Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در نخستين مصاحبه خود پس از توافق با سران احزاب سوسيال دموکرات و سوسيال مسيحي براي تشکيل دولت ائتلافي، پاسخ قاطعي به منتقدان خود داد و تاکيد کرد که قصد کناره گيري از اين سمت را نداشته و مي خواهد تمام چهار سال آينده به هدايت دولت آلمان بپردازد.
«آنگلا مرکل» در حالي اين سخنان را بيان کرد که گروهي ازاعضاي حزب مرکل از اين که وي با اختصاص وزارت خانه هاي کليدي خارجه، دارايي، کار و اموراجتماعي به حزب سوسيال دموکرات موافقت کرده، بسيارناراضي اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محبوبيت مرکل درماههاي اخير با توجه به ناکامي وي براي تشکيل دولت ائتلافي با احزاب «دموکرات آزاد» و «سبزها» و نيز مذاکرات بسيار دشوار با حزب سوسيال دموکرات و دادن امتيازات بسيار به اين حزب به منظور کسب رضايت آن براي مشارکت در دولت ائتلافي با کاهش قابل توجهي روبرو شده است.
البته مرکل چاره ديگري براي تشکيل دولت جز موافقت با خواسته هاي سوسيال دموکراتها نداشت.
وي با سه گزينه تشکيل يک دولت اقليت، برگزاري انتخابات پارلماني مجدد و يا ائتلاف با حزب سوسيال دموکرات مواجه بود.
تصميم بزرگ مرکل و کاهش محبوبيتش
به گفته پروفسور توماس ياگر Thomas Jaeger در آلمان تنها يک امکان براي تشکيل يک دولت پايدار وجود دارد وآن تشکيل ائتلاف بزرگ با مشارکت احزاب متحد مسيحي و سوسيال دموکرات است.
مرکل براي جلوگيري از انحلال پارلمان و برگزاري انتخابات مجدد پس از چهار ماه رايزني با احزاب، ناچار به تشکيل دولت ائتلافي با حزب رقيب خود شد.
با اين حال اين مساله براي وجهه و محبوبيت وي چه در بين مقامات، اعضاء و هواداران حزب دموکرات مسيحي و چه در افکار عمومي آلمان گران تمام شده و در مجموع باعث کاهش محبوبيت و اقتدار وي شده است.
مخالفان مرکل، عدم موفقيت در تشکيل دولت ائتلافي با دو حزب دموکرات آزاد و سبزها که بيش ازدو ماه زمان برد را به معناي ناتواني مرکل در ائتلاف سازي و دادن امتيازات زياد به حزب سوسيال دموکرات براي تشکيل ائتلاف بزرگ را نشانه کاهش اقتدار و ضعف آشکار وي تلقي مي کنند.
در چنين شرايطي تقاضاها براي کناره گيري وي از پست صدر اعظمي و روي کار آمدن يک صدراعظم جديد و پر انرژي درميان هم حزبي ها و مردم آلمان افزايش يافته است.
چالش هاي اين روزهاي مرکل
درعين حال مرکل با چالش هاي داخلي و خارجي زيادي مواجه است.
در بعد داخلي به رغم مذاکرات مفصل با سوسيال دموکراتها و توافق بر سر مسائل اصلي مي توان پيش بيني کرد که در عمل اختلافات و اصطکاک هاي زيادي بين مقامات ارشد دولت ائتلافي بروز خواهد کرد.
اما در بعد خارجي به رغم استقبال مقامات اتحاديه اروپا و سران اروپايي از تشکيل دولت جديد آلمان، مي توان پيش بيني کرد که مرکل صلابت و اقتدار قبلي را ديگر نخواهد داشت وبدين ترتيب مرکل براي به کرسي نشاندن ديدگاهها واقدامات مد نظر خود با موانع جدي مواجه خواهد شد.
هر چند «جوزف يانينگ» Josef Janning پژوهشگر شوراي روابط خارجي اروپا معتقد است که آلمان نقش فراينده اي در رهبري اروپاي جديد ايفا خواهد کرد. با اين حال ايفاي اين نقش با چالش هاي زيادي مواجه خواهد بود. 134/110
نويسنده: سيدرضا مير طاهر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های آوج در مسیر توسعه

زرگر فرماندار آوج گفت: اتکای به بودجه‌های دولتی و تصدی گری دولت به این حوزه آسیب زده است. در آوج هم همچنان تصدی گری دولت وجود دارد و لازم است که دولت بخش خصوصی را وارد امر کند.

زرگر افزود: طرح‌های گردشگری شهر آوج به همت شهرداری انجام شده است و ۳۷ هکتار لازم است که به بخش خصوصی واگذار شود.

زرگر گفت: لازم است اداره راه و شهرسازی در نحوه واگذاری‌ها اهتمام بیشتری صورت بدهد و اداره میراث فرهنگی هم سازوکار مناسب را در اجرا کند. امیدواریم با تغییر و تحولاتی که صورت گرفته اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام شود.

زرگر اضافه کرد: میراث فرهنگی طرحی آماده کرده که در حال نهایی شدن است و پتانسیل جذب گردشگر را دارد.

زرگر گفت: در آبگرم مشکل حقوقی و قانونی مانع توسعه است. در حال حاضر فقط یک واحد آبدرمانی فعال است. مشکل ما مجتمع الماس غرب است که پروژه ۲۰ الی ۳۰ درصد پیشرفت داشته، اما باتوجه به مشکل قانونی در راستای مالکیت آب‌ها راکد مانده است. باتوجه به اینکه مالک آب دولت است و جزو انفال محسوب می‌شود باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

داداشی شهردار آوج هم گفت: در این زمینه جلسات متعددی با اداره راه و شهرسازی برگزار شده است. املاک مذکور در تملک این اداره است و برای ورود بخش خصوصی باید کارسازی شود.

داداشی گفت: نحوه واگذاری توسط اداره راه و شهرسازی مناسب نیست و بنابراین سرمایه گذار بخش خصوصی ورود نمی‌کند.

داداشی اظهار کرد: خارج شدن آوج از عنوان توسعه نیافته در گرو اینست که باید مجوز‌ها به خود شهرستان واگذار شود. بهترین راهکار اینست که تملک زمین‌ها به شهرداری واگذار شود. در ورودی شهر آوج گردنه حادثه ساز وجود دارد که اقداماتی در زمینه رفع نواقص آن صورت گرفته است. در بحث میادین هم میدان اصلی از هفته آینده کلید می‌خورد. اصلاح بلوار اصلی شهر بود که آن هم با ۳۰ درصد پیشرفت روبروست.

آوج متشکل از دو بخش آبگرم و آوج به مرکزیت آوج با بیش از ۴۳ هزار جمعیت که ۷۰ درصد آن در روستا‌ها ساکن هستند، شهرستانی در جنوب غربی استان قزوین واقع است.

آوج در ردیف شهرستان‌های محروم و کم‌تر توسعه یافته کشور قرار دارد، اما از ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری و کشاورزی برخوردار است، اگر به ظرفیت‌های اوج بیشتر توجه شود ومورد عنایت مسئولان قرارگیرد قبول داربه منطقه‌ای کاملاً توسعه یافته تبدیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درویش: سپاهان از کجا قدرت می‌گیرد که اینگونه توهین می‌کند؟
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی