Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما وزراي خارجه مصر و آمريکا درباره تهديدات ناشي از سامانه موشک هاي بالستيک گفتگو کردند.
به گزارش شبکه تلويزيوني العالم، سامح شکري، وزير امور خارجه مصر ، در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با رکس تيلرسون همتاي آمريکايي خود در قاهره، با بيان اين مطلب و با تاکيد بر روابط مثبت ميان آمريکا و کشورش، تصريح کرد روابط ميان مصر و آمريکا در چارچوب تحقق اهداف دو کشور و در حمايت از تلاش هاي مصر براي دفاع از ثبات داخلي، نبرد با تروريسم، ترويج فرهنگ صلح و حل مسالمت آميز درگيري ها و تنش هاي منطقه اي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: اين روابط بر اساس اصل احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلي يکديگر است و ما از حمايت هاي آمريکا از مصر و همچنين نقش بخش خصوصي اين کشور در سرمايه گذاري ها در مصر تشکر مي کنيم.
سامح شکري گفت: بيشتر مذاکرات ما درباره روابط دوجانبه بود و من ابراز تمايل تيلرسون را براي تقويت اين روابط شاهد بودم، ما همچنين درباره پيشنهاد آقاي وزير براي ايجاد ساز و کار ديگري براي مديريت روابط دو کشور يعني رايزني دو به اضافه دو، به معني رايزني وزراي امور خارجه و دفاع دو کشور، گفتگو کرديم، من معتقدم اين پيشنهاد مي تواند در توسعه روابط دو کشور موثر باشد. ما همچنين براي ايجاد روابط راهبردي ميان دو کشور توافق کرده ايم، اين روند پس از آماده سازي زمينه براي گفتگوها، از نيمه دوم سال و با نظارت وزراي امور خارجه دو کشور اجرايي خواهد شد. يکي ديگر از مباحثي که در مذاکرات ما اولويت داشت نبرد با تروريسم بود. مصر اين روزها عمليات قدرتمندانه اي را براي ريشه کن کردن تروريسم در صحراي سينا آغاز کرده است و به اين روند تا زمان پايان دادن به حضور تروريسم در سرزمين مصر ادامه خواهد داد تا بتواند از کشور در برابر تهديدات حمايت کند. ما در اين زمينه از حمايت هاي آمريکا از مصر و همچنين از هماهنگي هاي موجود ميان دو کشور براي بررسي تمامي ابعاد نبرد با تروريسم، اعم از حوزه امنيتي، سياسي و يا ضرورت تغيير در نگرش هاي ديني تشکر مي کنيم.
سامح شکري ادامه داد در گفتگوهايي که با تيلرسون داشتيم بر ضرورت حل موضوع فلسطين، بر اساس اصل تشکيل دو کشور مستقل و اهميت تداوم تلاش هاي آمريکا براي رسيدن به راه حل، تاکيد داشتيم، به طور کلي موضوع فلسطين در مذاکرات ما جايگاه مهمي داشته است. من درباره رويکردهايي که تيلرسون بارها با تاکيد بر اهميت پايان يافتن درگيري فلسطيني اسرائيلي بدان اشاره کرده است، تاکيد کردم. من همچنين بر آمادگي مصر براي به بار نشستن تلاش ها براي تشکيل کشور مستقل فلسطيني، پايان يافتن درگيري ها و توسعه صلح و ثبات در منطقه اشاره کردم. تلاش مصر در اين زمينه در آينده نيز با رايزني با اتحاديه اروپا و اسرائيل ادامه خواهد داشت تا از اين طريق بتوانيم در تلاش براي آغاز مذاکرات و سهيم شدن شرکاي عرب در ثبات منطقه ، نقش داشته باشيم.
وي در پاسخ به سئوالي درباره کره شمالي گفت: مصر به اوضاع کنوني و تهديدات ناشي از ترويج سلاح هسته اي اهميت مي دهد، اوضاع کنوني مي تواند تهديدي براي معاهده منع گسترش سلاح در جهان باشد، به همين منظور تلاش ما تقويت صلح جهاني است، ما در مذاکراتمان درباره تهديدات ناشي از سامانه موشک هاي بالستيک تبادل نظر کرديم، معتقدم اين موارد از قضايايي است که بايد در پي حل آن بر آمد تا بتوان امنيت را در شبه جزيره کره برقرار کرد. ما در اين زمينه همچنان رايزني خواهيم داشت و تدابير ضروري اتخاذ خواهيم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد، با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درودهای گرم روسای جمهور ۲ کشور به یکدیگر،  اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

۲ وزیر همچنین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار  از تلاش ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر مبنای توافق روسای ۲ کشور تبادل هیات‌ها میان موسسات دینی ۲ کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفت‌وگوهای دینی را مفید و موثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین ۲ کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اشغالگر تشکر کرد.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد: همواره برای گفت‌وگو و تماس بین مصر و ایران به عنوان ۲ کشور با تمدنی ریشه دار اهتمام داریم و مصر توجه ویژه به پیگیری توسعه روابط بین ۲ کشور دارد.

سامح شکری همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اشغالگر، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین شود.

سامح شکری مجددا حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش جهت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیداری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)