Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پتروشیمی نوری به عنوان بزرگترین مجتمع آروماتیک صنعت پتروشیمی ایران در طول 10 ماهه نخست امسال بالغ بر 581 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده است.

بر این اساس حدود 40 درصد محصولات تولیدی پتروشیمی نوری در بازار داخلی و 60 درصد آن در بازارهای جهانی صادر شده که ارزش صادرات و فروش محصولات پتروشیمی نوری از مرز یک میلیارد و 35 میلیون دلار عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رکورد تولید و صادرات پتروشیمی نوری درحالی شکسته شده که در ماه‌های آذر و دی امسال بزرگترین و گسترده ترین تعمیرات اساسی در مجتمع پتروشیمی نوری به مدت 45 روز انجام گرفته است.

هدف از انجام تعمیرات مجتمع پتروشیمی نوری رفع گلوگاه‌ها و تنگناهای تولید و افزایش راندمان واحدهای فرآیندی، افزایش کیفیت و خلوص محصولات و به تبع آن دستیابی به سود آوری پایدار با موفقیت به پایان برساند .

پتروشیمی نوری علاوه بر تأمین خوراک پتروشیمی همجوار و همچنین نیاز داخل، مازاد محصولات تولیدی خود شامل پارازایلین، ارتوزایلین، رافینت و برش سنگین بوده را به بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند، چین، کره جنوبی و ... صادر می‌کند.

پتروشیمی نوری یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان محصولات آروماتیک جهان با ظرفیت 5/4 میلیون تن در سال، از جمله طرح‌های استراتژیک برنامه پنج ساله سوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران است.

خوراک اصلی این مجتمع، میعانات گازی به میزان 5/4 میلیون تن در سال بوده که توسط پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین می‌شود و سالانه 270 هزار تن بنزین پیرولیز از پتروشیمی جم نیز به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می گیرد. تولیدات این مجتمع در تهیه پلی استرها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها و رزین‌ها، حلال‌ها، ترکیبات دارویی و سموم دفع آفات نباتی کاربرد دارد.

402

پتروشیمی پتروشیمی صادرات واردات آروماتیک فروش بازار داخلی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامیار عبدلی سریع‌ترین شناگر ایران موفق شد نخستین رکوردشکنی خود در سال ۱۴۰۳ را به ثبت برساند.

عبدلی در جریان ماده تیمی مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود بعنوان نفر اول تیم به آب زد و ۱۰۰ متر کرال سینه را در مدت زمان ۰۰:۵۰.۴۵ شنا کرد و رکورد این ماده را بهبود بخشید. رکورد این ماده با زمان ۰۰:۵۰.۵۲ پیش از این توسط علیرضا یاوری در مسابقات اسپیدو آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسیده بود که عبدلی موفق به جابجایی آن شد.

ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین :

علیرضا یاوری – مسابقات اسپیدو آمریکا/ سال ۲۰۲۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۵۲

رکورد جدید:

سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت