Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «میدل ایست آی» فاش کرد ائتلاف تحت رهبری سعودی که یمن را بمباران می‌کند، کمتر از پانزده درصد از بیش از سیصد تخلف اعلام شده در قوانین بین المللی را که نیروهایش مرتکب شده‌اند، بررسی می‌کند.

این پایگاه اینترنتی اعلام کرد: وزارت دفاع انگلیس بیش از سیصد و شانزده مورد تخلف از قوانین انسانی را که ائتلاف تحت رهبری عربستان مرتکب آن‌ها شده شناسایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال، گروه بررسی کننده این موارد در این ائتلاف که در ریاض مستقر است، فقط چهل و یک گزارش از تلفات غیرنظامیان ناشی از حملات هوایی را بررسی کرده است.

سازمان ملل برآورد کرده است از زمان آغاز جنگ خونین یمن در مارس۲۰۱۵ تاکنون بیش از ده هزار نفر کشته شده‌اند. فقط در ده هفته گذشته هشتاد و پنج هزار نفر در آنچه به بزرگترین بحران انسانی جهان تبدیل شده است، آواره شده‌اند.

بیش از بیست و دو میلیون نفر نیازمند کمک هستند؛ بدترین مورد شیوع وبا در تاریخ معاصر، یمن را فرا گرفته است. با وجود این، عربستان در برابر درخواست‌ها مبنی بر پایان دادن به بمباران‌های سه ساله‌اش مقاومت کرده است.

افسران رابط نیروی هوایی عربستان در مقر آن در ریاض مستقرند تا بر عملیات‌ها نظارت داشته باشند. دولت انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن، مجوز فروش بیش از شش میلیارد و سیصد میلیون پوند سلاح از جمله بمب‌ها و موشک‌های هدایت شونده با لیزر را به عربستان صادر کرده است.

با وجود این، وزارت دفاع انگلیس از تایید این موضوع خودداری کرده است که آیا سلاح‌های عرضه شده از طرف انگلیس در هیچکدام از این اتهامات استفاده شده‌اند یا خیر.  

در عین حال، انگلیس درخواست‌ها برای بررسی بین المللی را در خصوص این اتهامات رد کرده است. در عوض، انگلیس اعلام کرده است عربستان باید در موارد تخلفات انسانی، بررسی‌هایی انجام دهد.

انتهای پیام/

افشاگری میدل ایست آی درباره بی توجهی ائتلاف سعودی به تخلفات در یمن

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، همزمان با حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مقاومت مبارزان فلسطینی در برابر نظامیان صهیونیست، کرانه باختری نیز شاهد تنش میان فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «جباره» در شرق شهر «طولکرم» واقع در کرانه باختری به سوی یک خودرو فلسطینی آتش گشوده‌اند. هنوز جزییات بیش‌تری از زخمی‌ها یا شهیدان احتمالی این حادثه گزارشی مخابره نشده است.

همچنین در پی یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عزون» در شرق «قلقیلیه» واقع در کرانه باختری، این منطقه شاهد وقوع درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی بود.

روستای «دوما» در جنوب شهر «نابلس» واقع در کرانه باختری نیز با یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی روبرو شد.

نظامیان صهیونیست در اطراف ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عناب» واقع در شرق شهر طولکرم نیز یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی «فیروز سلامه» که یکی از بانوان آزاده توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی در غزه است، «لمی غوشه» بانوی خبرنگار و از اسیران آزادشده در گذشته و «رامز عواد» خبرنگار فلسطینی را در ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عطاره» بازداشت کرده‌اند.

کد خبر 6091430

دیگر خبرها

  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است