Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- مديرعامل برق منطقه اي غرب گفت: شرکت منطقه اي غرب روزانه 500 مگاوات برق مازاد خود را از طريق شبکه سراسري به استان دياله عراق صادر مي کند و اين ميزان 40 درصد از صادرت برق کشورمان را تشکيل مي دهد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي چهل اميراني روز دوشنبه در نشست خبري که در سرسراي شرکت برق منطقه اي غرب برگزار شد، ميزان توليد برق کرمانشاه را هزار و 624 مگاوات در روز اعلام کرد و افزود: در استان روزانه 800 مگاوات برق مصرف و مازاد آن به شبکه سراسري برق کشور تزريق مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: شرکت برق منطقه اي غرب از طريق پست هاي برق سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب روزانه 500 مگاوات به قيمت ولتي 11 سنت معادل 480 تومان به عراق صادر مي کند در حالي اين قيمت براي مصرف کنندگان داخلي 60 تومان است.
وي در ادامه مهم ترين پروژه در دست احداث را نيروگاه برق اسلام آباد با توليد 900 مگاوت عنوان کرد که به تنهايي جوابگوي برق مصرفي استان است که تابستان سال آينده به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل شرکت برق منطقه اي غرب، همچنين از احداث نيروگاه 230 مگاوات شاهد، توسعه نيروگاه 230 مگاوات زاگرس، افزايش بار پست هاي قصرشيرين و جوانرود، احداث پست هاي 63 ولت قره سو و هرسين خبر داد که در دست اجراست.
او همچنين راه اندازي پست 63 ولت شهرک صنعتي فرامان، پست 63 ولت دوم سرپل ذهاب و نيروگاه 230 مگاوات داريان و انتقال 45 کيلومتري برق آن به شهر جوانرود را از جمله طرح هاي مهم شرکت برق منطقه اي غرب در سال جاري دانست.
وي کل اعتبار هزينه شده براي پروژه هاي استان کرمانشاه در سال جاري را 900 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: براي تعمير، پايش و نگهداري وضع موجود خطوط و نيروگاه و پست هاي استان نيز 80 ميليارد ريال هزينه شده است.
اميراني، اولويت اول شرکت برق منطقه اي غرب را حفظ، پايش و نگهداري تجهيزات و امکانات موجود و بعد توسعه دانست.
او رعايت نکردن مصرف برق را مشکل بزرگ فرهنگي دانست گفت: کشور ما 2 و نيم برابر استاندارد جهاني برق مصرف مي کند و در واقع به اندازه 200 ميليون نفر برق مصرف مي کنيم و اين هزينه بسيار زيادي براي کشور به همراه دارد.
وي در ادامه افزود: در ساعت هاي اوج مصرف برق، به پنج هزار مگاوات برق نياز بيشتري پيدا مي کنيم و براي جبران آن نيروگاه ها به حالت آماده باش در مي آيند که اگر فرهنگ بهينه مصرف کردن بين مردم رواج بيابد ديگر لازم نيست با هزينه بسيار سنگين نيروگاه را توسعه و يا احداث کنيم.
**خريد انرژي پاک را تضمين مي کنيم
مديرعامل شرکت برق منطقه اي غرب در ادامه گفت: سرمايه گذاري در حوزه برق سنگين است اگر بخش خصوصي براي توليد انرژي پاک مانند پنل هاي خورشيدي پا پيش بگذارد استقبال مي کنيم و خريد برق آنها را تضمين مي کنيم.
وي با بيان اينکه هيچ نيروگاه برقي در سطح استان از سوخت فسيلي استفاده نمي کند، گفت: نيروگاه حرارتي بيستون نيز الان با سوخت گاز کار مي کند.
**در تامين برق مناطق زلزله زده مشکلي نيست
اميراني با بيان اينکه در زلزله 7.3 دهم ريشتري 21 آبان ماه استان، 12 پست برق از مدار خارج شد، گفت: 11 پست بعد از يک ساعت به مدار وصل شدند و فقط پست سرپل ذهاب به دليل شدت خسارت بعد از 12 ساعت به مدار آمد و از روز اول اين مناطق از نعمت برق برخوردار بودند.
وي خسارت زلزله به تاسيسات و تجهيزات برق را 50 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: از روز اول زلزله برق مصرفي اين مناطق به بيش از 2 برابر افزايش يافت و اين کار مشکلاتي را ايجاد کرد که با تلاش پرسنل شرکت برق اين مشکل برطرف شد و الان هيچ جاي نگراني نيست.
اميراني، علت قطعي برق در روزهاي نخست را جايگزين شدن مصرف برق به جاي گاز، نفت و وسايل گرمايشي و پخت و پز دانست که بار مصرف برق استان را به شدت بالا برد ولي الان با توسعه افزايش پست 63 ولت دوم اين مشکل وجود ندارد.
شرکت برق منطقه اي غرب به استانهاي کردستان، ايلام و کرمانشاه با بيش از 71 هزار کيلومتر مساحت و حدود چهار ميليون نفر جمعيت خدمات رساني مي کند.
سال 1308 اولين نيروگاه يا پست برق وارد شهر کرمانشاه شد.
استان کرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت داراي 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده علي مولوي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، مهدی منصوری با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در این راستا تاکنون در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد، همچنین در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

منصوری تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 749193

دیگر خبرها

  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید