Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبه نظامیان کُرد در جدید ترین عملیات خود در محور «راجو» موفق شدند با یک کمین دقیق در حومه شهرک «شیه»، ۳۲ تن از نیروهای متجاوز را به هلاکت برسانند و دهها تن دیگر را هم زخمی کنند.

سرویس جهان مشرق- عملیات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در مناطق کُردنشین شمال استان حلب سوریه وارد سی و یکمین روز شده و خبرها حاکیست، درگیری های سنگین در غرب عفرین به شدت در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، حومه غربی مناطق «راجو و جندیرس» از جمله محورهایی به شمار می آیند که در روزهای گذشته، شاهد سنگین ترین درگیری ها میان نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان کُرد بوده است.

از حومه غربی منطقه «جندیرس» خبر می رسد، عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات و نیروهای ارتش ترکیه، بخش های وسیعی از روستاهای «اشکان غربی و اسکندر» را به اشغال خود درآورده اند اما تاکنون موفق به تثبیت مواضع نشده اند.

نیروهای متجاوز ارتش ترکیه و تروریست های متحد آنان روستاهای «حاج بلال و خلیل کوی» را هم به اشغال خود درآورده اند و شبه نظامیان کُرد را به سمت مناطق شرقی (اغجله) و مناطق جنوبی (جندرس) عقب راندند. آمار کشته‌ها و زخمی های تروریست‌های سپر فرات در این محور به ۲۶ تن رسیده است.

**ّنقشه تحولات عفرین**
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از وقوع درگیری های سنگین در حومه غربی منطقه «الشیخ الحدید» خبر داد و گفت: کنترل روستاها و ارتفاعات در این محور دست به دست می‌شود و برخی مناطق مرزی به دلیل حجم سنگین درگیری‌ها از دو طرف خالی شده است.

این منبع میدانی به مقاومت شدید شبه نظامیان کُرد در مقابل حملات نیروهای ارتش ترکیه در حومه غربی منطقه «راجو» اشاره کرد و افزود: نیروهای کُرد تاکنون اجازه نزدیک شدن نیروهای متجاوز را به این منطقه نداده اند.

وی با بیان این که نیروهای شبه نظامی کُرد در کوهستان های راجو تلفات سنگینی را به تروریست ها و ارتش ترکیه وارد کرده‌اند، گفت: نیروهای متجاوز به دلیل بالا رفتن تعداد تلفات و  متحمل شدن خسارت‌های سنگین در منطقه زمین‌گیر شده اند.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد در جدید ترین عملیات خود در محور راجو موفق شدند با یک کمین دقیق در حومه شهرک «شیه»، ۳۲ تن از نیروهای متجاوز را به هلاکت برسانند و دهها تن دیگر را هم زخمی کنند. در لیست کشته شدگان نام ۱۱ نظامی ارتش ترکیه دیده می شود.

از حومه غربی منطقه «مرویه» هم خبر می رسد، درگیری ها در این محور نسبت به روزهای گذشته کاهش محسوسی داشته است و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در منطقه «بل کوی» همچنان زمین گیر هستند.

**ّنقشه تحولات عفرین**
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در محورهای شنگال و بلبل هم درگیری های سنگین ادامه دارد و کنترل مناطق در چند روز گذشته میان طرفین دست به دست شده است؛ تغییر میدانی مشهودی در این محور مشاهده نشده و تلاش طرفین درگیر برای تثبیت مواضع در این محور نتیجه نداده است.

منابع میدانی از هلاکت ۱۶۷ تن از عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در جریان درگیری های یک ماه گذشته در مناطق مختلف عفرین هم خبر داده اند و اعلام کرده اند: حداقل ۳۵ نظامی ارتش ترکیه هم در ۳۰ روز گذشته کشته شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در یک ماه گذشته حداقل ۱۲۵ تن از شهروندان مناطق کُردنشین شمال استان حلب (عفرین) جان خود را در نتیجه حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه از دست داده اند و بیش از ۳۹۰ تن هم مجروح شده اند.

خسارت حملات توپخانه ای ترکیه به عفرین

حملات هوایی جنگنده های ارتش ترکیه علیه شهروندان در مناطق مختلف عفرین در حالی ادامه دارد که خبرها حاکیست، تصفیه خانه آب شهرک «شران» در شمال شرق منطقه عفرین هدف قرار گرفته شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: ارتش ترکیه پس از ناکامی در میدان نبرد حالا تسلیم کردن مردم  را دنبال می کند که نمونه آشکار  این مسئله هدف قرار دادن مجموعه  حساسی است که آب اشامیدنی هزاران نفر را تامین می کند.

به گزارش مشرق، حمایت های نظامی ارتش ترکیه از گروه های تروریستی همچنان ادامه دارد و در جدیدترین اقدام صورت گرفته توسط آنکارا، کاروان نظامی دیگری از گذرگاه مرزی «کفر لوسین» به سمت شهرک های «صلوه» و «داره عزه» به حومه شمالی استان ادلب انتقال داده شده است.

خسارت های حمله ترکیه به مناطق مسکونی عفرین

منابع میدانی هدف از انتقال این کاروان نظامی جدید را تقویت مواضع تروریست ها در شمال  استان ادلب دانستند و اعلام کردند: به نظر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی این بار در تلاش هستند شانس خود را برای اشغال بخش هایی از عفرین در شمال استان ادلب آزمایش کنند.

به گزارش مشرق، برخی خبرها  از هجوم نیروهای ارتش ترکیه به اردوگاه های مرزی شهروندان آواره سوری حاکیست و اعلام شده که مردان جوان به زور از اردوگاه ها بیرون کشیده می شوند تا در عملیات علیه شبه نظامیان کُرد در عفرین به عنوان سپر انسانی به کار گرفته شوند.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض