Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-به گفته یک منبع نزدیک به دبیرکل حزب "الدعوة الاسلامیة"، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون قصد دارد سلسله توافق‌ها و گفت‌وگوهایی را با گروه‌های سیاسی اهل تسنن و کرد با هدف ائتلاف با آنها پس از انتخاباتی که قرار است12 مه آتی برگزار شود، انجام دهد. این منبع که نخواست هویتش افشا شود، به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی گفت: ائتلاف‌ها با تشکیل سه ائتلاف اصلی شیعه (ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری و دولت قانون به رهبری نوری مالکی) به پایان رسیدند و البته توافق‌هایی در مورد یک ائتلاف پس از انتخابات هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع، مالکی با گروه‌های سیاسی اهل تسنن و کرد توافق‌هایی دارد اما این توافق‌ها به صورت محرمانه و بدون علنی سازی آنها برای اعضای ائتلاف در دست انجام هستند و مالکی به دلیل اینکه می‌ترسد این توافق‌ها از دست بروند، تلاش‌هایی که در این راستا انجام می‌شود را علنی نمی‌کند.

طبق اظهارات منبع یاد شده، این توافق‌ها به شکل تدریجی روشن خواهند شد و این احتمال وجود دارد که علاوه بر حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، همگرایی میان ائتلاف دولت قانون و سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق حاصل شود.

برخی اطلاعات به دست آمده نیز از قصد مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق برای ائتلاف با عمار حکیم، رهبر جریان حکمت پس از انتخابات خبر می‌دهند.

طبق اظهارات منابعی آگاه، به تازگی جریان حکمت به دلیل برخی مسایل فنی در ارتباط با شرط العبادی برای انتخاب دو کاندیدای ائتلاف، از ائتلاف النصر خارج شد و حکیم تصمیم گرفت که به صورت مستقل در انتخابات شرکت کند.

این منابع فاش کردند، رائد فهمی، دبیرکل حزب کمونیست عراق همچنان خوش‌شانس‌ترین کاندیدا از سوی جریان صدر برای بر عهده گرفتن سمت نخست وزیری است.

جعفر موسوی، معاون رئیس هیئت سیاسی جریان صدر عراق در ۲۰ دسامبر گذشته از تشکیل حزب "الاستقامة الوطنی" (پایداری ملی) خبر داد که تصمیم دارد در انتخابات ۲۰۱۸ در کنار سایر احزاب چپ‌گرا و مدنی با یک ائتلاف انتخاباتی جدید به نام "سائرون للاصلاح" (حرکت‌کنندگان به سوی اصلاحات) شرکت کند.

این ائتلاف شامل شش حزب سیاسی است که در کمیته عالی و مستقل انتخابات نام خود را ثبت کرده‌ و در راس آنها حزب کمونیست عراق قرار دارد. همچنین در این ائتلاف احزاب دیگری چون "پایداری ملی"، "الدوله العادله"، "جنبش جوانان برای تغییر"، "الترقی و الاصلاح" و "التجمع الجمهوری" حضور دارند.

فراکسیون‌ها و چهره‌های سیاسی به ائتلاف‌های پس از انتخابات امیدوارند که مسؤولیت ترسیم نقشه سیاسی جدید و تعیین ساختار دولت آتی را بر عهده خواهند داشت.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد