Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@23:03:05 GMT

ایران تهدیدی دوگانه برای حال و آینده است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۶۵۸۰۰

ایران تهدیدی دوگانه برای حال و آینده است

عاموس یادلین وابسته نظامی سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا مدعی شد : حضور ایران در سوریه و لبنان و فعالیت‌های هسته‌ای ایران چالش‌های پیش روی اسرائیل است.

به گزارش تلویزیون موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی، عاموس یادلین وابسته نظامی سفارت اسرائیل در آمریکا و از مسئولان ارشد سابق اطلاعات ارتش اسرائیل و از برگزار کنندگان کنفرانس موسسه مطالعات امنیت ملی در تل آویو، در آغاز این کنفرانس گفت: ما در این کنفرانس پنج سئوال اصلی را از سخنرانان پرسیده ایم و از آن‌ها خواسته ایم در سخنان خود به آن‌ها پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول اینکه آیا اسرائیل امروز نگرش بنیانگذاران خود را عملی می‌کند، دوم اینکه اگر شما نخست وزیر بودید، اولین گام بزرگی که بر می‌داشتید، چه بود. سوم اینکه شما چگونه با تهدید ایران مقابله می‌کنید. البته باید خاطر نشان کنیم که خطر ایران امروز خطری دوگانه است. اول حضور ایران در سوریه و لبنان است. می‌دانیم که نخست وزیر نتانیاهو در سفر خود به مسکو در این خصوص صحبت کرد. این موضوع مرتب در مطبوعات مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. این یک چالش ایران است. چالش دیگری که از طرف ایران وجود دارد این است که در پایان تاریخ اعتبار توافق هسته‌ای یا حتی زودتر از آن، ایران می‌تواند به سلاح اتمی دست پیدا کند.

او تصریح کرد: سوال چهارم این است که شما درباره محمود عباس و تشکیلات خودگردان فلسطینی چه کار می‌کنید. در هر حال آن‌ها همسایه ما هستند. برخی می‌گویند عباس شریک ماست و برخی او را به عنوان شریک گفتگو‌های صلح قبول ندارند. در هر حال او در رام الله همسایه ماست و ده تا پانزده کیلومتر از قدس فاصله دارد. شما چه پیشنهادی به عباس می‌دهید و نظر شما درباره گفتگو‌های صلح چیست. سوال آخر این است که فقط تهدیدات و خطرات خارجی مهم نیست بلکه وحدت و همبستگی جامعه اسرائیل برای اسرائیل بسیار مهم است. سوال این است که ما چگونه می‌توانیم وحدت را در جامعه اسرائیل تقویت کنیم و از چنددستگی و تفرقه در جامعه جلوگیری کنیم. کثرت گرایی خوب است، اما وقتی بیش از اندازه شود، استقامت و استحکام کشور را به خطر می‌اندازد.

عاموس یادلین در پایان کنفرانس دو نیم روزه هم گفت: این کنفرانس دو و نیم روزه خیلی موفق بود. این کنفرانس مبتنی بر نتیجه مطالعاتی بود که ما کل سال انجام داده بودیم. ما با چند نتیجه گیری کلی از این کنفرانس خارج می‌شویم. اول اینکه اسرائیل بسیار قوی است و قویتر از هر زمانی در گذشته است. از نظر استراتژیک، جایگاه اسرائیل در زمینه نظامی، اقتصادی و سیاسی بالاتر از هر زمانی است. اما پیش روی ما و افقی که می‌بینیم چالش‌هایی وجود دارد. ایران هسته‌ای و مسئله فلسطینیان از بزرگترین چالش‌های ما هستند. ما به سیاستی فعال نیاز داریم تا بتوانیم به همه اهدافی که در صهیونیسم مشخص شده است، دست پیدا کنیم. ما باید سرنوشتمان را به دستمان بگیریم و کشور را آن طور که می‌خواهیم شکل دهیم. این کنفرانس همچنین مشکلات داخلی را نشان می‌دهد. بیشتر مواقع ما با تهدیدات از خارج روبرو بوده ایم، اما در داخل نیز ما چالش‌هایی داریم. از جمله این چالش‌ها در فرهنگ سیاسی، دموکراسی، گفتگو‌های عمومی و مسئله عجین کردن عرب‌های اسرائیل با بقیه جامعه و همچنین ارتباط با آمریکاست.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!

جمعی از فعالان و دوستداران میراث فرهنگی اطلاع دادند: فاز نخست تسطیح اراضی برای احداث «شهر نوین جیرفت» به مساحت ۲۱۶ هکتار چند روزی است در غرب مجموعه باستانی «دقیانوس» شروع شده است. این شهرک‌سازی درست در میان آثار و بقایای به‌جامانده از شهر کهن جیرفت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در حالی که عرصه و حریم محوطۀ شهر دقیانوس هنوز تدقیق نشده است، اما شواهد سطحی نشان می‌دهد که شهر نوین جیرفت در این عرصه قرار می‌گیرد. بر اساس تصاویر هوایی مشخص است که گورستان در جنوب شهر نوین و بخشی از سامانه آبرسانی و قنات‌های کهن متصل به دقیانوس درست در غرب و میانۀ محل شهر نوین قرار دارند. همچنین تپه‌های شمال غربی که مملو از قطعات سفال، تکه‌های آجر و بقایای معماری است در شمال شهر نوین قرار می‌گیرد.

به گمان باستان‌شناسان، بی‌شک راه ارتباطی شهر نوین از کوچه پس‌کوچه‌های «کهورویه» نخواهد گذشت، بلکه در آینده محوطۀ ارزشمند «قمادین» برای ایجاد پل و اتوبان ارتباطی بین شهر امروزی جیرفت و شهر نوین تسطیح خواهد شد و از بین خواهد رفت.

قمادین همان شهری است که مارکوپولو آن را کَمادی نامیده و نوشته است که کمادی پیش از این شهری بزرگ و پرشکوه بوده، ولی اکنون (سدۀ ۷ قمری / ۱۳ میلادی) کوچک و کم‌اهمیت شده است، زیرا مغولان چند بار آن را ویران ساخته‌اند. کمادی در سدۀ ۱۳ قمری / ۱۹ میلادی در شمال جیرفت شناسایی شد. مردم بومی ویرانه‌های آن را شهر دقیانوس می‌نامند (گابریل، ۱۲۹؛ سایکس، ۲۶۷). برخی همین شهر دقیانوس را شهر جیرفت کهن دانسته‌اند (دایره‌المعارف بزرگ اسلامی). از قمادین به عنوان خزانۀ نفایس چین و ختا، هندوستان، حبشه، زنگبار، روم، مصر، ارمنستان، آذربایجان، ماوراءالنهر، خراسان، فارس و عراق یاد شده است.

فعالان میراث فرهنگی می‌گویند: بخشی از عرصه و حریم این مجموعه باستانی ارزشمند نیز کمتر از دو دهه پیش به صورت قطعات یک هکتاری به گروهی از بازنشسته‌های کشوری واگذار شده است. این بخش که بیش از ۷۰ هکتار وسعت دارد مشخص نیست طی چه سازوکار و با استناد به کدام قانون و کدام استعلام از میراث فرهنگی واگذار شده است و چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؟

اکنون این پرسش‌ها از سوی جمعی از باستان‌شناسان و فعالان میراث فرهنگی مطرح شده است که آیا این طرح، ملاحظات مربوط به «ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی» (اتاف) را در نظر گرفته است؟ همچنین، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ مصوب کرده بود که برای «الحاق ۲۹۹ هکتار اراضی به محدوده شهر جیرفت در راستای طرح نهضت ملی مسکن» ضرورتاً باید «ملاحظات مربوط به حریم منظر اثر ثبتی در محدوده الحاقی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان در طرح اعمال شود.» آیا وزارت میراث فرهنگی به این موضوع رسیدگی کرده است؟ آیا توسعه جیرفت با نابودی ارزش‌ها و دارایی‌های تاریخی و فرهنگی آن دنبال خواهد شد یا میراث و ارزش‌های فرهنگی برای نسل‌های آینده حفظ خواهند شد؟

جیرفت از کهن‌ترین تمدن‌های بشری است و حدود پنج‌هزار سال قدمت دارد و الواح خطی یافته‌شده از آن نشان‌دهنده یکی از نخستین خط‌های اختراع‌شده توسط بشر معرفی شده است. این محوطه باستانی پیش از این، با غارت گسترده‌ای مواجه شده بود؛ اوایل دهه ۸۰ که «هلیل‌رود» در جنوب استان کرمان، طغیان کرد و گور‌های باستانی و اشیاء دفن‌شده در آن آشکار شد و مردم با بیل و کلنگ راهی این منطقه شدند، آن زمان جیرفت را پنیری سوئیسی توصیف می‌کردند که حفاران آن را برای یافتن اشیاء تاریخی سوراخ سوراخ کرده بودند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • پائز و یک سورپرایز غیر والیبالی! (عکس)‌
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت