Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@12:14:40 GMT

هیچ رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد حذف نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۳۷۰۷

رویداد۲۴-معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بر حضور مفید، مؤثر و همچنین استقرار اعضای هیأت علمی در واحدهای دانشگاهی تأکید کرد.نشست استانی بازمهندسی رشته‌ها، آمایش و نمودار تشکیلات مناطق 4 و 5 دانشگاه آزاد اسلامی ویژه استان‌های همدان، مرکزی، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام با حضور دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع، روسای استانها و برخی از معاونان واحدهای دانشگاهی صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهایی در این جلسه با تأکید بر اینکه تمامی فعالیت‌های آموزشی با در نظر گرفتن سیاست ارتقاء کیفیت صورت گیرد، گفت: برنامه‌ریزی‌های آموزشی و راهکارهای مدیریتی در استان‌ها و واحدهای دانشگاهی نباید آسیبی به فعالیت های آموزشی و پژوهشی وارد کند.

رعایت نظم و انضباط آموزشی و نظارت جدی بر فعالیت های آموزشی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رعایت نظم و انضباط آموزشی و نظارت جدی بر فعالیت های آموزشی از ضرورت های است که واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور باید به طور جدی دنبال کنند.

دکتر رهایی افزود: واحدهای دانشگاهی همچنین ملزم به رعایت تقویم آموزشی از جمله زمان ثبت نام، حذف و اضافه و پایان نیمسال، برقراری 16 هفته آموزشی، اطلاع رسانی به موقع به دانشجویان و ... هستند.

وی با بیان اینکه بعد از ساماندهی رشته‌ها و تعیین تکلیف رشته محل‌ها بحث ساماندهی اعضای هیأت علمی دنبال خواهد شد، اظهار داشت: ضوابط مربوط به ایجاد و ادامه فعالیت دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری براساس شاخص های معتبر آموزشی تدوین و مبنای کار خواهد شد.

رهایی به وضعیت جلسات دفاع از پایان نامه ها کارشناسی ارشد و رساله های دکتری اشاره و تصریح کرد: واحدهای دانشگاهی باید توجه ویژه ای روی این تولیدات علمی و همچنین نحوه ارائه دروس، سرفصل های آموزشی، تعیین استاد راهنما و ارائه پایان نامه ها و رساله ها داشته باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء همه جانبه کیفیت در فعالیت های آموزشی را از عوامل جذب دانشجو دانست و افزود: افزایش کیفیت در فضای رقابتی فعلی که شامل حال بسیاری از دانشگاه های کشور است، منجر به جذب دانشجو می شود.

وی بر ساماندهی رشته‌ها در واحدهای دانشگاهی تأکید کرد و گفت: در این ساماندهی روسا و معاونان آموزشی باید در نظر داشته باشند که هیچ رشته ای حذف نمی شود، بلکه ممکن است ظرفیت برخی رشته ها تغییر یابد.

رهایی ادامه داد: همچنین هیچ واحد و یا مرکز دانشگاهی تعطیل نمی شود و صرفاً رشته های تحصیلی ساماندهی می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص فعالیت اعضای هیأت علمی گفت: حضور مفید، مؤثر و همچنین استقرار اعضای هیأت علمی در واحدهای دانشگاهی امری جدی و ضروری است که به عنوان یک شاخص مورد توجه قرار می گیرد.

وی از ایجاد رشته‌های جدید در واحدهای دانشگاهی استقبال کرد و افزود: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد رشته‌های جدید دارای متقاضی که نیاز روز جامعه نیز هستند، حمایت می‌کند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحدها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآوردهای مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیازهای جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

کد خبر 6081313

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال