Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@03:03:38 GMT

چطور چاقی شکمی را از بین ببریم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۶۵۶۷۲

چطور چاقی شکمی را از بین ببریم؟

در صورت داشتن چاقی شکمی لازم است بعضی از عادات روزمره خود را تغییر دهید. مثلا تمرین های بدنی منظم روزانه، از جمله تمرین‌های مخصوص لاغری شکم و تمرین‌های مناسب قلب و عروق انجام دهید (مانند پیاده‌روی، دوچرخه، شنا و طناب زدن). با مصرف بیشتر آب و چای سبز آب‌رسانی بیشتر به بدن انجام دهید و تغذیه سالم‌تر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، داشتن چربی اضافه در ناحیه شکم، که چاقی شکمی نامیده می‌شود، فقط یک اشکال زیبایی و عدم تناسب‌اندام محسوب نمی‌شود، بلکه، برای سلامتی خطرناک است. اگر دچار چاقی شکمی هستید، حتما لازم است که از یک رژیم غذایی پرهیزی پیروی کنید.

خطرات چاقی شکمی

شکم یکی از نواحی بدن است که چربی راحت‌تر از بقیه بخش‌های بدن ذخیره می‌شود. دو نوع چاقی شکمی جدا از هم وجود دارد، از یک طرف، چربی زیر جلدی که چربی دقیقا زیر پوست تجمع می‌کند، دیگری، چاقی شکمی عمیق‌تر است که چربی زیر ماهیچه‌ها نجمع می‌کند و اندام‌های داخلی شکم را می‌پوشاند. هر دو نوع چاقی شکمی، برای سلامتی مضر است، مخصوصا نوع عمیق آن. نه تنها به ایجاد دیابت نوع دوم کمک می‌کند بلکه باعث بروز خطرات قلبی و عروقی و حتی سکته مغزی و فشار خون می‌شود.

برای مبارزه با انباشته شدن چربی و پر وزنی در ناحیه شکم چه کنیم؟

در صورت داشتن چاقی شکمی لازم است بعضی از عادات روزمره خود را تغییر دهید. مثلا تمرین‌های بدنی منظم روزانه، از جمله تمرین‌های مخصوص لاغری شکم و تمرین‌های مناسب قلب و عروق انجام دهید (مانند پیاده‌روی، دوچرخه، شنا و طناب زدن). با مصرف بیشتر آب و چای سبز آب‌رسانی بیشتر به بدن انجام دهید و تغذیه سالم‌تر داشته باشید.

کدام رژیم‌های لاغری، مناسب‌تر هستند؟

روغن‌های خوب مثل روغن ماهی، روغن گردو و روغن کلزا بیشتر مصرف شود و از چربی‌های اشباع‌شده مانند چربی داخل گوشت، سوسیس، کالباس و غذاهای آماده و شیرینی‌جات پرهیز کنید. از غلات حاوی قند ساده و میوه و سبزیجات که حاوی فیبر هستند در برنامه غذایی بیشتر استفاده کنید.

منبع: سلامتیسم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین تیم فوتبال تراکتور پیش از دیدار با استقلال

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار دو تیم تراکتور با استقلال تهران فردا از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می شود.

کد خبر 6093025

دیگر خبرها

  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • تمرین تیم فوتبال تراکتور پیش از دیدار با استقلال
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟