Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@03:29:41 GMT

دست متخصصان زنان و زایمان برای سزارین باز نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۴۵۵۰

دست متخصصان زنان و زایمان برای سزارین باز نیست

اصفهان- رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان گفت: بدنبال اجبار متخصصان زنان و زایمان به زایمان طبیعی و بسته بودن دست آنها برای سزارین شاهد مرگ نوزاد، مادر و یا ایجاد مشکلاتی برای هردو هستیم.

بهناز خانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت باید سطح سزارین در بیمارستان های دولتی کاهش یابد بنابراین هر مادر بارداری باید تا مشکلی برایش پیش نیاید زایمان طبیعی نکند، به همین خاطر بسیار پیش آمده که یک مادر از صبح تا عصر درد کشیده تا زایمان طبیعی کند و سپس به خاطر فوریت یا سایر مشکلات، عمل سزارین در حالی صورت گرفته که مادر متحمل دردهای زیاد شده یا گاها مشکلات فراوانی برای نوزاد یا مادر به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در صورتی که متخصص زنان و زایمان قبل از بروز مشکل مادر را سزارین کند حتی به خواسته خود مادر باید پاسخگوی معاونت درمان،‌ بیمه و غیره باشد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان اعلام کرد: برخی مادران به خاطر فاکتورهای بسیاری از جمله کوتاهی قد،‌ کوچک بودن لگن یا عوامل دیگری که پزشک تشخیص می دهد، نمی توانند زایمان طبیعی انجام دهند و قبل از ایجاد هر مشکلی باید سزارین صورت گیرد و این در صورتی است که اجبار در زایمان طبیعی بسیاری از متخصصان را ترسانده و گاها انجام سزارین به هنگام بروز مشکل شاید خیلی دیر انجام شده باشد.

وی با اعلام اینکه امروز روش های بسیاری برای زایمان طبیعی بدون درد وجود دارد که می توان به زایمان در آب اشاره کرد، ادامه داد: در حال حاضر تنها بیمارستان شهید بهشتی با داشتن یک وان، زایمان در آب را در بخش دولتی انجام می‌دهد.

خروج برخی روش های زایمان بدون درد از پوشش بیمه ای

خانی گفت: برای هر شیفت یک ماما مسئول گذاشتیم تا روند زایمان در آب را کنترل کند و تمام مراحل زایمان تا پایان توسط رزیدنت و یا پزشک مقیم تحت نظارت قرار می گیرد.

وی اعلام کرد: در ماه بین ۱۵ تا ۲۰ نفر متقاضی زایمان در آب هستند و ظرفیت داریم که ماهانه تا ۶۰ نفر هم زایمان در آب انجام دهند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت وان و آبی که باید به صورت چرخشی در آن باشد هزینه زیادی می طلبد و از سوی دیگر مردم به دلیل عدم اطلاع از این روش درمانی استقبال زیادی نمی کنند، روی این روش سرمایه گذاری آنچنانی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از گاز انتونوکس، بی حسی اپیدورال و دستگاهی که به کمر می بندند تا مادر درد کمتری را تحمل کند و نیز ماساژ از جمله راه های کاهش درد زایمان طبیعی است،‌ بیان داشت: برخی روش های زایمان طبیعی بی درد به علت خروج از پوشش بیمه ای، مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع آتش سوزی در ورودی بیمارستان شفای غزه و مصدومیت زنان و کودکان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در اثر حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان شفا در این باریکه نزدیک ورودی آن آتش سوزی به وقوع پیوسته است.

این وزارت خانه تاکید کرد که بر اثر این آتش سوزی زنان و کودکان آواره فلسطینی که در داخل بیمارستان پناه گرفته اند دچار حالت خفگی شده اند.

لازم به ذکر است که ساعتی قبل ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی جدید بیمارستان شفا در شهر غزه را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای و هوایی قرار داد.

همزمان با این حمله‌ها نظامیان اشغالگر نیز اقدام به شلیک گسترده به سمت این بیمارستان کرده و آن را تحت محاصره خود درآوردند. منابع فلسطینی از شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان شفا خبر دادند.

به گفته این منابع صدها آواره، بیمار، خبرنگار و کادر پزشکی و درمانی در داخل این بیمارستان محاصره شده اند.

خبرنگار شبکه المیادین نیز اعلام کرد که پیکرهای ده‌ها شهید فلسطینی در اطراف این بیمارستان پراکنده شده و نمی‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

کد خبر 6057786

دیگر خبرها

  • مغالطه سلیطه / مهدی تدینی
  • وقوع آتش سوزی در ورودی بیمارستان شفای غزه و مصدومیت زنان و کودکان
  • حمله صهیونیست‌ها به کاروان‌های کمک‌رسانی در غزه/ شرایط فوق بحرانی زنان باردار
  • باید تا پای هواپیما دنبال پزشکان دوید!
  • زایمان موفق مادر مبتلا به التهاب درون شامه قلب، در مشهد
  • بازدید میدانی مشاوران ارشد دفتر مرکزی یونیسف از سیستم بهداشتی زاهدان
  • سیستم به‌ورزی ایران در دنیا بی‌نظیر است
  • در غزه دیگر هیچ نوزادی با اندازه طبیعی وجود ندارد
  • سازمان ملل: در غزه دیگر هیچ نوزادی با اندازه طبیعی وجود ندارد
  • فرشته‌ای در برف متولد شد