Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@23:55:57 GMT

چطوربا فرزندمان درباره بلوغ صحبت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۶۱۳۵۷

چطوربا فرزندمان درباره بلوغ صحبت کنیم؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، چه بخواهید و چه نخواهید فرزندتان بزرگ می‌شود و باید درباره تغییراتی که در انتظار اوست، با او صحبت کنید. دوران بلوغ دوران حساسی است که باید قبل از رسیدن به آن فرزندتان را با نشانه‌هایش آشنا کنید تا با امنیت و آرامش بیشتری این دوره را پشت سر بگذارد. اما درباره این دوران چه باید گفت؟ از چه زمانی باید صحبت از بلوغ را شروع کنید و چطور باید نگاه فرزندتان را به این دوران اصلاح کنید؟

 

 

اگر پای بلوغ زودرس در میان نباشد، حدود ۱۰ سالگی زمان خوبی برای گفت‌و‌گو با بچه‌ها درباره بلوغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در این سن به قدری بزرگ شده‌اند که بفهمند بزودی قرار است شبیه بزرگسالان شوند و البته از نظر جسمی آنقدر به بلوغ نزدیک هستند که کم کم نشانه‌های آن را در خود ببینند.

دوران بلوغ اگرچه در بیشتر مواقع بحرانی است اما اگر آن را برای فرزندتان مثبت جلوه دهید و نشان دهید که سرآغاز تحولات بزرگ و مؤثری در اوست، می‌توانید امیدوار باشید که راحت‌تر از آن عبور کنید.

 


اینکه مادر باید درباره بلوغ با بچه‌ها حرف بزند یا پدر، بیشتر به نوع رابطه شما و میزان صمیمیت‌تان با فرزندتان بستگی دارد. شاید لازم باشد هر دوی شما در این باره صحبت کنید یا آن کسی که بیشتر با کودک دمخور است بحث بلوغ را پیش بکشد.

برای صحبت درباره بلوغ می‌توانید از یک فرصت مناسب مثل روز تولد فرزند استفاده کنید یا از یک گردش دونفره والد و فرزندی. مثلاً یک آخر هفته که با هم به کوه رفته‌اید در این باره صحبت کنید یا یک روز عصر با هم به پیاده روی بروید و صحبت صمیمانه‌ای در این رابطه داشته باشید. بگذارید صحبت از این اتفاقات در فضایی آرام رخ دهد.

 

 

بعد از نخستین گفت‌و‌گو‌ها درباره بلوغ، بتدریج برای فرزندتان سؤالاتی پیش می‌آید که ممکن است در مراجعه‌های پی در پی آنها را از شما بپرسد. اگر سرتان شلوغ است، به او بگویید در نخستین فرصت (زمان دقیق تعیین کنید) با او صحبت خواهید کرد. این زمان را پشت گوش نیندازید و اجازه دهید شما منبع اطلاعات او باشید نه دوستان یا اینترنت.


اینکه چه چیزی بگویید و تا چه حدی مسائل را باز کنید به‌ شرایط سنی فرزند شما و میزان درک او از وقایع یا نزدیک بودنش به‌زمان بلوغ برمی‌گردد. بهتر است کتاب‌های مرتبط با بلوغ را که مناسب سن فرزندتان هستند بخرید و در اختیارش بگذارید یا با هم آنها را مطالعه کنید.از تجربیات دوران بلوغ خود خاطراتی برای فرزندتان بگویید تا دریابد این دوره کاملاً طبیعی است و شما بخوبی او را درک می‌کنید.

 

درنگ

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ویدیویی پربازدید از انگلیسی صحبت کردن جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903012

دیگر خبرها

  • حسینی: این صحبت‌ها درباره لیموچی بس است!
  • (ویدئو) بچگانه صحبت کردن شیرین «نون خ»
  • واکنش حجازی به ماجرای بازی پیکان و استقلال
  • ببینید | ویدیویی پربازدید از انگلیسی صحبت کردن جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی
  • پاسخ تند پرسپولیس به انتقاد مدیر سپاهان
  • حجازی: درباره بازی با پیکان بهترین تصمیم گرفته می‌شود
  • عکس| پاسخ تند پرسپولیس به صحبت‌های مدیر تیم سپاهان
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • اینزاگی: خوشحالم که طارمی را جذب کردیم
  • تنها گل دوران حرفه ای ادوین فن در سار (3 می، 1998) / فیلم