Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > کردستان - مدیرعامل موسسه فرهنگی، اجتماعی هه‌تاو گفت: دومین جشن بزرگ موسیقی کهن کردستان با حضور هنرمندان عرصه موسیقی فولکلور کردی در مجتمع فرهنگی، هنری فجر سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، شادمان رضایی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای توسعه و غنای فرهنگی و اجتماعی کردستان، افزود: سال گذشته و در ایام دهه فجر اولین جشن موسیقی کهن کردستان با استقبال گسترده مردم و با حضور بزرگان موسیقی فولکلور کردی برگزار گردید و بر آن شدیم تا هر ساله برنامه ای در راستای افزایش نشاط اجتماعی با محوریت موسیقی اصیل کردی برگزار نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: دومین جشن بزرگ موسیقی کهن کردستان ساعت 16:30 امروز دوشنبه با هدف تجلیل از پیشکسوتان موسیقی کردی در تالار فروردین مجتمع فرهنگی، هنری فجر برگزار می شود.
دبیر اجرایی این برنامه گفت: جشن بزرگ موسیقی کهن کردستان به همت موسسه فرهنگی، اجتماعی هه‌تاو و حمایت و همکاری استانداری کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، فرمانداری شهرستان سنندج و همراهی موسسه فرهنگی، رسانه ای افق برگزار می شود.
رضایی افزود: جمعی از پیشکسوتان موسیقی کردی از جمله کاظم باشماخی، فتح الله قریانی، عثمان چکول، توفیق رضایی، کمال فدوی، هیوا شاه محمدی و محمد حسین بهمنی در این عصر موسیقی حضور دارند.
وی در پایان از رونمایی تمبر این جشنواره در آینده ای نزدیک در سنندج با حضور جمعی از فرهیختگان و هنرمندان کردستان خبر داد.

 

46

کلید واژه‌ها : هنرهای سنتی - استان کردستان - خانه موسیقی - موسیقی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شهبازی در نشست خبری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران که صبح امروز در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دانشگاه تهران امسال جشن ۹۰ سالگی خود را در صورتی برگزار می‌کند که این سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران واگذار شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست دانشگاه تهران را در این زمینه مصوب کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور وظیفه پیدا کرد که این سنت دانشگاهی را پیگیری کند و جشن ۹۰ سالگی را هم با این رویکرد برگزار می‌کند، گفت: امسال ۹۰ رویداد در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که اولین رویداد نمایشگاه کار است که دومین دوره آن در خرداد ماه برگزار می‌شود.

شهبازی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت عنوان کرد و افزود: شبکه سازی به عنوان شعار نمایشگاه انتخاب شده و تلاش ما بر این است که بحث مهارت آموزی را داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: سال قبل استقبال خوبی از نمایشگاه صورت گرفت و امسال هم با توجه به حضور صنایع و سازمان‌های مختلف، امیدواریم دانشجویان بتوانند ارتباط مورد نظر خود را بگیرند.

وی اظهار داشت: اردوهای مهارت آموزی را در سال جاری در دانشگاه تهران خواهیم داشت و نمایشگاه کار هم این چرخه را تکمیل می‌کند.

کد خبر 6085537

دیگر خبرها

  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در گرامیداشت روز «سنندج»
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می‌شود
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج اعلام شد