Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ رسانه های نزدیک به دولت ترکیه با انتشار گزارش هایی برگزاری سومین کنگره حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) را که با هدف تعیین رهبران جدید این تشکل سیاسی برگزار شد، تجمع و گردهمایی تروریست ها در قلب آنکارا پایتخت این کشور خواندند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رسانه های ترکیه به ویژه روزنامه ای نزدیک به حزب حاکم این کشور از جمله ینی شفق، استار، صباح و آکشام در گزارش های جداگانه خود به برگزاری کنگره حزب دموکراتیک خلق ها در آنکارا و انتخاب روسای مشترک این تشکیلات سیاسی اشاره کرده و آن را یک گردهمایی تروریستی در قلب آنکارا توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه استار با درج عنوان 'پستی پ.ک.ک در کنگره آنکارا' نوشت: سخنان سرپیل کمال بای عضو و رهبر سابق شاخه زنان حزب دموکراتیک خلق ها در کنگره این حزب که در مرکز آنکارا برگزار شد، رسوایی دیگری برای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه بود.
به نوشته این رسانه، کمال بای در سخنان خود با بی شرمی کامل، عملیات سربازان ارتش در عفرین را جنگی علیه مردم و کُردهای سوریه توصیف کرد و شکست را سرانجام این عملیات برای ارتش ترکیه پیش بینی کرد.
استار به نقل از این عضو زن حزب دموکراتیک خلق ها نوشت: در عفرین یک مقاومت وسیعی در حال شکل گیری است و ارتش ترکیه که جنگی علیه مردم کُرد به راه انداخته، سرانجام شکست خواهد خورد.
روزنامه آکشام نیز با درج عنوان 'کنگره تروریستی' به انتخاب روسای مشترک جدید حزب دموکراتیک خلق های ترکیه پرداخت و نوشت: گردهمایی حامیان ترور و گستاخان کینه توز در قلب پایتخت ترکیه برگزار شد و با پایان دوران رهبری دمیرتاش و یوکسک داغ، پروین بولدان و سزایی تملی رهبری این تشکیلات سیاسی را بر عهده گرفتند.
به نوشته این رسانه، همزمان با برگزاری مراسم وداع با 12 شهید جنگ عفرین، سومین کنگره حزب دموکراتیک خلق ها در قلب پایتخت کشور برگزار شد و سرپیل کمال بی عضو و رهبر سابق شاخه زنان این تشکیلات سیاسی با سخنانی وقیحانه، مبارزه سربازان ارتش با تروریست ها را جنگی علیه مردم عفرین توصیف کرد.
آکشام افزود: کمال بی در سخنان خود، جنگ و خونریزی را خواسته صاحبان ثروت و قدرت دانست و رسیدگی به وضعیت اقتصاد داخلی و توقف خونریزی را خواسته همفکران خود قلمداد کرد.
روزنامه صباح با درج عنوان 'رسوایی در کنگره تروریستی' نوشت: سرپیل کمال بای رهبر سابق شاخه زنان حزب دموکراتیک خلق های ترکیه در سومین کنگره این حزب، تروریست ها را با اصطلاح 'مردم' خطاب کرد و عملیات شاخه زیتون را نامشروع و جنگی علیه مردم و غیرنظامیان عفرین قلمداد کرد.
به نوشته این رسانه، سخنان این نماینده زن حزب دموکراتیک خلق ها با تشویق حاضران در کنگره این تشکیلات سیاسی همراه بود که این رفتار، قلب خانواده سربازان شهید در عفرین را جریحه دار و به تروریست های پ.ک.ک را پر و بال می دهد.
روزنامه صباح اضافه کرد: هیاتی از حزب جمهوری خواه خلق به سرگروهی انگین آلتای در این کنگره به عنوان میهمان حضور داشتند.
روزنامه صباح نوشت: در پایان این کنگره پروین بولدان و سزایی تملی به عنوان رهبران جدید حزب دموکراتیک خلق های ترکیه برگزیده شدند.
به گزارش ایرنا، سومین کنگره حزب دموکراتیک خلق های ترکیه به منظور تعیین رهبران این تشکیلات سیاسی، روز گذشته (22 بهمن 96) در سالن ورزشی آرنای شهر آنکارا برگزار شد و در پایان این کنگره حزبی انتخاباتی، پروین بولدان با 837 رای و سزایی تملی با 823 رای به عنوان روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق های ترکیه انتخاب شدند.
حزب دموکراتیک خلق های ترکیه دارای دو رهبر حزبی زن و مرد است و در واقع رهبر زن این حزب رهبر شاخه بانوان و رهبر مرد این حزب نیز رهبر شاخه مردان این تشکبلات سیاسی به شمار می رود.
در این گردهمایی حزب دموکراتیک خلق های ترکیه همچنین تغییراتی در اعضای یکصد نفره شورای مرکزی حزب انجام گرفت به طوری که 53 عضو کنونی شورای مرکزی از جمله عثمان بایدمیر نماینده سابق شهر شانلی اورفا در مجلس، آیجان ایرمز نماینده شهر شیرناک، مرال دانیش بشتاش نماینده شهر آدانا در مجلس و بسیمه کونجا نماینده شهر سیرت از ورود به شورای مرکزی جدید بازماندند.
ترکیه بعد از کودتای 15 جولای سال 2016 میلادی، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کرد و نمایندگان حزب کُردی دموکراتیک خلق ها از حضور در مراجع قضایی سر باز زدند و در پی این امر، صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران پیشین این حزب به همراه 9 نفر از نمایندگان این حزب همچنان از 14 آبان ماه سال گذشته بازداشت شدند و هم اکنون نیز در زندان به سر می برند.
بر این اساس، طی 15 ماه گذشته این تشکیلات سیاسی فاقد رهبر و کادر رهبری بوده است.
دمیرتاش رهبر پیشین حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) و رئیس قبلی سومین حزب مجلس ترکیه به 142 سال زندان محکوم شده و در زندان ادیرنه در بازداشت است و فیگن یوکسک داغ رهبر شاخه بانوان و نماینده شهر وان این حزب نیز از مجلس ملی ترکیه و حزب متبوعش اخراج شده است و در زندان کوندرای کوجاعلی در حبس به سر می برد.
تا کنون هفت نفر از نمایندگان این حزب به علت مشارکت در تجمعات غیرقانونی، حمایت از گروه های تروریستی، تحریک مردم به شورش و تلاش برای ایجاد اغتشاش و کینه قومی از مجلس ملی ترکیه اخراج شده اند.
چندی پیش فرهاد انجو عضو حزب دموکراتیک خلق ها و نماینده شهر شیرناک در مجلس ملی ترکیه که به 43 ماه مجازات حبس محکوم شده است، به عنوان هفتمین نماینده این زب از مجلس ترکیه اخراج شد.
بعد از فیگن یوکسک داغ نماینده سابق وان و نورسل آیدوغان نماینده مردم شهر دیاربکر در پارلمان ترکیه، لیلا زانا نماینده شهر آغری، توقبا خزر اوزتورک نماینده وان و فیصل ساری یلدیز نماینده شهر شیرناک، وی هفتمین نماینده از حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) است که از مجلس ترکیه اخراج و حق نمایندگی آنها لغو و سلب می شود.
تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) به عنوان سومین حزب بزرگ حاضر در مجلس این کشور در پی سلب عضویت هفت عضو آن به 52 نفر کاهش یافته است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد

وزارت تجارت ترکیه‌ ساعتی پیش در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

به گزارش ایرنا ، بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشت: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر قدس خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردم در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شد.

مردم ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات ها خواستار قطع کامل روابط آنکارا با تل آویو شده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته