Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: دبیر مجمع بیداری اسلامی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای مرکزی برای کنگره جهانی اهل بیت (ع) برای ساماندهی فعالیتهای این کنگره از ریشه کن شدن داعش به عنوان مهمترین تحولات اخیر جهان اسلام یاد کرد.

 

 

دبیر مجمع بیداری اسلامی بسترسازی برای احیای تمدن نوین اسلامی را از جمله اهداف نشست مشورتی محبان اهل بیت دانست و گفت: تعیین شورای مرکزی برای کنگره جهانی اهل بیت از اولویت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، علی اکبر ولایتی، دبیر مجمع بیداری اسلامی در نشست مشورتی کنگره جهانی اهل بیت (ع) گفت: به لطف خداوند متعال با همکاری 800 نفر از شخصیتها و نخبگان جهان اسلام به دعوت مجمع جهانی بیداری اسلامی اجلاس محبان اهل بیت با موضوع تکفیریها در آذر گذشته برابر با نوامبر 2017 میلادی در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

وی اظهار داشت: این اجلاس با هدف بسترسازی برای احیای تمدن نوین اسلامی با تکیه بر تعمیق شناخت و بصیرت نسبت به مبانی فکری و معرفتی اهل بیت (ع)، ایجاد وحدت و انسجام اسلامی در مقابله با مشکلات و موانع پیش روی جهان اسلام و واکاوی و برجسته سازی نقاط مشترک فکری و عقیدتی محبان اهل بیت (ع) برای تقابل با اندیشه های انحرافی، افراطی و تکفیری برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه این اجلاس دارای 5 کمیسیون تخصصی است درخصوص موضوع این کمیسیونها اظهار کرد: کمیسیون مفهوم شناسی و مبانی فکری اهل بیت (ع) و تاثیر آرای اندیشمندان و علما در شکل گیری امت واحده، کمیسین تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی و پی ریزی تمدن نوین اسلامی، کمیسیون اتحاد و انسجام محبان اهل بیت (ع) برای تشکیل امت واحده اسلامی، کمیسیون برجسته چالشها و تهدیدات پیش روی جهان اسلام، کمیسیون راهبردها و راهکارهای وحدت و انسجام محبان اهل بیت (ع) در تقابل با دشمنان امت اسلام از کمیسیونهای 5 گانه این نشست است.

 

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی یادآور شد: شرکت کنندگان در آن اجلاس توافق کردند که موضوع فعالیتهای اجلاس را با اولویت و سرعت پیگیری نمایند به همین جهت در این جلسه گرد هم آمدیم تا نسبت به تحقق مصوبات و توافقات اجلاس قبل با نخبگان مسلمان مشورت نموده و راهکارهای علمی برای استمرار این کنگره را پیشنهاد نماییم.

 

وی گفت: طی 2 ماه گذشته پس از این اجلاس تحولات عمیق و گسترده ای در جهان اسلام ایجاد شد که از مهمترین این تحولات می توان به ریشه کن شدن داعش در مناطق حساس جهان اسلام مانند سوریه و عراق اشاره کرد. حمایت استکبار جهانی از سیاست تفرقه اندازی در کشورهای اسلامی، اعلام ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، آگاهی و رشد افزون نخبگان جهان اسلام در شناخت دشمن و مبارزه با استکبار جهانی از دیگر اتفاقات مهم جهان اسلام طی دو ماه گذشته بود..

 

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل گفت: با توجه به شرایط موجود ساماندهی فعالیتهای کنگره محبان اهل بیت (ع) از اهمیت خاصی برخوردار است. برای رسیدن به این هدف تعیین شورای مرکزی برای کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع) از اهمیت و اولویت ویژه ای برخوردار است. این امر تنها با مشورت نخبگان و علاقه مندان به اهل بیت در سراسر جهان امکانپذیر خواهد بود در این راستا از حضار محترم درخواست مشارکت و همکاری دارم.

 

وی تصریح کرد: معرفی برخی از نخبگان که توفیق دعوت از آنها بیشتر برای ما میسر نشده بود برای مشارکت در کمیته های 7 گانه به شدت مورد تاکید است. تعیین محل و موضوع محوری برگزاری اجلاس آینده نیز از دیگر مسایل مورد مشورت با شرکت کنندگان در این اجلاس است. موضوع ارتباطات مستمر میان میهمانان کنگره و اعضای شورای مرکزی موردنظر و همچنین محبان اهل بیت یکی دیگر از مسایل قابل طرح در این اجلاس مشورتی است.

 

وی گفت: در نظر داریم با ایجاد یک ساختار مناسب ارتباطی و استفاده از شبکه های اجتماعی، ارتباطات محبان اهل بیت (ع) را در جهان اسلام و در طول سال به صورت مستمر برقرار کنیم. مشارکت فعال و مخلصانه تک تک اعضای شرکت کننده در این اجلاس مشورتی در این راستا موثر خواهد بود از تمامی شرکت کنندگان در این اجلاس صمیمانه قدردانی می کنیم و برای شنیدن نقطه نظرات دلسوزانه آنها آماده هستیم.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 

حمید چوبینه دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران اظهار کرد: کنگره با این هدف که دستاورد‌های جدید علمی و مباحث روز دنیا را با محققان و پزشکان ایرنی به اشتراک بگذارد و برگزاری کنگره بهانه‌ای است که در یک زمان خاص و به صورت چند جانبه این اطلاعات به اشتراک گذاشته شود. در واقع هدف این است که تعاملات بین بخشی بین متخصصان و پزشکان را بیشتر گردد. همچنین این مباحث با مسولان حوزه بهداشت در میان گذاشته شده و موردبحث و تبادل نظر گذاشته شود.

او با اشاره به اینکه کنگره ناباروری با توجه به میانسالی جمعیت و آمار فرزندآوری بسیار اهمیت دارد ادامه می‌دهد: انجمن علمی و تخصصی ناباروری قدمت نزدیک به ۲۵ سال دارد و تلاش می‌کند که مشکلات در حوزه ناباروری را کاهش دهد و به همین منظور با انجمن‌های مختلف مانند جنین شناسی، اورولوژی و نازایی تعامل دارد.

چوبینه بر این باور است که خدمت به بیماران نابارور و جوان در شرایطی که با مشکل کاهش موالید روبرو هستیم بسیار اهمیت دارد چرا که بحران سالمندی موضوعی است که می‌تواند برای جامعه ما مشکل ساز باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه مقالات زیادی برای این کنگره از سوی پزشکان و متخصصان ارسال شده ادامه می‌دهد: متاسفانه ناباروری در کشور ما عوامل متعددی دارد تغییر سبک زنگی، مشکلات ژنتیکی و زندگی‌های مجردی از مهمترین عوامل آمار کاهش موالید به شمار می‌رود که برخی از آنها حتی در آمار‌های ناباروری به شمار نمی‌روند.

با توجه به اینکه امروزه آمار ازدواج نیز به شدت کاهش داشته و این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش موالید به شمار می‌رود.

این متخصص بیولوژی تولید مثل با تاکید بر اینکه ژنتیک و عوامل محیطی هر دو در کاهش فرزند آوری تاثیر دارند ادامه می‌دهد: ما خانواده‌هایی را مشاهده می‌کنیم که در حسرت داشتن فرزند هستند، اما فرزند آوری برایشان مقدور نیست و ما هم در انجمن تلاشمان بر این است که مشکل این گروه از خانواده‌ها را با به روز کردن مباحث علمی و دانش درمان ناباروی برطرف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • دهمرده: تقسیم استان سیستان و بلوچستان یک ضرورت و فرصت است
  • ضرورت تشکیل جبهه هنری و رسانه ای در سطح محور مقاومت و جهان
  • شورای امنیتِ کی؟
  • برای بانوان بی‌حجاب پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود
  • ضرورت بازخوانی اندیشه امام راحل برای نسل جدید
  • برای زنان در طرح حجاب پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟