Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:37:50 GMT

اعلام آمادگی راه‌آهن برای برف و کولاک احتمالی جدید

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۸۱۰۴

اعلام آمادگی راه‌آهن برای برف و کولاک احتمالی جدید

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به آماده باش قطارهای نجات و نیرو‌های عملیاتی از تشکیل ستاد بحران در مناطق راه‌آهن در صورت وقوع شرایط اضطراری خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به آماده باش قطارهای نجات و نیرو‌های عملیاتی از تشکیل ستاد بحران در مناطق راه‌آهن در صورت وقوع شرایط اضطراری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  خسرو رشیدی با اشاره به تمهیدات شرکت راه‌آهن در قبال اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی همراه با برف و کولاک از امروز دو شنبه ۲۳ بهمن ماه اظهار داشت: تمهیدات در راستای دستور العمل‌های فصل سرما است و با ابلاغ اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌ها به ادارات کل مناطق از آن‌ها خواستیم تا تمهیدات لازم را بر اساس دستور العمل‌ها و با توجه به شرایط استان‌ها در نظر بگیرند.

وی افزود: یکی از تمهیدات مربوط به آمادگی قطار‌های نجات در زمان بارش برف و کولاک است که باید پرسنل آن با توجه به شرایط اضطراری در شیفت خود مستقر و از آمادگی لازم برخوردار باشند.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن به ماشین‌الات دیزل سنگین و ماشین برف روب اشاره کرد و گفت: از این ماشین‌الات برای بازگشایی مسیر استفاده می‌شود.

رشیدی در ادامه به تمیز نگاه داشتن سوزن‌ها اشاره کرد و گفت: از روش‌های مختلفی برای پاکسازی و تمیزنگاه داشتن سوزن‌ها استفاده می‌شود. تا شاهد عملکرد صحیح قطار‌ها باشیم.

وی یادآور شد: به علاوه در مواقع اضطراری، پیش از حرکت قطار اصلی و برای بازدید از خطوط یک دستگاه درزین جهت بازبینی خط اعزام می‌شود. همچنین در مقاطعی که سوابق ریزش وجود دارد نیز نگهبان در نظر گرفته می‌شود تا تمام شرایط تحت کنترل قرار گیرد.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به اهمیت نگهداری ایستگاه‌های قطار در شرایط اضطراری گفت: از این رو برف روبی سکو‌ها و تجهیز نمازخانه‌ها جهت تامین رضایت مسافرانی که در ایستگاه‌ها انتظار می‌کشند در اولویت قرار دارد تا بر اثر سرما و برف مشکلی به وجود نیاید.

رشیدی با اشاره به رابطه کاهش دید افقی و کاهش سرعت قطار و تاخیر قطار‌ها در زمان افزایش شدت بارش برف و کولاک گفت: دو راهکار پیش‌رو برای مدیریت موقعیت‌های این چنین وجود دارد راهکار اول حاکی از حذف برنامه حرکت قطار‌ها به صورت یکی درمیان یا بیشتر است و راهکار دوم؛ بهره‌گیری از همکاری مردم به منظور مدیریت حرکت قطارها، اما با در نظر گرفتن تاخیر است که در هنگام بارندگی شدید برف و باران احتمال مواجهه با راهکار دوم وجود دارد.

وی با بیان اینکه «راه آهن تنها مدی است که در شرایط بحرانی نیز قابلیت تردد دارد» گفت: تلاش شبانه روزی همکاران ما در ۲۴ ساعت بحرانی ۷ و ۸ بهمن باعث شد که تردد‌ها برقرار باشد و در همان زمان حدود ۱۵۰ هزار مسافر را جابجا شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: طی ۴ روز اخیر اطلاعیه‌هایی از سازمان هواشناسی دریافت و بر همین اساس تمهیدات اندیشیده شد تا مناطق راه آهن ستاد بحران تشکیل دهند و ایستگاه‌های تشکیلاتی به صورت آماده باش قرار بگیرند تا شرایط را مدیریت کنند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Hbt

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد

داود مخلصی مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و وزارت نیرو، ارزیابی شرایط و وضعیت پیش رو از حیث بارش‌ها و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق، تیم‌های عملیاتی این شرکت آمادگی لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی نظیر، شکستگی خطوط انتقال و توزیع آب، قطعی‌های آب و پس زدگی روان آب‌ها را دارند.

او افزود: به منظور تامین آب پایدار آبگیری همه مخازن انجام شده است و همه تجهیزات و ماشین آلات، پمپ‌ها و دیزل ژنراتور‌ها در حالت آماده باش هستند.

مخلصی در حاشیه جلسه کمیته مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب و فاضلاب یزد با اشاره به آماده باش اکیپ‌های عملیاتی، از آمادگی این شرکت برای مدیریت بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب یزد، به دلیل افزایش دبی ورودی ناشی از ورود روان‌آب‌ها به شبکه فاضلاب خبر داد. 

او با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب شهری با ظرفیت جمع آوری فاضلاب طراحی و اجرا شده و به عنوان شبکه مشترک فاضلاب و روان‌آب نیست، گفت: مهمترین دلیل پس زدگی ورود روان‌آب‌ها به داخل شبکه فاضلاب یا ناشی از اتصال ناودان منازل به شبکه فاضلاب است و از همشهریان خواست ضمن رفع این مشکل، در صورت مشاهده باز بودن دریچه‌های منهول فاضلاب و سایر حوادث مربوط به آب و فاضلاب نسبت به اطلاع رسانی به این شرکت از طریق شماره ۱۲۲ اقدام نمایند.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تاکید کرد: این شرکت رسالت شبانه روزی خود در تداوم تامین و توزیع آب شرب و بهداشتی را در تمام نقاط استان انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • کولاک جدید کریستیانو رونالدو در عربستان
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی و ماندآب احتمالی در اهواز
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود