Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، در راستای برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸، با تاکید بر معرفی فرهنگ و هنر تبریز، شهرداری کلانشهر تبریز ودانشگاه هنر اسلامی تبریز بصورت مشترک با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، در حال برگزاری نمایشگاهی از هنر و صنایع دستی تبریز به همراه اجرای موسیقی سنتی تبریز در شهر‌های سارایوو و بانیالوکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه ۹۰ اثر برگزیده نگارگری، تذهیب، گل و مرغ، آثار چوبی، خوشنویسی و فرش به مدت ۱۰ روز در سالن ویچنیستای شهر سارایوو و مرکز فرهنگی شهر بانیالوکا از تاریخ ۱۵ بهمن ماه به نمایش در آمده است و تا پایان دهه فجر (۲۴ بهمن) ادامه خواهد داشت.

 همچنین ملاقات‌های رسمی با شهرداری سارایوو و بانیالوکا، نشست تخصصی جایگاه جهانی فرهنگ و هنر ایران در دانشگاه هنر سارایوو و دیدار با اصحاب هنر و فرهنگ کشور بوسنی، حضور در شبکه‌های تلویزیون کشور بوسنی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری تبریز از دیگر برنامه‌های هیات اعزامی می‌باشد.

حجت الاسلام احمد حمیدی رییس کمیته تبلیغات و امور بین‌الملل‌ستاد تبریز ۲۰۱۸و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریزو مهدی محمدزاده، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ،سرپرستی این هیات ۱۲ نفره از هنرمندان شهر تبریز را عهده دار هستند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد

مهدی بابایی مجرد با اعلام پایان مرحله اول داوری این بخش از جشنواره، اظهار کرد: مرحله اول داوری این جشنواره با حضور ۹ داور برجسته در شهر تهران به انجام رسیده است.

وی افزود: این جشنواره، که هر ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و هنری کشور ما شناخته می‌شود، امسال نیز شاهد حضور پرشور هنرمندان و اساتید خوشنویسی از سراسر ایران بود.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی بیان کرد: در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۳۵۰ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و هنری این مرز و بوم است. از این تعداد، ۷۵ اثر در بخش نستعلیق، ۲۲ اثر در بخش نسخ، ۷ اثر در اقلام سته و ۲۰ اثر در بخش شکسته نستعلیق به مرحله بعدی راه یافته‌اند.

بابایی خاطر نشان کرد: این آثار، که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه به این هنر دست به قلم شده‌اند.

وی افزود: اسامی هنرمندان برگزیده بر روی وب‌سایت شمس توس منتشر شده و آنها از ۳ تا ۱۲ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دفتر دبیرخانه تهران بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ارسال نمایند.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تصریح کرد: از برگزیدگان مراسم اختتامیه که اواخر اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی