Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@15:56:14 GMT

بازداشت دو عضو شورای شهر قوچان در پی نزاع

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۶۴۰۲۵

رویداد۲۴-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان از بازداشت دو تن از اعضای شورای شهر قوچان و پیمانکار یک پروژه عمرانی در پی نزاع خبر داد.

رمضانعلی آذری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از بازداشت دو عضو شورای شهر و پیمانکار یک پروژه عمرانی به دلیل نزاع خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح عمرانی با عنوان تقاطع هم سطح میدان ورزش در سطح شهر قوچان زمان بر شده است موجب بروز برخی از نارضایتی ها به خصوص در میان اهالی محدوده طرح شده است و همچنین در بحث تردد شهری هم برای مجموعه شهرستان مشکلاتی را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از دلایل نارضایتی مردم را وجود شبهاتی در خصوص اجرای این طرح دانست و افزود: در ابتدای اجرای این طرح مقرر بوده ظرف مدت 90 روز کاری این پروژه به بهره برداری برسد و این در حالی است که اکنون مدت زمان زیادی از اجرای این طرح گذشته است و هزینه بسیاری را بر دوش مردم منطقه گذاشته و تمام این موارد موجب انباشت نارضایتی دربین مردم شده است.

آذری با اشاره به وقوع درگیری در روز 21 بهمن ماه جاری در محدوده اجرای این طرح گفت: اخیرا چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر قوچان به محل اجرای پروژه واقع در میدان ورزش رفته اند و با مهندسین طرح و مجری طرح موجبات درگیری را فراهم کردند که پس از انجام تحقیقات اولیه در این زمینه و با ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی با توجه به شکایت متقابل طرفین این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه از مجروح شدن یک مهندس و یک کارگر شاغل در موضوع پروژه خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه جراحات وارده در سطح حاد نیست اما با شکایت متقابل طرفین دلیل کافی برای بازپرسی برای بازداشت تحقیقی طرفین وجود دارد و بر همین اساس دو تن از اعضای شورای شهر و پیمانکار پروژه بازداشت شدند و احتمال بازداشت دو تن دیگر از اعضای شورای شهر هم وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان در ادامه تصریح کرد: امیدواریم که مجریان طرح های عمرانی همه زوایای طرح و به ویژه حقوق مردم را رعایت و پس از آن به اجرای پروژه های عمرانی اقدام کنند و توجه داشته باشند که نادیده گرفتن مردم در زمینه استملاک اراضی برای طرح های عمرانی و ندادن بهای عادله باعث پرونده سازی برای دستگاه قضا می شود.

وی افزود: صرف نظر از این مباحث موضوع نزاع دسته جمعی جرمی است که همیشه فرهنگ ها و سنت های یک اجتماع را مورد هدف قرار می دهد و ما نباید اجازه دهیم که مردم شهر ما به این قبیل رفتارها اشتهار پیدا کنند اما مشاهده این قبیل رفتارها از کسانی که مسئولیتی هم به عهده دارند بدتر است.

آذری با بیان این نکته که در فرهنگ عام علت اشتهار به نزاع و فزونی رفتارهایی از قبیل ضرب و جرح، توهین و فحاشی در جامعه به دلیل جهل و کم سوادی و نا فرهیختگی و انحطاط فرهنگی است، تاکید کرد: نتیجه ترویج خشونت بحران اجتماعی در یک جامعه است اما چیزی که ما ازاین مرز و بوم سراغ داریم فرهنگ و تمدن دیرینه عاری از همه این موارد گفته شده است و ما باید ثابت کنیم در فرهنگ و تمدن قوچان و قوچانی چنین مواردی نیست.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بیگلریان بعدازظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران به جمعیت ۱۱ هزار نفری شهر اشاره و اضافه کرد: این درحالی که شمار جمعیت شناور آن بیش از این میزان است.

وی نداشتن طرح هادی را مهمترین مشکل شهر بیان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۶ تهیه طرح هادی در دستور کار قرار گرفت و ۸۴۰ هکتار محدوده شهری درنظر گرفته شده است.

وی با عنوان این که ۶۱۷ هکتار مربوط به طرح‌های ۱۳ روستای منطقه است، گفت: بازنگری و تصویب این طرح سال‌های سال در دستور کار قرار دارد.

بیگلریان ترافیک هسته مرکزی شهر را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و گفت: به عنوان شورا و شهرداری کار تملک واحدهای تجاری در مسیر را انجام دادیم و امسال نیز هشت دهنه مغازه تملک می‌شود.

رئیس شورای شهر هچیرود گفت: برای ساخت پل مرکزی شهر نیازمند اعتبار هستیم و پیگیری‌های زیادی برای تحقق آن انجام دادیم.

وی با اشاره به پروژه‌های ساحلی در ساحل کیاکلا، دوجمان و مرکز شهر اشاره و اضافه کرد: اجرای دیواره سنگی برای ساخت بوستان و فضای سبز صورت گرفته است.

وی پیاده راه سلامت مدبون را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: این پیاده راه به طول ۲.۵ کیلومتر اجرا می‌شود و در این راستا قراردادی با آب منطقه‌ای استان داشتیم و حریم آن را به مدت ۱۰ سال اجاره کردیم و این پروژه در قالب چهار فاز انجام می‌شود.

بیگلریان با اظهار این که در حال تملک دو هزار مترمربع زمین آتش نشانی شهرداری هستیم، استیجاری بودن شهرداری را از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت: برای نجات شهر هچیرود نیازمند ایجاد دو راه دسترسی هستیم و باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای شهر هچیرود راه دسترسی ۲۴ متری سالار را از جمله طرح‌های برای گره گشایی ترافیک بیان کرد و گفت: در سال جاری در زمینه تملک املاک واقع در مسیر خیابان‌ها و طرح‌های عمرانی چهار پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

وی گفت: در زمینه هدایت آب‌های سطحی، لایروبی انهار و رودخانه و غیره ۴۳ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان طراحی شده است و برای احداث پارک‌ها، میادین، فضای سبز، نصب المان، مبلمان شهری، زیباسازی شهری و غیره نیز ۲۷ پروژه با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است.

وی شمار پروژه‌های عمرانی شهرداری را ۱۲۳ پروژه با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه شهرداری در سال جاری ۵۹۴ میلیارد تومان است.

کد خبر 6090130

دیگر خبرها

  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢