Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر کوهپایه گفت: بافت از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از سوی دیگر به جهت فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازاصفهان شرق ؛قوام الدین ضیایی در اصفهان اظهار کرد: شورای شهر و شهردار کوهپایه به منظور ایجاد برنامه‌ای کارشناسی شده بعنوان طرح چشم انداز و بنیادی با دعوت از صاحب نظران شرکت نواندیش پیشگام و دعوت از دکتر مجلسی جهت حفظ و حراست تام و بررسی راهکارهای نوین در این خصوص جلساتی برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسات و نشست‌ها تعیین محدوده‌های بافت قدیم شهر با توجه به اینکه بافت فرسوده شهری نقطه آغازین رشد شهر و بیان گر فرهنگ هم زیستی مردمان یک مجتمع در ابتدای سکونت آن‌ها در یک مکان خاص است.

رئیس شورای شهر کوهپایه تصریح کرد: بافت فرسوده شهر کوهپایه در گذشته قابل سکونت بوده و در یک دوره زمانی نسبتا طولانی به فرسودگی گرائیده است و اینکه بافت از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از سوی دیگر به جهت فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و نیز عدم تطابق با زندگی امروز شهری دارای مشکلات روبنایی و زیرساختی است و توجه به این مهم که وجود این بافت در سطح شهر سبب شده تا شهر با پدیده پژمردگی شهری و تنزل شرایط اجتماعی، اقتصادی و کالبدی بافت مواجه شود.

ضیایی در ادامه گفت: این بافت به دلیل نداشتن زیرساخت مناسب و عدم استحکام لازم در معرض مخاطرات جدی قرار داشته و نبود امکانات زندگی در بافت ناکارآمد شهر نسبت به بافت‌های جدید و نوساز و عدم دسترسی به خدمات شهری سبب تخلیه بافت و کاهش امنیت به مرور زمان رخ داده و از دیگر معضلات این بافت کاهش ارزش اقتصادی زمین و عدم تمایل به سرمایه گذاری نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: عدم توجه به این بافت، سبب گسترش شهر به سمت اطراف و هزینه هاى هنگفتى را برای شهرداری وشهروندان در بر داشته لذا به منظور پیشگیرى از عواقب نامطلوب و گاه غیر قابل جبران این معضل فراگیر، مداخله صحیح در این بافت و نوسازى آن است که ضرورى به نظر می رسد.

قوام الدین ضیایی بیان کرد: از این رو شهرداری و شورای شهر کوهپایه با انتخاب مهندسین مشاور با تجربه در این زمینه، سعی در اصلاح معضلات مذکور در بافت فرسوده شهر دارند.

در صورت تعیین محدوده بافت فرسوده با بررسی سه شاخص فرسودگی(ناپایداری، نفوذناپذیری و‌ ریزدانگی)، مشوق هایی از سوی دولت جهت نوسازی بافت مانند اعطای وام و بسته تشویقی نوسازی به ساکنین این محدوده با تحقق این برنامه میان مدت تعلق می گیرد.که هم مطلوب شهروندان عزیز وهم شورا و شهرداری شهر را فراهم خواهد کرد.

رئیس شورای شهر کوهپایه اذعان کرد: عنایت به همه موارد دراحیائ بافت قدیم برای حفظ بناهای تاریخی و میراث فرهنگی که از جهاتی مدنظر و جزو برنامه های ویژه این شورا در دور پنجم است و نوید همه این برنامه ها از چند جهت و تاثیر بسزا و شگرف آن در اقتصاد آحاد اجتماع از جهتی دیگر حسن توجه همه شهروندان را می طلبد تا اینکه در آینده بسیار نزدیک شاهد شکوفایی و رشد توان اقتصادی و معیشتی شهروندان با جلب و جذب گردشگران و بالطبع ارتقائ موقعیت سیاسی منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکوم به قصاص در دزفول از چوبه‌دار رهایی یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: ۲۳ سال پیش در دزفول قتلی رخ داده که منجر به ایجاد اختلافات شدید و نزاعی بین ۲ طایفه ساکن استان لرستان شده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف و با ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و همچنین درخواست مکرر خانواده قاتل از شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول برای وساطت برای حل و فصل موضوع، با موافقت رئیس دادگستری این شهرستان، اعضای این شعبه به خرم آباد عازم و با هماهنگی صورت گرفته، چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان اولیای دم برای اخذ رضایت و اقدامات اولیه را انجام دادند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: اولیای دم پس از ۲۳ سال از قاتل فرزند خود گذشت کردند و زندگی دوباره‌ای را به او بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

کد خبر 6099141

دیگر خبرها

  • چرا مشوق‌های نوسازی در شهرداری‌های استان یزد خاک می‌خورد؟
  • بسته‌های تشویقی بازآفرینی برای مردم جذابیت ندارد
  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • محکوم به قصاص در دزفول از چوبه‌دار رهایی یافت
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری