوم سال جاری از مناطق طبیعی شهرستان هستیم، گفت: استقبال گردشگران از این مناطق نسبت به سال گذشته با افزایش 40درصد مواجه بوده است.

محمدرضا صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سیاست مدیریت گردشگری کشور بر این است که اقامت های ارزان، حافظ محیط زیست و آثار تاریخی ایجاد کند و در این راستا اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیشنهاد شد که این اقامتگاه ها در قالب خانه های بوم گردی و روستایی بنا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این راستا سه اقامتگاه بوم گردی خوش نشین روستای بقم، نقشینه زواره و اقامتگاه خانه توریست در منطقه سفلی زواره در شهرستان اردستان پروانه بهره برداری گرفتند. رونق این گونه خانه ها در شهرستان باعث شده که موضوع گردشگری بیشتر مورد توجه قرار گیرد. هم چنین بستری فراهم شد تا این اقامتگاه ها در نمایشگاه های ملی و بین المللی حاضر شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه گردشگران خارجی ترجیح می دهند تا از فضای اقامتگاه های بوم گردی استفاده کنند، ادامه داد: در این راستا سه روستای علی آباد، کریم آباد و شیرازان موافقت اصولی دریافت کردند و امیدواریم در جهت پیشرفت خدمات به گردشگران گامی موثر برداشته شود.

صدوقی تاکید کرد: حساسیت نسبت به بخش گردشگری زیاد شده است و اداره اردستان نسبت به سال قبل با حجم درخواست کننده در خصوص حفظ و بهره برداری آثار تاریخی و طبیعی و اصالت های صنایع دستی روبرو است که توجه بیشتر مسئولان برای ایجاد زیرساخت های شهرستان را می طلبد.

وی تصریح کرد: ایجاد یک دهکده طبیعی گردشگری در شهرستان با همکاری بخش خصوصی در 15 کیلومتری شمال مهاباد در مرحله بررسی است. هم چنین شاهد استقبال گردشگران در شش ماهه دوم سال جاری در مناطق طبیعی شهرستان هستیم. در شهرستان 101 منطقه طبیعی شناخته شده وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش

تشکیل شوراها و کمیته های تخصصی اجرایی، دستور جلسه چهارمین نشست ستاد سفرهای تابستانی کیش بود.

کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری با مشارکت و نظارت سازمان منطقه آزاد کیش و مشارکت تمامی جوامع صنوف کیش وبا ایجاد بستر لازم برای رونق گردشگری و هموارسازی جذب گردشگران داخلی و خارجی تشکیل می‌شود.

کنسرسیوم با یادآوری لزوم ایجاد انگیزه و مشوق سفر به کیش و همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش را بهره‌ور و مسیر رونق گردشگری را تسریع و تسهیل می‌کند.

سرهنگی با تاکید بر اصلاح و ارتقاء رویه خدمات رسانی در جزیره کیش و در شان گردشگران و برخورد با متخلفان و با اشاره به بسترسازی پلت فرم گردشگری بر اساس نظرسنجی مردمی گفت: فصل کم فروغ گردشگری کیش در تابستان فرصت مغتنمی است تا تمامی مراکز گردشگری در زمینه بازسازی و تجهیز مجموعه خود و آموزش کارکنان و اصلاح و ارتقاء خدمات رسانی به گردشگران بکوشند.

رحیم سرهنگی در سومین نشست "ستاد سفر‌های تابستانی کیش" که با حضور نمایندگان جوامع صنوف، معاونان گردشگری، توسعه مدیریت و فرهنگی اجتماعی این سازمان و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش عصرشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد؛ از تدوین برنامه‌های راهبردی و خلاقانه در راستای رونق بخشی پایدار گردشگری این منطقه بویژه در فصل کم فروغ تابستان خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری با مشارکت و نظارت سازمان منطقه آزاد کیش و مشارکت تمامی جوامع صنوف کیش تشکیل می‌شود؛ خاطر نشان کرد: ایجاد بستر لازم برای رونق گردشگری و هموارسازی جذب گردشگران داخلی و خارجی از اهداف کلیدی این کنسرسیوم است.

وی با یادآوری لزوم ایجاد انگیزه و مشوق سفر به کیش ادامه داد: این کنسرسیوم ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش را بهره‌ور و مسیر رونق گردشگری را تسریع و تسهیل می‌کند.

سرهنگی با تاکید بر اصلاح و ارتقاء رویه خدمات رسانی در جزیره کیش و در شان گردشگران و برخورد با متخلفان و با اشاره به بسترسازی پلت فرم گردشگری بر اساس نظرسنجی مردمی گفت: فصل کم فروغ گردشگری کیش در تابستان فرصت مغتنمی است تا تمامی مراکز گردشگری در زمینه بازسازی و تجهیز مجموعه خود و آموزش کارکنان و اصلاح و ارتقاء خدمات رسانی به گردشگران بکوشند.

وی برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های جذاب فرهنگی، مذهبی و ورزشی با رویکرد ورزش‌های دریایی، جشنواره غذا و سنت ها، هفته فرهنگی استان‌ها و برپایی همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی را به عنوان مولفه‌های اصلی رونق گردشگری کیش عنوان کرد و خواستار تولید محتوا و برجسته سازی جاذبه‌های کیش برای بازار‌های هدف داخلی و خارجی و انتشار آن از طریق رسانه ملی، پلتفرم‌های نمایش خانوادگی و فضای مجازی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پیش نیاز توسعه گردشگری کیش را توسعه همه جانبه و متوازن و فراهم کردن زیرساخت‌ها با اجرای برنامه‌های نوآورانه و خلاق عنوان کرد و افزود: برای رونق گردشگری در این منطقه باید همه بخش‌ها همگام با هم رشد کنند تا همزمان با اجرای برنامه‌های مربوط به توسعه گردشگری، پاسخگوی نیاز‌های گردشگران وایجاد علاقه مندی برای سفر‌های مجدد گردشگران به کیش باشیم.

وی از تشکیل کارگروه مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی کیش، با مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و تمام طرف‌های موثر در بهبود وضعیت پرواز‌ها؛ موضوعات مربوطه را پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است این سومین نشست هم اندیشی در راستای اجرای همکاری‌های مشترک بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تشکیل ستاد سفر‌های تابستانی و تحقق مفاد مذکور، به صورت مستمر و دوره‌ای ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق
  • ۵۰۰هزارگردشگر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی گلستان اسکان یافتند