Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۲.۲ میلیون هکتاری سطح زیر کشت مکانیزه تولید گندم با تکیه بر ۹۵ درصد از تولیدات صنایع داخلی خبر داد. ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ اقتصادی کشاورزی و امور دام نظرات

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری تسنیم، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت  جهاد کشاورزی در نشست خبری اظهار کرد: در سالهای گذشته فرصت‌های ویژه‌ای برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی ایجاد شده است به طوری که در مجموع بیش از 5500 میلیارد تومان خط اعتباری برای تامین و تجهیز ماشین‌آلات بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه کشت مکانیزه گندم 8.2 میلیارد گندم و جو در کشور تولید داریم که برای آن 12 هزار دستگاه بذرپاش به کشور وارد شده است؛ که این رقم در گذشته 35 هزار دستگاه بوده است.

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: براین اساس 2.2 میلیون هکتار به سطح زیر کشت مکانیزه گندم با تکیه بر 95 درصد به تولیدات صنعتی داخلی افزوده شد.

وی تصریح کرد: ادوات تولید کشورمان حدود یک پنجم مشابه خارجی خود قیمت دارند به همین دلیل بر روی صنعت داخلی سرمایه‌"گذاری شد و موضوع مکانیزاسیون در بخش کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل حرکت کرد و اکنون 250 عرضه کننده ماشین‌آلات فعال در بخش کشاورزی داریم.

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی را 1.62 اسب بخار بر هکتار اعلام کرد و گفت: براساس پیش بینی برنامه ششم باید به 2.1 اسب بخار برسیم.

عباسی گفت: توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی نقش بسیار مهمی در تامین امنیت غذایی کشور و کاهش واردات  در بخش کشاورزی دارد که به همین منظور با حوزه صنعت خودروسازی کشور متفاوت و نیازمند حمایت بیشتری است.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 10 هزار دستگاه تراکتور کمباین نو جایگزینی شده که برای این امر مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تعریف ماشین‌آلات فرسوده در بخش کشاورزی گفت: ادواتی که بالای 13 سال از عمر آنها گذشته باشد فرسوده محسوب می‌شود اما در حال حاضر ملاک را 25 سال قرار داده‌ایم؛ در برنامه ششم توسعه باید 70 هزار دستگاه نوسازی شود.

عباسی سود تسهیلات بانکی خرید ماشین‌آلات و ادوات بخش کشاورزی را 15 درصد اعلام کرد و گفت: مشوق‌های بلاعوضی در این ارتباط در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال 93 بسته جدیدی را تعریف کردیم که بر اساس آن طرح تسهیلات 4، 6 و 10 درصدی است که این طرح برای فناوریهای نوین در نظر گرفته شده است و به حمایت جدی‌تری نیاز دارد تا در حوزه روستایی و عشایری عملیاتی شود.

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی  یادآور شد:‌ برای سال آینده برآورد شده است 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به این بخش پرداخت شود که 1200 میلیارد آن از محل بانک کشاورزی و 800 میلیارد آن از بسته اشتغال و کارآفرینی روستایی و عشایری (از منابع صندوق توسعه ملی) پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در حوزه غلات حدود 7.5 درصد ضایعات داشتیم اما این رقم امسال کاهش و به 5.5 درصد رسید و ما به دنبال آن هستیم که این رقم را با نوسازی تجهیزات به حدود 2 درصد برسانیم.

عباسی نقش ماشین‌آلات بخش کشاورزی را در افزایش تولید در کشور بیش از 35 درصد دانست و گفت: اشتغال‌های غیراقتصادی با توسعه مکانیزاسیون و استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی از بین رفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 83 درصد اعتبارات اقتصادی به مکانیزاسیون را جذب کردیم، گفت: در دولت‌های یازده و دوازدهم از اهداف پیش گرفتیم و تاکنون بیش از 85 هزار انواع ادوات  و تراکتور وارد عرصه‌های کشاورزی کرده‌ایم.

بنابراین گزارش عباسی همچنین به برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی در اسفندماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه تا به امروز 45 شرکت مستقل خارجی برای حضور ثبت نام کردند و همچنین پایون ترکیه با 22 شرکت، چین با 16 شرکت و هند و سوئیس و فرانسه و تایوان با شرکتهای خود ثبت نام کرده‌اند و در مجموع 150 شرکت ایرانی و خارجی در آن حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

R1342/P1012122/S7,83/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود

ایسنا/کردستان شهردار سنندج گفت: امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج اضافه می‌شود.

سیدانور رشیدی امروز پنجشنبه (۱۲ اردیبهشت) در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار کردستان که با حضور فرماندار سنندج و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است در راستای تحقق این شعار و حمایت از تولید در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات شهرداری از اجرای پروژه‌های عمرانی گرفته تا برگزاری برنامه‌های فرهنگی و غیره سعی کرده‌ایم از تولیدات داخل استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشارکت و استقبال شهروندان از برنامه‌های فرهنگی شهرداری، گفت: مردم همواره محور اصلی برنامه ها و اقدامات شهرداری سنندج بوده و همراهی آنها موجب دلگرمی بیشتر ما در مسیر خدمت‌رسانی است.

شهردار سنندج اضافه کرد: در راستای امیدآفرینی در سطح شهر، مدیریت شهری سنندج برنامه‌های خود را در سه مولفه اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در حوزه‌های مختلف تعریف کرده است.

رشیدی با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه توسعه فضای سبز، نهضت آسفالت و پروژه‌های عمرانی در شهر سنندج، اظهار کرد: سال گذشته در قالب نهضت آسفالت یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر اصلی، خیابان‌ها، کوچه‌ها در سطح شهر آسفالت شد و برنامه امسال انجام بیش از ۲ میلیون مترمربع با محوریت مناطق کم برخوردار است.

وی تصریح کرد: اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس و پارک‌های درون‌محلی در سال گذشته در کنار ارتقای سرانه فضای سبز امیدآفرینی خوبی در بین مردم ایجاد کرد که امسال نیز این مهم استمرار پیدا می‌کند.

وی اعلام کرد: سال گذشته پارک ۲۰ هکتاری روجیار و پارک ۴ هکتاری لاوان افتتاح شد که امسال نیز فاز اول پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، پارک ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و ۲۰ پارک درون محلی دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار سنندج بیان کرد: از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم در مسیر خدمت به شهر و شهروندان بهره می‌گیریم.

وی اضافه کرد: هرآنچه در یکی دو سال اخیر در سطح شهر در حوزه فضای سبز، آسفالت، پروژه‌های عمرانی و غیره انجام شده است امسال با تلاش مضاعف و شبانه روزی به صورت هدفمندتر استمرار پیدا می‌کند.

رشیدی تصریح کرد: اقدامات انجام گرفته با وجود تمام مشکلات و تنگناهای اقتصادی حاصل کار تیمی و برنامه‌ریزی هدفمند بوده گرچه ادعا نمی‌کنیم تمام مشکلات رفع شده است اما هرآنچه در توان و بضاعت داشته‌ایم را در خدمت شهر و شهروندان بکار خواهیم گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش و دست‌فروشان در سنندج، گفت: تمام توان خود را برای اجرای موفق این طرح به کار می‌گیریم البته در این راستا نیازمند همراهی و همدلی دستگاه‌های مختلف به ویژه نیروی انتظامی هستیم.

وی ادامه داد: هدف خدمت به شهر و شهروندان است و در این راستا هرگز خود را درگیر برخی حاشیه‌سازی‌ها نمی‌کنیم، اما در موقع خود اگر نیاز باشد به برخی سم‌پاشی‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد پاسخ خواهیم داد.

وی تصریح کرد: معتقدیم در فرصت باقیمانده از عمر دولت سیزدهم باید هرآنچه در توان داریم را برای رفع برخی مشکلات و توسعه و آبادانی بکار گیریم زمانی برای فرصت‌سوزی و جواب دادن به حاشیه‌سازی فضای مجازی نداریم.

وی اضافه کرد: اینکه برخی افراد احساس می‌کنند منافعشان به خطر افتاده است می‌خواهند در مسیر خدمت به شهروندان در مانع ایجاد کنند طبیعی است جواب آنها با سند و مدرک در زمان خود خواهیم داد.

شهرداری سنندج ۲۰ هکتار زمین مسکونی از راه و شهرسازی طلب دارد

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شهرداری سنندج ۲۰ هکتار زمین خالص مسکونی از راه و شهرسازی طلب دارد که اگر این مطالبات به شهرداری بازگردانده شود تحول جدی را در حوزه توسعه و عمران شهری در مرکز استان شاهد خواهیم بود.

 عزت رضایی در ادامه این نشست که با حضور فرماندار و شهردار سنندج و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: شورا اصلی عقلی است که هم در کتاب و هم در سنت بر آن تاکید شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شورای اسلامی شهر سنندج ۹۶ جلسه رسمی با ۲۵۲ مصوبه داشت که ۱۲۲ مصوبه آن تایید و ۴ مصوبه به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.

وی افزود: ۳ هزار و ۷۳۳ نامه در سال گذشته از سوی شورای اسلامی شهر سنندج به دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف ارسال شده است.

رئیس شورای شهر سنندج رضایتمندی مردم را سرلوحه اصلی کار شورای دور ششم در سنندج عنوان کرد و خطاب به استاندار کردستان گفت: در زمینه طرح جامع شهری، کمیسیون ماده ۵، مطالبه شهرداری از دستگاه‌های مختلف مانند راه و شهرسازی و سرشماری شهر سنندج مشکلاتی وجود دارد که نیازمند رسیدگی و تصمیم‌گیری جدی است.

وی عنوان کرد: شهرداری سنندج ۲۰ هکتار زمین خالص مسکونی از راه و شهرسازی طلب دارد که اگر این مطالبات به شهرداری بازگردانده شود تحول جدی را در حوزه توسعه و عمران شهری در مرکز استان شاهد خواهیم بود.

 وی در ادامه با اشاره به مشکل کمبود زمین مسکونی در شهر سنندج به خاطر توپوگرافی کاسه‌ای شکل آن، افزود: زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی با توجه به اینکه سنندج شهر فرهنگی است نیاز ضروری بوده و باید با تخصیص اعتبارات خاص و جهشی اقدامات اساسی در این خصوص انجام گیرد.

رئیس شورای شهر سنندج با انتقاد از عدم حضور و مشارکت مسوولان و متولیان دستگاه‌های فرهنگی استان در برنامه‌های هفته سنه، گفت: اینکه مسئولان و متولیان فرهنگی از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمات روز و هفته فرهنگی سنه و سایر برنامه‌های فرهنگی شهرداری و شورا حضور ندارند، باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: ما به عنوان شورای شهر و نماینده مردم در شورای اسلامی انتظار داریم که ادارات خدمات‌رسان بیشتر در خدمت مردم و شهر باشند اما متاسفانه شاهد کم‌کاری‌های این دستگاه و شکایات مردم در این زمینه هستیم.

وی اضافه کرد: آلاینده‌های زیست‌محیطی ناشی از واحدهای صنعتی بزرگ مانند پتروشیمی آسیب جدی به شهر وارد کرده انتظار داریم میزان آلایندگی این واحدهای صنعتی در یک آزمایشگاه بی‌طرف بررسی شود.

وی افزود: در دوره ششم شورا به گواه مستندات مشکل ۲۰ ساله چندین تعاونی حل شده و تعداد زیادی از همشهریان به حق و حقوق خود رسیده‌اند.

وی با اشاره به ایثارگری مرحوم آرمان بنفشی در نجات چهار نفر گفت: در همین راستا با تصمیم شورا و شهرداری بلواری در ناحیه منفصل شهری ننله به نام وی نام‌گذاری و سردیس آن مرحوم نصب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان