Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این تصاویر تفنگداران امریکایی در حالی که دود و گلوله همه فضا را فراگرفته است، به سوی مواضع ویت‌کنگ‌ها تیراندازی می‌کنند‌. آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- رسانه‌های بریتانیایی برای نخستین‌بار عکس‌هایی رنگی را از جنگ ویتنام و نبرد سربازان آمریکایی در آن منتشر کرده‌اند. 
به گزارش آفتاب‌نیوز، در این تصاویر تفنگداران امریکایی در حالی که دود و گلوله همه فضا را فراگرفته است،  به سوی مواضع ویت‌کنگ‌ها تیراندازی می‌کنند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، بالگردهایی برای امداد‌رسانی پزشکی و حمل مجروحان آمریکایی در صحنه حاضر شده است. رنگ‌آمیزی عکس‌ها فرایندی ده ساعته داشته است و توسط «رویستون لئونارد» ۵۵ ساله از کاردیف در ولز صورت گرفته است. 
جنگ ویتام از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ میلادی بین نیروهای ویتنام شمالی و جبهه ملی آزادیبخش ویتنام جنوبی معروف به ویت کنگ از یک سو و نیروهای ویتنام جنوبی و متحدان‌اش به ویژه امریکا روی داد. 
دولت آمریکا (آیزنهاور) حضور آمریکا در جنگ را به عنوان راهی برای جلوگیری از گسترش و کنترل کمونیسم در ویتنام جنوبی پیرو نظریه دومینو می‌دانست. با توجه به اصل ریزش دومینو اگر یک منطقه کمونیستی می‌شد مناطق اطراف را هم به دنبال خودش پایین می‌کشید.
 با حمایت چین و شوروی از نیروهای ویت‌ کنگ و ویتنام شمالی و نیز حمایت آمریکا و متحدانش از نیروهای ویتنام جنوبی، درگیری‌های ویتنام بالا گرفت و بتدریج به جنگی بزرگ در سراسر ویتنام و گاه در نقاط دیگر هندوچین تبدیل شد. در ۳۰ آوریل ۱۹۷۵ نیروهای ویت ‌کنگ ویتنام شمالی سایگون را گرفتند و جنگ ویتنام به پایان رسید.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران معترض در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، به اظهارات دو رو و متزورانه رئیس‌جمهور این کشور درباره زنان و دختران ایرانی پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

حقوق بشر آمریکایی: پیام نوروزی بایدن: آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد، زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند و ما به همراه شرکایمان، مقام‌های ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد!

چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد…

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • سرمربی جدید تیم ملی ویتنام باز هم از کره
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است