Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - رئیس پلیس آگاهی استان همدان از کشف جعل و کلاهبرداری در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا زارعی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از کشف جعل و کلاهبرداری در این استان خبرداد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که افرادی با شناسایی اشخاص متقاضی دریافت وام که ضامن معتبر ندارند با اخذ وجه از آنان، اقدام به ارائه گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی و کسر از حقوق با سربرگ ۲ ارگان دولتی به عنوان ضمانت می کنند، موضوع پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پس از شناسایی چند نفر متقاضی وام و با توجه به اظهارات آنان مبنی بر این که خانمی این اوراق ضمانت را برای آن ها تهیه می کند با شگردهای خاص پلیسی و جمع آوری تعدادی از اوراق مورد استفاده متهمان و با استعلام از این ۲ ارگان مشخص شد تمام اوراق مورد استفاده جعلی است.

سرهنگ رضا زارعی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، یکی از متهمان زن در این رابطه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از خیابان های همدان دستگیر و تعداد ۱۴ برگ گواهی خام و نوشته جعلی از وی کشف شد.

وی بیان کرد: متهمه در بازجویی های فنی به جرم خود اعتراف و گفت این اوراق را فرد دیگری در اختیار وی گذاشته است.

سرهنگ زارعی عنوان کرد:متهمه در ادامه اظهار داشت با اخذ مبالغ ۱۰ تا ۴۰ میلیون ریال از متقاضیان وام که در نیازمندی ها اعلام نیاز برای ضمانت کرده بودند، این اوراق را به آن ها تحویل و خود متهمان برای ضمانت به بانک می رفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: با همکاری این خانم، متهم دیگر نیز شناسایی و دستگیر و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

انهدام باند سارقان لوازم داخل خودرو و کشف ۱۷ فقره سرقت در همدان

رئیس پلیس آگاهی استان همدان همچنین از انهدام باند سارقان لوازم داخل خودرو و کشف ۱۷فقره سرقت در این استان خبر داد.

سرهنگ رضا زارعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو در سطح شهر، با توجه به حساسیت موضوع، مراتب در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی افزود: با مطالعه دقیق پرونده ها و بررسی شیوه و شگرد سرقت ها، ۳ نفر از سارقان حرفه ای و سابقه دار بومی که با شیوه و شگرد خاص، درب خودروها را باز و اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو ها از قبیل لب تاب، پخش خودرو، وجه نقد و غیره می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ رضا زارعی بیان کرد: متهمان در بازجویی ها به ۱۷ فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف و محل های سرقت مورد تائید شاکیان شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارق متواری احشام در همدان

رئیس پلیس آگاهی استان همدان در ادامه از دستگیری سارق متواری احشام در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: به دنبال یک فقره سرقت نافرجام احشام به تعداد ۳۰ راس از یکی از روستای های بخش قهاوند، یکی از متهمان از طریق توقیف یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در محل وقوع جرم، دستگیر و متهم دیگر متواری شد.

وی افزود: متهم دستگیر شده در تحقیقات اظهار داشت به پیشنهاد یکی از دوستانم برای سرقت احشام اقدام و قفل گاوداری را شکسته و در حین انتقال احشام اهالی روستا متوجه شده که به ناچار احشام را رها کردیم.

سرهنگ رضا زارعی ادامه داد: با توجه به این که متهم فراری از سارقان حرفه ای منطقه و دارای سوابق متعدد سرقت بوده دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: نامبرده که خود را از دید ماموران مخفی و مدتی را در تهران و کرج سپری کرده بود در یک عملیات پلیسی در شهرستان کبودرآهنگ رویت و با شگردهای خاص پلیسی دستگیر شد.

وی عنوان کرد: در بازرسی از خودرو وی، یک دستگاه شوکر، یک قبضه تبر و مقادیری مواد مخدر از نوع شیشه و تریاک کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: متهم در بازجویی ها به جرم خود اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

                                  

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی

سرهنگ اکبر محمدجعفری گفت: در موضوع واریز سود سهام عدالت به حساب شهروندان و بحث کالابرگ و موارد این چنینی سوءاستفاده‌هایی از طرف مجرمین و کلاهبرداران سایبری صورت می‌گیرد و پیامک جعلی ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد