Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - انتصاب معاون اجرایی بیست ویکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، پیوستن سه بازیگر جدید به نمایش «غول بزرگ مهربان» و اجرای نمایش «بخواب در رویاهایت» در تئاتر مستقل از جمله اخبار حوزه تئاتر در روز دوشنبه است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی تئاتر مستقل تهران، نمایش «بخواب در رویاهایت» به نویسندگی محمد چرمشیر و همراهی رکسانا مهرافزون به عنوان طراح پروژه در تئاتر مستقل تهران اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایش «بخواب در رویاهایت» حاصل کارگاه آموزشی رکسانا مهرافزون در این تماشاخانه است که ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار شد.
در این کارگاه یکصد ساعته موضوعاتی همچون قصه نویسی، تخیل، تجسم، ترکیب بندی، بدن و بیان تدریس شده و متن این نمایش نیز بر اساس مجموعه قصه های هنرجویان نوشته شده است.
«بخواب در رویاهایت» جدیدترین تولید تئاتر مستقل تهران محسوب می شود که 28 و 29 بهمن ساعت 19 به صحنه خواهد رفت.

** دبیر اجرایی بیست یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شد
به گزارش ایرنا از روابط عمومی بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، طی حکمی از سوی دبیر این دوره از جشنواره، مجتبی آدمیان به عنوان معاون اجرایی دوره جدید جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شد.
در حکم صادر شده از سوی حسین عبدالهی آمده است که نظر به شایستگی، تخصص و حسن سابقه جنابعالی در حوزه تئاتر، به موجب این حکم به عنوان معاون اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید.
بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، از 16 تا 25 اردیبهشت سال 1397 به دبیری حسین عبدالهی برگزار خواهد شد.

** سه بازیگر جدید «غول بزرگ مهربان» معرفی شدند
حمید گلی، علی فروتن و هومن رهنمون سه هنرمند شناخته شده تئاتر کشور در کنار حسین محب اهری و مریم کاظمی در نمایش «غول بزرگ مهربان» به صحنه می روند.
نمایش «غول بزرگ مهربان» که قرار است از ششم فروردین ماه 97 و همزمان با روز جهانی تئاتر اجرای عمومی خود را در مجموعه آسمان (زعفرانیه) آغاز کند با پیوستن سه هنرمند شناخته شده تئاتر حمید گلی، علی فروتن و هومن رهنمون تمرینات خود را آغاز کرده است.
این نمایش به نویسندگی دیوید وود و با ترجمه حسین فدایی حسین است که در گروه تئاتر مستقل تولید شده و در آن بازیگرانی همچون حسین محب اهری، مریم کاظمی، جواد اعرابی، میترا کریم خانی، پریسا فلاح زاده، نازنین صفا، عرفان میدانلو، سعید قره داغلی، مهراد زمانی، هایده حسین زاده، فاطمه خدابنده لو، حسام کلانتری و هنرجویان کودک و نوجوان به ایفای نقش می پردازند.
کاظمی این نمایش را با استفاده از تکنیک زنده عروسکی، ماسک و عروسک های باتومی با طراحی سهیلا باجلان کارگردانی کرده است.
این نمایش که سال گذشته در جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک نیز حضور داشت داستان دختری یتیم به نام سوفی است که ربوده و به سرزمین غول‌ها برده می‌شود و در آنجا با یک غول بزرگ دوست می‌شود که بر خلاف دیگران مهربان است و قصد آزار آدمیان را ندارد.
به پیشنهاد انستیتو بین‌المللی تئاتر(ITI)، از سال 1961 میلادی، 27 مارس روز جهانی تئاتر نامگذاری شده است.
فراهنگ ** 7561 ** دریافت کننده: سارا کریمیان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی و نگاه عمیق دارد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود.

او گفت: حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس و با آن ارتباط برقرار می‌کند.
در این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می‌گشت به مربیگری محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنر‌های نمایشی کانون راه پیدا کردند.

۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی