Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:01:38 GMT

داستان نویسی بعد از انقلاب بررسی می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۹۲۳۲

داستان نویسی بعد از انقلاب بررسی می شود

تهران- ایرنا- بررسی داستان نویسی بعد از انقلاب، برگزاری نشست کتابخوان مهارت های مجازی، مسابقه کتابخوانی «خداحافظ سالار» و نقد کتاب علیرضا قزوه اخبار کتاب روز دوشنبه ایرناست.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از خانه کتاب، نشست «داستان نویسی» که عنوان یکی دیگر از سلسله نشست های بررسی برخی از شاخه های علوم انسانی بعد از انقلاب است با حضور بهناز علیپور گسکری فردا (سه شنبه، 24 بهمن ماه) در سرای اهل قلم برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند فردا ساعت 16 به سرای اهل قلم مراجعه کنند. این برنامه تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.

** دومین نشست کتاب‌خوان «مهارت‌های مجازی» برگزار می‌شود
به گزارش ایرنا از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دومین نشست از سلسله نشست‌های نشست کتاب‌خوان تخصصی مطالعات فضای مجازی با موضوع «مهارت‌های مجازی» سه‌شنبه 24 بهمن ماه، با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مرکز مطالعات فضای مجازی وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، برگزار می‌شود.
در پی امضای تفاهمنامه همکاری میان نهاد و مرکز مطالعات فضای مجازی وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مبنی بر برگزاری 10 نشست کتاب‌خوان با محوریت فضای مجازی، دومین نشست کتاب‌خوان مشترک با موضوع «مهارت‌های مجازی» سه‌شنبه 24 بهمن ماه در سالن جلسات کانون اندیشه جوان، وابسته به این پژوهشگاه، برگزار می‌شود.
در این نشست که به معرفی و اشتراک‌گذاری کتاب در حوزه مهارتی و کاربردی فضای مجازی اختصاص دارد، سید امیرحسین مُکبری، مشاور پژوهشگاه فضای مجازی به معرفی 2 کتاب «دستینه وب» نوشته کمیل خجسته از انتشارات کانون اندیشه جوان و «حقیقت مجازی» از سوی مرکز ملی فضای مجازی، خواهد پرداخت.
علی‌اصغر قائمی نیا، مدرس اقتصاد دانشگاه تهران نیز دیگر ارائه دهنده نشست «مهارت‌های مجازی» خواهد بود که طی این نشست کتاب «اطلاعات و ارتباطات با رویکرد کارآفرینی» نوشته عین‌الله جعفرنژاد قمی از انتشارات علوم رایانه و «استفاده از فیلم و ویدئوی دیجیتال در کلاس درس» نوشته زهره عابدی کرجی‌بان و هیوا اسدپور از انتشارات مدرسه را به حاضران در این نشست معرفی می‌کند.
همچنین حسین سلیمانی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه به معرفی کتاب «تبلیغ مجازی»، اثر مشترکی از خود و سیدمحمد بصام، از انتشارات کانون اندیشه جوان خواهد پرداخت.
علاقه‌مندان برای شرکت در نشست کتاب‌خوان «مهارت‌های مجازی» می‌توانند از ساعت 10 تا 12 سه‌شنبه 24 بهمن ماه، به سالن جلسات کانون اندیشه جوان، واقع در خیابان وصال شیرازی، کوچه بهنام، پلاک 25 مراجعه کنند.

** مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی، با محوریت کتاب «خداحافظ سالار» آغاز شد
دبیرخانه‌های مسابقه‌های کتاب‌خوانی روشنا و کتاب‌ و زندگی، در دور جدید، به‌صورت مشترک مسابقۀ بزرگ کتاب‌خوانی کتاب «خداحافظ سالار» را برگزار می‌کنند.
کتاب خداحافظ سالار، خاطرات همسر سردار شهید حسین همدانی است که حمید حسام، نویسنده برجسته دفاع مقدس آن را به رشته تحریر درآورده است.
این مسابقه از بهمن 96 تا خرداد 97 برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنند یا عدد 1 را به شماره 1000100015000 بفرستند.
همچنین امکان خرید کتاب در سایت دبیرخانه مسابقه به‌نشانی www.rushana.ir نیز وجود دارد.
«خداحافظ سالار» را نشر بعثت 27 منتشر کرده و در ایام مسابقه با قیمت 140 هزار ریال به فروش می‌رسد.

**سروده علیرضا قزوه نقدمی شود
سلسله جلسات «عصر اثر» که از زمستان 93 در موسسه فرهنگی ادبی شهرستان ادب شروع به کار کرده بود پس از چندین ماه توقف با رویکردی جدید فعالیت خود را آغاز کرد.
در دومین جلسه‌ دوره جدید «عصر اثر»، سید علی موسوی گرمارودی، مصطفی علیپور و علی محمد مودب به نقد و بررسی کتاب «درکلماتم باران می‌بارد» علیرضا قزوه که دربردارنده تازه‌ترین شعرهای سپید این شاعر است می‌پردازند.
مجری و کارشناس ثابت سلسله جلسات «عصر اثر» شعر محمدرضا وحیدزاده شاعر و منتقدِ جوان است.
جلسه نقد و بررسی مجموعه شعر «در کلماتم باران می‌بارد» سه شنبه 24 بهمن ماه سال جاری از ساعت 16 در موسسه فرهنگی شهرستان ادب به نشانیِ تهران، خیابان دکتر شریعتی بالاتر از خیابان آیت‌الله طالقانی، روبروی سینما صحرا، پلاک 168 برگزار می‌گردد.
فراهنگ**1880 ** 1823 خبرنگار:پروین اروجی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی

به گزارش خبرنگار مهر، نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری، رسانه‌ای، قرآنی و علوم انسانی به همت دانشگاه سوره و با همکاری معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

این نشست با حضور عبدالله بیچرانلو استاد دانشگاه و محقق علوم اجتماعی و نعمت الله سعیدی نویسنده و منتقد فرهنگی و مهدی زاده‌حسین سردبیر تلویزیونی محفل برگزار خواهد شد. همچنین دبیر علمی نشست محمدرضا وحیدزاده پژوهشگر رسانه است.

زمان برگزاری دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰ در محل خیابان آزادی، بین خوش و آذربایجان، نبش کامیاران، دانشگاه سوره، طبقه ۳ است.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا به صورت مجازی در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6096884 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • خسرو غفوریان کیست؟