Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بروجرد چهار خانه بازی وجود دارد که تجهیزات این مکان ها فاقد تاییدیه استاندارد بوده و در حالی کودکان در سنین پایین برای بازی به این خانه ها مراجعه می کنند، استاندارد بودن این وسایل بازی ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد  امروزه خانه ها با آپارتمان نشینی کوچکتر شده و از حیاط و بازی با دوچره و دویدن در حیاط خبری نیست، کودکان چاره ای ندارند جز این که بیشتر بازی های رایانه ای انجام دهند و بدون تحرک در گوشه ای نشسته و خیره به قاب شیشه ای باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دوران کودکی یکی از مهمترین و طلایی ترین دوران زندگی هر فرد است که بخشی از شخصیت کودکان در سن پایین شکل می گیرد و همچنین مسئولیت پذیری و رفتارهای مهمی را در این دوره زندگی فرا می گیرند.

 

بازی با کودکان و سرگرم کردن آنها بسیار حائز اهمیت است اما گاهی والدین شرایط لازم را برای این گونه بازی و فعالیت کودکان ندارند و همین سبب شده تا امروزه مکان هایی با نام "خانه بازی" در سطح شهر راه اندازی شود.

در سطح شهر بروجرد به سرعت برق و باد چهار خانه کودک راه اندازی شده، خانه هایی که با وسعت های مختلف دارای تعدادی وسایل بازی هستند و کودکان از سنین پایین تا 10 سالگی در این مکان ها بازی می کنند.

 

ترامپولین، سرسره، تاب، استخر توپ، شن بازی، خانه مهارت آموزی، بازی فکری، عروسک بازی از جمله وسایلی هستند که در این مکان ها وجود دارد و خانواده ها کودکان خود را به این مراکز برده و به ازای هر ساعت مبلغی را پرداخت می کنند.

 

این که کودکان ساعتی شاد باشند و بتوانند از هر آنچه وسایل بازی که دوست دارند استفاده کنند بسیار عالیست و این خانه های بازی تا کنون مورد استقبال خانواده ها و کودکان واقع شده است اما در این میان نبود استاندارد در این مکان ها ممکن است سلامتی کودکان را تهدید کند.

این در حالیست که طبق گفته رئیس اداره استاندارد بروجرد، استاندارد برای وسایل بازی در این خانه ها اجباری است اما متاسفانه هیچ کدام از وسایل بازی این خانه های اسباب بازی هنوز استاندارد نشده و کودکان نیز از آنها استفاده می کنند که ممکن است حادثه ای در این میان رخ دهد.

 

ابتدا به سراغ "عنایت شرفی" رئیس اداره استاندارد بروجرد می رویم تا موضوع را به صورت کامل بیان کند.

شرفی در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: تمامی وسایل بازی که در خانه هایی تحت عنوان خانه بازی وجود دارد مشمول استاندارد اجباری هستند اما تا کنون این وسایل از سوی استاندارد تایید نشده و اخطارهای لازم به این مکان ها داده شده است.

 

وی اضافه کرد: برای خانه های بازی در بروجرد ابتدا مجوز صادر شده اما برای تایید استاندارد اقدامی نشده و این وسایل فاقد استاندارد بوده در حالی که استاندارد بودن این وسایل اجباری و ضروری است تا مشکلی برای کودکان رخ ندهد.

به گفته وی در صورتی که مشکلی برای کودکی در این مکان ها رخ دهد به دلیل این که این وسایل از سوی استاندارد تایید نشده، بیمه نیز اقدامی نخواهد کرد و ضروری است که صاحبان این واحدها هر چه سریعتر برای استاندارد سازی وسایل اقدام کنند.

 

شرفی اظهار داشت: اولین مجوز استاندارد تجهیزات شهربازی سرپوشیده استان لرستان در شهرستان بروجرد صادر شد که 23 مورد از تجهیزات و وسایل بازی سرزمین شهر عجایب که در مکانی سرپوشیده است مجوز استاندارد دریافت کردند.

 

به گفته وی فعالیت تمامی مکان های های تفریحی سرپوشیده بدون اخذ مجوز استاندارد غیر قانونی بوده و در صورت عدم استاندارد سازی آنها از فعالیت این وسایل جلوگیری می شود چرا که بازی کودکان با این وسایل ارتباطی مستقیمی با سلامتی و ایمنی دارد و استاندارد بودن آنها بسیار ضروری است.

 

در  ادامه "حاجبی" رئیس اتحادیه خانه های بازی بروجرد افزود: در بروجرد چهار خانه بازی برای کودکان راه اندازی شده که همه این چهار مرکز دارای مجوز هستند اما بعد از صدور مجوز نامه ای از سوی استاندارد ارسال شده که باید نسبت به استاندارد سازی آنها اقدام شود.

وی اضافه کرد: پیگیر استاندارد کردن وسایل بازی در این مکان ها هستیم تا هر چه سریعتر این وسایل بازی بتوانند تاییده استاندارد دریافت کنند و خانواده ها با خیال راحت کودکان خود را برای بازی به این مکان ها ببرند.

 

به هر حال باید منتظر ماند و دید که این خانه های بازی کی مجوز استاندارد دریافت می کنند چرا که تعداد این خانه های بازی روز به روز در حال گسترش است و ضروری است تا نسبت به استاندارد کردن این وتجهیزات اقدام شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست خالی نکونام در خط دفاعی/ سیلوا به تراکتور نمی‌رسد

رافائل سیلوا مدافع استقلال که به دلیل آسیب دیدگی در دو بازی اخیر این تیم حضور نداشت به دیدار برابر تراکتور نخواهد رسید.

سیلوا این روز‌ها مشغول انجام تمرینات فیزیوتراپی است تا بتواند زودتر به تمرینات و میادین برگردد، اما به نظر می‌رسد استقلال برای این بازی هم نمی‌تواند از وجود مدافع خود استفاده کند.

آرمین سهرابیان دیگر مدافع استقلال مشکلی برای همراهی آبی‌پوشان در دیدار‌های آتی نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند
  • دست خالی نکونام در خط دفاعی
  • مصرف نمک و شکر در ایران ۴ برابر استاندارد جهانی
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • دست خالی نکونام در خط دفاعی/ سیلوا به تراکتور نمی‌رسد
  • ایرانی‌ها ۳.۵ برابر استاندارد جهانی شکر مصرف می‌کنند
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است