Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@05:47:50 GMT

مسابقه نقاشی قرآن ویژه مدارس ابتدایی در ملایر

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۴۰۵۷

مسابقه نقاشی قرآن ویژه مدارس ابتدایی در ملایر

ایرج یارمحمدی کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، بیان کرد: در حاشیه برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، مسابقات نقاشی با مضامین قرآنی و دینی در مقطع پیش دبستانی و مقطع اول و دوم دبستان در محل حسینیه بیت الزهرا(س) ملایر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی کودک و نوجوان که امسال با مسئولیت مؤسسه قرآنی مهدی(عج) خورشید ولایت از مؤسسات زیر نظر این اداره برگزار شد و در روز سوم کار خود را با برگزاری مسابقات نقاشی با مضامین قرآنی و دینی در مقطع پیش دبستانی و مقطع اول و دوم دبستان آغاز کرد.

یارمحمدی ادامه داد: در این برنامه بیش از 820 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در مقطع پیش دبستانی و مقطع اول و دوم دبستان در رشته مسابقات نقاشی با مضامین قرآنی و دینی به رقابت پرداختند.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر به مسابقات حفظ و قرائت مقطع اول و دوم متوسطه در پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی کودک و نوجوان اشاره و اظهار کرد: در روز چهارم این دوره از جشنواره قرآنی نوجوانان در رشته حفظ جزء 30 قرآن کریم ویژه مقطع اول متوسطه و حفظ جزء 29 و 30 قرآن کریم ویژه مقطع دوم متوسطه با هم رقابت کردند.

یارمحمدی گفت: در این برنامه بیش از 84 نفر از دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه در رشته حفظ جزء 30 و جزء 29 قرآن کریم و قرائت شرکت داشتند همچنین مسابقات خوشنویسی مفاهیم قرآن و هم خوانی نیز از سری مسابقات همخوانی قرآن و تواشیح مفاهیم جزء 30قرآن کریم، مفاهیم نیم جزء پایانی جزء 30 قرآن کریم و خوشنویسی سوره مبارکه قدر در مقطع متوسطه پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی کودک ونوجوان در ملایر به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر برگزار شد.

وی یادآور شد: پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، در روز پنجم کار خود را با برگزاری رشته مفاهیم نیم جزء پایانی جزء 30 قرآن کریم ویژه مقطع اول متوسطه و مفاهیم جزء 30قرآن کریم ویژه مقطع دوم متوسطه آغاز کرد و در ادامه مسابقه خوشنویسی سوره مبارکه قدر و مسابقات همخوانی قرآن و تواشیح برگزار شد.

یارمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: در این برنامه نزدیک به 100 نفر از دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه به رقابت پرداختند و 6 مقاله با مضامین قرآنی به این جشنواره ارسال شد.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها

 

 در سطح کشور مسابقات زیادی برای کسانی که همنشین و مانوس با قرآن هستند، برگزار می‌شود. در تلویزیون مسابقه قرآنی که فضای جذابی داشته باشد و اختصاص به حافظان قرآن داشته باشد، نداریم. برنامه مسابقه قرآنی‌ها کاری از شبکه قرآن و معارف و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در ۲۵ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شد. از ویژگی‌های مهم برنامه می‌توان به مجری و تیم سردبیری اشاره کرد. اتاق فکر از نویسنده تا تیم سردبیری از حافظان قرآن کریم بودند. در واقع حافظان قرآن در تمام ارکان تولید «مسابقه قرآنی‌ها» نقش داشتند.

 طبیعتا ماجرای «محفل» با «مسابقه قرآنی‌ها» متفاوت است. «محفل» روایت فعالین و قاریان قرآنی است، اما در «مسابقه قرآنی‌ها» دو گروه چهار نفره مقابل هم قرار می‌گیرند، که قدرت حافظه و میزان حفظ قرآن را با سوالات طراحی شده به چالش می‌کشند. در نهایت یک گروه برنده می‌شود و کمک هزینه مشهد به گروه برگزیده اهدا می‌شود.

در ادامه قاری بین المللی، حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری توانمند برنامه از مردم و مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این برنامه مسابقه قرآنی را تماشا کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علاقه‌مندان می‌توانند برنامه مسابقه قرآنی‌ها را روز‌های فرد ساعت ۲۲:۱۵ از قاب شبکه قرآن و معارف اسلامی به تماشا بنشینند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان