Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@08:14:22 GMT

چطور در يک هفته تا 8 کيلو وزن کم کنيم؟!

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۲۹۰۶

چطور در يک هفته تا 8 کيلو وزن کم کنيم؟!

خبرگزاري آريا -

بايد پس از کاهش وزن خود رژيم غذايي مناسبي را دنبال کنيد
آيا به دنبال سريع ترين راه براي کاهش وزن هستيد؟ قرار است يک هفته ديگر به جشني برويد ولي لباس هايتان برايتان کوچک شده اند؟ اين رژيم به شما کمک مي کند در کوتاهترين زمان ممکن وزن خود را تا 8 کيلوگرم کاهش دهيد.
البته که راه هاي سريع کاهش وزن معمولا نتيجه پايداري ندارند و بايد پس از کاهش وزن خود رژيم غذايي مناسبي را دنبال کنيد و در کنار آن حتما به ورزش و پياده روي بپردازيد، اما اگر در مخمصه اي گرفتار شده ايد و بايد حتما چند کيلو وزنتان را کم کنيد اين رژيم به شما کمک مي کند به روشي طبيعي و بدون آسيب رساندن به بدن خود اين کار را انجام دهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته اين نکته را در نظر داشته باشيد که ميزان تغيير وزن افراد مختلف مي تواند کاملا متفاوت باشد، اما در اين که وزن کم مي کنيد هيچ شکي نيست. همچنين يادتان باشد که تقلب نکردن و رعايت مو به موي برنامه داده شده شرط لازم براي رسيدن به نتيجه مطلوب است.
اين رژيم غذايي که به نام رژيم «جنرال موتورز» (GM) معروف است يکي از سريع ترين روش هاي سالم و طبيعي براي کاهش وزن است. اين برنامه غذايي براي تمام گروه هاي سني مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد اما نبايد براي بيش از دو هفته متوالي آن را ادامه دهيد. پس از يک هفته استراحت، البته بدون منفجر کردن خودتان با انواع خوراکي هاي پرکالري، اگر خواستيد مي توانيد يک دوره دو هفته اي ديگر نيز از اين رژيم استفاده کنيد.
طي دوره اي که اين برنامه غذايي را دنبال مي کنيد در نظر داشته باشيد که تا جاي ممکن از موقعيت هاي استرس زا دوري کرده و خواب کافي داشته باشيد. همچنين به هيچ عنوان کمتر از حد مجاز غذا نخوريد و به خودتان گرسنگي ندهيد! سعي کنيد تا آخرين روز خودتان را وزن نکنيد و اگر هم ديديد بعد از گذشت چند روز وزن کم نکرده ايد رژيم را رها نکرده و حتما تا روز هفتم ادامه دهيد.
روز اول
اين روز مهم ترين روز در رژيم غذايي شما است. امروز شما بايد فقط ميوه بخوريد؛ هر ميوه اي که دلتان مي خواهد، هر وقت و هر چقدر که دلتان بخواهد. تنها ميوه اي که در اين روز مجاز به خوردن آن نيستيد موز است. برخي از ميوه هايي که براي اين روز توصيه مي شوند سيب، هندوانه، خربزه و انار هستند. شما بايد بين 8 تا 12 ليوان آب هم بنوشيد و به غير از آب و ميوه از کنار هيچ خوردني ديگري حتي رد هم نشويد. هر گاه احساس گرسنگي کرديد باز هم ميوه و آب بخوريد.
روز دوم
امروز روز سبزيجات است و در تمام روز به غير از سبزيجات هيچ چيز ديگري نبايد بخوريد. شما مي توانيد انواع سبزيجات را به صورت خام و يا پخته مصرف کنيد. فقط حواستان باشد که به هيچ عنوان در طبخ اين سبزيجات از هيچ گونه روغني استفاده نکنيد. آب پز کردن سبزيجات روش خلي خوبي ميتواند باشد. حتي مي توانيد سيب زميني آبپز هم بخوريد، اما بهتر است آن را براي وعده صبحانه مصرف کنيد تا کربوهيدرات هاي آن طي روز بسوزند.
برخي سبزيجات مفيدي که مي توانيد در اين روز مصرف کنيد عبارتند از لوبياي پخته، هويج، بروکلي، خيار، کدو، کاهو و کلم. مي توانيد براي خودتان از ترکيب اين سبزيجات سالاد درست کرده و آن را با آبليمو و يا سرکه سيب بخوريد. طبيعتا فعاليت سيستم گوارشي شما افزايش پيدا کرده و بيشتر به دستشويي خواهيد رفت، جاي هيچ گونه نگراني نيست. فراموش نکنيد در اين روز هم 8 تا 12 ليوان آب در طول روز مصرف کنيد.
روز سوم
شما در روز سوم اجازه داريد در طول روز از انواع ميوه جات و سبزيجات به غير از موز و سيب زميني استفاده کنيد. مي توانيد صبح را با ميوه جات شروع کرده و براي ناهار از سبزيجات به شکل سوپ يا سالاد استفاده کنيد، سپس براي ميان وعده عصرتان از ميوه و براي شام مجددا از سبزيجات استفاده کنيد. ترتيب استفاده از ميوه ها و سبزيجات و يا ترکيب کردن آنها کاملا به خودتان بستگي دارد. امروز هم بايد 8 تا 12 ليوان آب بنوشيد.
روز چهارم
امروز روز موز و شير است! به غير از اين دو شما هيچ چيز ديگري نبايد بخوريد. البته جاي هيچ گونه نگراني نيست، زيرا شما اجازه داريد بين 8 تا 10 موزهمراه با سه ليوان شير در اين روز بخوريد. شايد فکر کنيد که ممکن است احساس گرسنگي شما را اذيت کند، اما بر خلاف آنچه شما فکر مي کنيد اين ميزان از شير و موز شما را در تمام روز سير نگه خواهد داشت.
تنها نکته اي که بايد رعايت کنيد اين است که سهميه شير و موز خود را به صورت مناسب براي تمام روزتان تقسيم کنيد. سعي کنيد سه ليوان شيرتان را براي صبحانه، ناهار و شامتان بگذاريد تا همراه با موز احساس سيري بيشتري به شما بدهد. آب خوردن را فراموش نکنيد، آن هم 8 تا 12 ليوان!
روز پنجم
شما بيش از نيمي از راه را طي کرده ايد و امروز مي تواند يک روز رويايي باشد، زيرا بالاخره اجازه داريد يک پيمانه برنج بخوريد! البته اين برنج بايد بدون هيچ گونه روغني پخته شده باشد. در طول روز حتما 6 تا 7 عدد گوجه فرنگي تازه بخوريد. از آنجايي که خوردن گوجه فرنگي اسيد اوريک بدنتان را افزايش خواهد داد حتما بايد حداقل 10-12 ليوان آب بخوريد. شما همچنين مجاز به خوردن سوپ سبزيجات بدون روغن شامل کدو، کلم، هويج و بروکلي، هستيد. ميوه هايي که امروز مي توانيد بخوريد سيب، پرتقال و گريپ فروت هستند.
روز ششم
امروز هم يک پيمانه برنج در برنامه غذايي شما قرار دارد که مي توانيد آن را براي وعده ناهار مصرف کنيد. بقيه روز را بايد با خوردن سبزيجات به صورت خام يا پخته بگذرانيد. طبق معمول هر روز 8 تا 12 ليوان آب بنوشيد. تا روز ششم شما حتما احساس سبکي خواهيد کرد و عملکرد سيستم گوارشيتان نيز بهبود پيدا کرده و متابوليسم بدنتان افزايش پيدا کرده است.
روز هفتم
شما موفق شديد! امروز روز آخر است و شما مي توانيد همان برنامه اي که در روز ششم داشته ايد را تکرار کنيد، اما يک ليوان آبميوه طبيعي که خودتان در منزل تهيه کرده ايد را هم به اين برنامه غذايي اضافه کنيد. همان مقدار آبي که هر روز اين هفته نوشيده ايد را امروز هم بايد تکرار کنيد. در پايان روز خودتان را وزن کنيد و نتيجه زحمات يک هفته اي خود را ببينيد، اگر در آينه نگاه کنيد خواهيد ديد که پوستتان نيز روشن تر و شفاف تر شده است. آن چه در ظاهر مي بينيد تنها بخشي از مزاياي اين رژيم يک هفته اي است. يادتان باشد که چقدر در اين هفته تلاش کرده ايد و آن را با پرخوري کردن در روزهاي آينده از بين نبريد.
نکته 1: براي رسيدن به نتايج بهتر روزي 45 دقيقه پياده روي را در برنامه خود بگنجانيد.
نکته 2: شما مجاز هستيد هر چقدر که خودتان مي خواهيد چاي سبز و قهوه، البته بدون شير و شکر، بنوشيد.
منبع: برترين ها

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۲ کیلو شمش طلا معامله شد

به گزارش قدس آنلاین، در هجدهمین حراج شمش طلا استاندارد ۲۵۲ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ معامله شد.

گفتنی است؛ طی جلسه معاملاتی امروز و در دو عرضه عمده و خرد، در مجموع ۴۵۹ قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. همچنین، میانگین قیمت شمش‌های طلای معامله شده در این روز، چهار میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • افتتاح پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • اندازه گیری دیابت و ارایه مشاوره پزشکی در میادین میوه و تره بار
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری
  • ۲۵۲ کیلو شمش طلا معامله شد
  • برداشت ملون از مزارع دشتستان
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد